• Amused
    Toestemming schrijfwedstrijd
    Hallo Kardia & Latona

    Jullie krijgen toestemming van mij om te beginnen met jullie schrijfwedstrijd. Je hebt tot 5 november om de link van het topic door te sturen.

    Veel plezier met jullie wedstrijd
    Amused


    We verwachten dat als je meedoet, je tot het einde mee blijft doen.




    Regels
    * Natuurlijk gelden allereerst de algemene huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, wordt uit de wedstrijd gezet.
    * Naamsveranderingen worden doorgegeven in het desbetreffende topic.
    * Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT aan allebei de juryleden. Dit zijn Aerith en Erebus. Gelieve in te leveren door een link te sturen naar ons, die ons verwijst naar je verhaal.

    Deadline & Uitstel
    * Je krijgt 12 dagen voor elke opdracht. Per opdracht kun je maximaal 4 dagen uitstel krijgen
    * Uitstel vragen doe je minimaal één dag, welteverstaan 24 uur, van te voren en dat met een geldige reden. Ligt de deadline bijv. op 10 augustus om 23:59, kun je tot 9 augustus om 23:59 uitstel vragen.
    * We houden geen rekening met het nakijken en de deadline. Wij proberen het na te kijken vóór de deadline, maar dit lukt niet altijd. Wij verschuiven de deadline niet!
    * We stellen de deadline van tevoren vast. Ook als geen maximale uitstel gevraagd wordt, blijven de deadlines staan. Dit voor de gemakkelijkheid van plannen voor zowel de deelnemers als onszelf.

    Afvallen?
    * We werken met een puntensysteem. Ben je te laat, lig je er niet direct uit maar krijg je per dag dat je te laat bent één punt aftrek. Na tien dagen heb je dus een Één. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.
    * Je kunt in de 6 opdrachten die komen één opdracht kiezen die je overslaat. Dit is een Joker. In plaats van dat je optelling van alle cijfers dan door 6 gedeeld wordt, wordt het door 5 gedeeld.

    Prijzen
    Eerste Prijs: 20 credits
    Tweede Prijs: 15 credits
    Derde Prijs: 10 credits
    Troostprijs: 5 credits
    We gaan heel flauw doen. Om de troostprijs te verdienen moet je eerst 4 opdrachten ingeleverd hebben.

    Waar letten we op?
    - Spelling, Interpunctie, etc. 25 punten
          Spelling, komma's, punten, tijden, zinsbouw en woordkeuze. Twee punten eraf per fout. Dyslecten krijgen één punt minder in rekening gebracht voor elke fout.
    - De connectie met de opdracht 30 punten
          Hoe goed is de opdracht uitgevoerd?
    - Het verhaal, losstaand van de opdracht 20 punten
          Hoe spannend, meeslepend, interessant en eventueel geloofwaardig is je verhaal?
    - Originaliteit 15 punten
          Creativiteit en originaliteit. Hoe "out-of-the-box" denk jij?
    - Aantal woorden 10 punten
          Voor elke twintig woorden te veel of te weinig gaat er één punt af.

    Je kunt in totaal 100 punten halen. Je aantal punten deel je dus door tien om tot je cijfer te komen.

