Het concept zelf zoals het in je samenvatting staat, is niet bijsterend vernieuwend. Denk hierbij aan het verhaal van 'de prins en de bedelaar' die je in veel verschillende versies hebt inmiddels. Daar ruilen ook twee identiek op elkaar lijkende mensen met elkaar om elkaars leven te ervaren. Je hebt er tevens nog meerdere disney versies van (denk hierbij aan de micky mouse versie, en die met die tweeling, die elkaar toevallig ontmoeten zonder van elkaars bestaan af te weten, op een zomerkamp, en wisselen van leven), de barbie versie... ik geloof dat ik zelfs de originele versie ooit ergens gezien heb :'D
Natuurlijk is je toevoeging van een fantasywereld iets vernieuwends, maar door het concept dat twee identieke meisjes met elkaar ruilen van leven, zal het veel mensen waarschijnlijk het idee geven dat het niet origineel is. Dat ze het idee ergens van kennen.
Natuurlijk, een samenvatting is maar een samenvatting en tja, uit ervaring weet ik dat die dingen uit cliché elementen bestaan, terwijl het verhaal zelf toch behoorlijk origineel is.
Ik ga dus binnenkort ook zeker eens naar je verhaal kijken en wie weet neem ik een bladwijzer en wanneer ik volledig ben bijgelezen een abo. Ik kan nog wel niks beloven verder, want ik ben gewoon een kritische lezer
[ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 17:36 ]
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”