    Deelnemers
    Wij zoeken geen jury!
    Er kunnen maximaal 20 mensen meedoen. Is het zo dat iemand zich uitschrijft vóór VIJF dagen na de uitsteldeadline van de eerste opdracht, komt deze plek vrij voor iemand anders. Je hebt dan VIER dagen de tijd om opdracht 1 in te halen.
    1. Moams
          Opdracht 1 Cijfer: 7,85
          Opdracht 2 Joker
          Opdracht 3
          Opdracht 4
          Opdracht 5 Uitstel tot 23 januari 23:59
          Opdracht 6
    3. Morissette
          Opdracht 1 Cijfer: 8,05
          Opdracht 2
          Opdracht 3 Joker
          Opdracht 4
          Opdracht 5 Uitstel tot 23 januari 23:59
          Opdracht 6
    4. Bernini
          Opdracht 1 Cijfer: 7,9
          Opdracht 2
          Opdracht 3 Joker
          Opdracht 4
          Opdracht 5 Uitstel tot 23 januari 23:59
          Opdracht 6
    5. Rhyme
          Opdracht 1 Cijfer: 8,8
          Opdracht 2
          Opdracht 3
          Opdracht 4 Joker
          Opdracht 5
          Opdracht 6
    8. MrsLautner
          Opdracht 1 Cijfer: 7,25
          Opdracht 2
          Opdracht 3
          Opdracht 4
          Opdracht 5 Joker
          Opdracht 6
    11. Vagebond
          Opdracht 1 Cijfer: 8,65
          Opdracht 2 Joker
          Opdracht 3
    13. Merrow
          Opdracht 1 Cijfer: 7,2
          Opdracht 2
          Opdracht 3 Joker
          Opdracht 4 -2
          Opdracht 5 Uitstel tot 23 januari 23:59
          Opdracht 6
    14. Druella
          Opdracht 1 Cijfer: 8,0
          Opdracht 2 Joker
          Opdracht 3
          Opdracht 4
          Opdracht 5 Uitstel tot 23 januari 23:59
          Opdracht 6
    15. Chuggaa
          Opdracht 1 Cijfer: 8,55
          Opdracht 2
          Opdracht 3 Joker
          Opdracht 4
          Opdracht 5
          Opdracht 6
    16. Sarius
          Opdracht 1 Cijfer: 7,9
          Opdracht 2
          Opdracht 3
          Opdracht 4
          Opdracht 5 Joker
          Opdracht 6
    17. Mallory
          Opdracht 1 Cijfer: 6,65
          Opdracht 2 Joker
          Opdracht 3
          Opdracht 4
          Opdracht 5
          Opdracht 6
    18. Memoria
          Opdracht 1 Cijfer: 7,2
          Opdracht 2 Joker
          Opdracht 3
          Opdracht 4 -1
          Opdracht 5
          Opdracht 6
    19. Jaimes
          Opdracht 1 Cijfer: 6,95
          Opdracht 2
          Opdracht 3 -1
          Opdracht 4
          Opdracht 5 Uitstel tot 23 januari 23:59
          Opdracht 6
    20. Liberacorpus
          Opdracht 1 Cijfer: 8,8
          Opdracht 2 Joker
          Opdracht 3
          Opdracht 4
          Opdracht 5
          Opdracht 6
    Opdrachten
    Opdracht 1

    Opdracht 2

    Opdracht 3

    Opdracht 4

    Opdracht 5
    Kleuren
    Je hebt een nummer voor je naam staan, aan dit nummer is een kleur verbonden. Met deze kleur moet je een verhaal maken. Dit kun je erg ruim opvatten, maar het moet duidelijk zijn over welke kleur je verhaal gaat.

    1. Groen
    3. Oranje
    4. Paars
    5. Geelgroen
    8. Violet
    13. Blauw
    14. Wit
    15. Zwart
    16. Bruin
    17. Geel
    18. Rood
    19. Grijs
    20. Roze

    Minimum aantal woorden: 1200
    Maximum aantal woorden: 1900
    Deadline: 19 Januari

    Opdracht 6


    Mededelingen

    Deadlines:
    Opdracht 1

    Opdracht 2

    Opdracht 3

    Opdracht 4

    Opdracht 5
    Uitstel vragen: 18 Januari
    Deadline: 19 Januari
    Maximum Uitstel: 23 Januari

    Opdracht 6
    Uitstel vragen: 3 Februari
    Deadline: 4 Februari
    Maximum Uitstel: 8 Februari

    [ bericht aangepast op 23 jan 2013 - 20:32 ]


    Time to tip the scales!

    Ik haat vroeg opstaan, maar het heeft zijn voordelen XD. En ik ben nu goed wakker, nog voordat de kleine me op 'onwijs leuke' wijze komt wakker maken, en ik heb al gedoucht en ik heb zelfs al een klein stukje geschreven aan m'n verhaal waardoor ik van de 238 woorden nu op 306 zit. Nog altijd geen vetpot, maar ik ben nu eenmaal een onwijs trage schrijver, dus ik heb voor mijn doen veel geschreven op een kwartier tijd :'D

    Gehe ik was vergeten - na ruim 3.5 jaar - dat ik 'smorgens de meeste inspi heb :'D Sinds die depressie heb ik een hekel aan vroeg opstaan en heb ik er wat moeite mee. Gehe meteen een motivatie om dus vol te houden om iedere dag om 6 uur, kwart na 6 op te staan xD

    En dit is dus verder een hele nutteloze post, op het feit na dat ik dus alwel een stukje geschreven heb aan m'n wedstrijdinzending :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    @Iedereen - Je bent volledig ruim in je opdracht. Je mag je kleur er letterlijk in verwerken, maar je mag ook met symbolisme werken. Zolang duidelijk is welke kleur je had.

    @Memoria - ik heb er alle vertrouwen in dat het jou gaat lukken ^^

    @Merrow - Goed zo! Ik ben heel blij dat te horen ^_^ gaat het verder ook goed zonder medicijnen?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Mandrake schreef:
    @Iedereen - Je bent volledig ruim in je opdracht. Je mag je kleur er letterlijk in verwerken, maar je mag ook met symbolisme werken. Zolang duidelijk is welke kleur je had.

    @Memoria - ik heb er alle vertrouwen in dat het jou gaat lukken ^^

    @Merrow - Goed zo! Ik ben heel blij dat te horen ^_^ gaat het verder ook goed zonder medicijnen?


    Ik lief de uitgebreidheid van de nieuwe opdracht :3

    Ik ben ook blij dat het toch nog wat vlot nu, beter dan gisterenaaf en nu hopen dat het straks ook van dat is XD
    En het gaat eigenlijk veel beter dan verwacht zonder mecicatie. Ik heb veel last gehad van afkickverschijnselen zoals hoofdpijn en overal jeuk, maar dat begint goed te minderen. Ook betreft m'n gemoed zelf gaat het beter dan ik had gedacht aangezien ik in de overtuiging was dat ik nooit zonder medicatie zou kunnen aangezien er echt een periode is geweest dat wanneer ik het één dag vergat, ik de volgende direct met zelfmoordneigingen rondliep. En dat is echt verre van, ondanks de stress hier waar ik niemand mee ga vervelen aangezien het nu eenmaal hoort bij een huishouden runnen XD
    Vandaag ga ik ook met goede moed beginnen aan enkele beoordelingen, dus ik hoop zo snel mogelijk klaar te zijn.
    En nu ben ik er echt mee door (had dat al in Jaimes haar gb geschreven en toch kom ik nog even stiekum op de pc nu de kleine z'n broodje op z'n gemak zit te eten en Yoohoo zit te kijken :'D) Met een half uurtje is het vertrekken om hem op tijd op school te krijgen. Nog best zalig, een school die tien voor 9 begint XD
    Dus voor nu tot zien en tot over een uurtje - of 2 - of 3 - of 4. Eerst het huishouden en dan ontspanning ^_^
    (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En dan toch nog op 627 woorden geraakt inmiddels :3
    We zijn bijna halverwege, al vrees ik ervoor dat ik het te compact vertel waardoor ik de 1500 woorden niet gemakkelijk ga redden :'D Ik ga nog vies moeite mogen doen om het af te krijgen, maar ik ben wel echt tevreden met hetgeen wat ik tot dusver heb :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik wilde zwart of rood, krijg ik wit X'D fml


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik heb groengeel xD wat een enorm lastige kleur..
    Maar we gaan het proberen :Y)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2013 - 14:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    roze...
    eerste reactie; noooooooooooooooooooo, niet roze!
    maar ik denk dat ik er wel wat mee kan... misschien...


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik heb bij andermans kleuren allemaal ideeën, maar die ga ik maar nog niet zeggen :3 je moet het immers zelf bedenken :Y)


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    @Merrow - Ik ben echt heel erg blij te horen dat het beter gaat dan verwacht :3 mij mag je daar trouwens wel mee vervelen :3 misschien pik ik er nog iets van op voor als ik uit huis ga einde juni, bij mijn vriend intrekken :Y)
    Hoeveel beoordelingen moet je nog?

    @Jaimes - Heb je dan ook ideeën voor je eigen verhalen? ;P want aan ideeën voor andermans verhalen heb je niet veel, hé ;P

    @Iedereen - De kleuren zijn compleet random gekozen. De overgebleven nummers onder elkaar en dan bij elk nummer een bepaalde kleur, dan nog een beetje gehusseld en dan klaar. Ik ken de nummers niet uit mijn hoofd, gezien dat ik werk met namen en niet met nummers :3
    Ben blij dat er mensen blij zijn met hun kleur. Het spijt me voor de rest, als die er niet blij mee is. Ik ben wel ontzettend nieuwsgierig naar jullie inzendingen :3

    Morgen ga ik opdracht 3 en 4 printen. Ik hoop vanavond opdracht 2 te kunnen intikken en online te zetten, maar ik beloof niets. Moet opzich wel snel kunnen gaan, door mijn aantekeningen.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2013 - 17:02 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Nog niet echt, om eerlijk te zijn :') maar ik heb wel een opkomend idee :Y) en daar moet het hopelijk wel mee goed komen!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    nooh. Waarom heb ik paas. Ik draag nooit paars, en houd echt niet van die kleur. hahah


    Miep

    @Mandrake: Het is vooral financiele stress aangezien er dus blijkbaar in het huurcontract staat dat we een maand vooraf moeten betalen. We hadden voor December de huur betaald en waren in de veronderstelling dat we dan gewoon 25 januari de huur moest overmaken. Blijkt dus nu dat we dus 25 december nog maar eens een maand huur moesten overmaken, maar dan voor de maand Januari. Met andere woorden, deze maand moet er 1.000€ huur overgemaakt worden, in plaats van 500€ en dan volgende maand en die maand daarop enzo wel gewoon 500€. Deze maand moeten we dan zowel Januari als Februari betalen en dan in Februari de maand Maart en dan in Maart weer voor April enzo.
    En aangezien we al in December 2.500€ betaalt hebben aan borg en maand huur... dan moesten we nog meubeltjes kopen aangezien we moeilijk op de grond kunnen zitten, een halve uitzet opnieuw moesten kopen en dan daarbij de vaste lasten zoals water, elektriciteit, verzekeringen, telenet, pensioensparen, ziekenhuis en dan nog wat losse rekeningen, naast de vaste lening die we hebben lopen. De feestdagen erbij opgetelt en voila, je hebt een financieel probleempje aangezien je spaarrekening ook opraakt en het hier in Belgie (vooral de bouwsector) nogal krom is met loon waardoor we een maand op ons geld moeten wachten wegen weerverlet en de feestdagen. Wat m'n vriend normaal gezien eind December hoort te krijgen, komt nu pas half Januari :'D
    Dus ik heb momenteel echt zoiets van hoe moet ik in hemelsnaam alles betaald krijgen op tijd en ook nog eens eten op tafel hebben. En tja, zo heel rap kunnen we niet naar m'n ouders want die hebben het ook niet XD
    Dus het enige wat je hieruit kan leren is dat je heel heel heel goed je huurcontract moet nakijken om misverstanden te voorkomen :'D Maar de makelaar zelf had ook niet gezegd hoe en wat. Die zei gewoon dat we December moesten overmaken en verder niks... dus ja XD
    Gaat wel goedkomen, uiteindelijk, maar ja, leuk is natuurlijk anders op het moment :'D

    En ik ga zo weer proberen verder te schrijven aan m'n wedstrijdinzending aangezien ik de tijd niet meer heb gehad nadat ik de kleine van school heb gehaald XD

    Betreft m'n eigen wedstrijd moet ik nog 10 beoordelingen doen, maar van twee verhalen heb ik dus al 3 van de 5 punten gedaan. Ik loop momenteel heel erg vast op het inhoudelijke en originaliteit. Om de één of andere manier krijg ik dat stukje niet goed verwoord op papier en dat is echt strontvervelend en het houdt me wat op -.-


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Argh, te hatelijk!!!! Kom ik nu toch pas op een totaal van 858 woorden -.-
    Dat wordt morgen dus pas inleveren, en twee punten aftrek :'D Whaha, ik ga volgens mij ergens op de laatste plaats eindigen in deze wedstrijd, maar soit. Het is al leuk genoeg om mee te doen en ik ben verder echt wel tevreden met m'n verhaal tot dusver XD
    Ik vind het dan ook zonde om het af te raffelen om het alsnog vandaag in geleverd te krijgen. Maar komen gaat hem dus zoiezo :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Argh, te hatelijk!!!! Kom ik nu toch pas op een totaal van 858 woorden -.-
    Dat wordt morgen dus pas inleveren, en twee punten aftrek :'D Whaha, ik ga volgens mij ergens op de laatste plaats eindigen in deze wedstrijd, maar soit. Het is al leuk genoeg om mee te doen en ik ben verder echt wel tevreden met m'n verhaal tot dusver XD
    Ik vind het dan ook zonde om het af te raffelen om het alsnog vandaag in geleverd te krijgen. Maar komen gaat hem dus zoiezo :'D


    O wat rot! Ik zat net nog te denken, hoe ver zal Juus zijn, maar zover dus. Wat jammer dat het vandaag niet is gelukt :| maar als je gewoon hoog scoort kan je alsnog een 7 halen (inclusief die puntenaftrek) (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    (...)

    O wat rot! Ik zat net nog te denken, hoe ver zal Juus zijn, maar zover dus. Wat jammer dat het vandaag niet is gelukt :| maar als je gewoon hoog scoort kan je alsnog een 7 halen (inclusief die puntenaftrek) (:


    10 - 2 = 8. Als ze een 10 zou scoren, zou ze dus een 8 kunnen halen :X

    @Merrow - Jammer dat je het niet haalt. Nou, je doet je best en dat betekend mij al heel veel ^_^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.