• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    * - Frodo (Zomerhitte)
    21K

    * - Amused
    * - Madhouse (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    21K

    * - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    28K

    - Emrys (Long road home)
    * - Mallory
    14K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    * - Roche
    35K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    * - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Clock (Pointes+ Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    * - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    * - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    * - Insurgent (Stand)
    35K

    - Nurgle
    - Nadal
    * - Madonna
    42K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    * - Katl1
    42K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Cadaver
    14K

    - Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

    * - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    * - Tortura
    21K

    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)
    - Sprout
    - SorrowPayne
    7K

    * - Phantasticae (Elusive)
    28K

    * - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    * - Niveous
    21K

    - Lexonice (Quizletstoy - Hoe je een ruzie kan oplossen)
    - STORYDREAMER
    * - Coockies (Lost in lies)
    7K

    - Two (Hard knock life)
    * - SweetNiallx (The bucketlist)
    * - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    * - Erebus (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Anarchy)
    * - Requille
    * - Liberacorpus


    Iedereen die actief is bij de Q-writers heeft enkel nog DIT TOPIC om een berichtje achter te laten. Iets in de trant van 'ik ben een actieve Q-writer'. Die laat ik dan staan in de lijst. De rest gaat weg.
    Al de reacties in de vorige topics tellen even niet.





    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:
    zaterdag 12/01 500
    zondag 13/01 1000
    maandag 14/01 1500
    Dinsdag 15/01 2000
    woensdag 16/01 2500
    donderdag 17/01 3000
    vrijdag 18/01 3500
    zaterdag 19/01 bijschrijven
    zondag 20/01 4000
    maandag 21/01 4500
    dinsdag 22/01 5000
    woensdag 23/01 5500
    donderdag 24/01 6000
    vrijdag 25/01 6500
    zaterdag 26/01 7000
    zondag 27/01 bijschrijven


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7
    Topic 8
    Topic 9
    Topic 10
    Topic 11

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 16:12 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    katl1 schreef:
    (...)

    Misschien moet je dan eens gaan zoeken naar goeie OP's...
    Dit kan je misschien helpen? Ik stalk hem af en toe met reacties om er stories bij te zetten (niet alleen de mijne ;))
    http://www.quizlet.nl/stories/48372/stories-gesorteerd-per-genre/

    Oh, dat is tof. Maar door privéproblemen lees ik sinds kort niet meer, ik schrijf momenteel alleen. Misschien dat ik binnenkort weer begin te lezen en abo's te nemen.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Roche schreef:
    (...)
    En om het cru te zeggen, ik ken een 1D-fanfic met 300 abo's en het is slecht geschreven (bv. geen alinea's), alhoewel de verhaallijn oké is. Echt zonde. Verhalen zonder alinea's zijn zeer storend om te lezen, alsof je een grote brok door de keel moet slikken. Doodzonde.

    En oh ja, over OP-verhalen. Ik wil ook graag een OP-verhaal lezen zonder in het midden af te haken, want ik weet zeker dat er goede verhalen met enkel en alleen fictieve personen ronddwalen. Alleen, een fanfic leest veel prettiger en aantrekkelijker dan een OP, ik lees sneller een fanfic dan een OP, geen idee hoe dat komt. En daarbij, er zijn meer fantasy-verhalen in OP-stijl op Q dan een gewone komedie, romantiek, drama. Misschien dat het daar aan ligt, want ik heb sowieso niets met fantasy >.<


    Haha daar heb je gelijk in, ik heb ook niks met fantasy, mijne is gewoon... Gewoon... Hahah. Meer met drama, romantiek en het wordt spannend. Althans dat spannende is de bedoeling (: Ik moet ook even meer verhalen gaan zoeken om te lezen haha (:


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Coockies schreef:
    (...)

    Haha daar heb je gelijk in, ik heb ook niks met fantasy, mijne is gewoon... Gewoon... Hahah. Meer met drama, romantiek en het wordt spannend. Althans dat spannende is de bedoeling (: Ik moet ook even meer verhalen gaan zoeken om te lezen haha (:


    Er zijn inderdaad veel fantasy ops misschien omdat dat makkelijker schrijft. Aangezien het best moeilijk is om realistisch te schrijven ^^ Aangezien iedereen de hoofdpersonen ook perfect enz maakt


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    michellexoxo schreef:
    (...)

    Er zijn inderdaad veel fantasy ops misschien omdat dat makkelijker schrijft. Aangezien het best moeilijk is om realistisch te schrijven ^^ Aangezien iedereen de hoofdpersonen ook perfect enz maakt

    Met die fantasy bedoel ik... Tja. Elfjes, trollen, heksen en die dingen. Interessant allemaal voor de meeste Q'ers, maar het is niet mijn genre en veel verstand daarover heb ik niet. No offence, maar geef mij maar komedie of drama ^^


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik weet niet waaraan het ligt, ik weet alleen dat ik zelf nog veel te leren heb in schrijven (:

    Ik weet wat fantasy inhoudt (: Dat soort dingen schrijf ik niet echt hahaa (:

    [ bericht aangepast op 3 jan 2013 - 18:28 ]


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Fantasy is een heel uitgebreid genre, dat je in verschillende subgenre's kan onderverdelen. Ik lees dan ook graag goeie Fantasy, maar ook zeker niet alles. Net zoals dat ik evengraag drama en horror lees, maar in deze ook weer niet alle drama en horror aangezien ook dit genre vele uiteenlopende kanten op kan en verschillende subgenre's heeft.

    Anyway, waarom ik hier in de eerste plaats post, is omdat ik met een klein dilemma zat voor m'n Q storie hier :'D Maar met het helemaal uittikken, heb ik m'n antwoord al verkregen :'D Ik twijfelde dus behoorlijk welke meermens anatomie ik moest gebruiken, maar ik heb mezelf dus al antwoord gegeven aangezien ik tussen een drietal twijfelde XD

    Besef ik me net dat de eerste twee niet mogelijk zijn, aangezien een vissenstaart zich helemaal om een mensenlijf moet kunnen krullen. - De anatomie van een meermens moet eigenlijk zoveel mogelijk lijken op de anatomie van een mens vandaar dat ik twijfelde tussen de eerste twee en het laatste plaatje.
    (Die eerste, met de vissengraat, viel zoiezo af, dus de twee ernaast bedoel ik met eerste twee XD)



    Dus ik moet wel voor deze gaan, met het ruggenwervelachtige :'D



    Dus bij deze wil ik gewoon het Q-writers topic en jullie allemaal bedanken omdat je er gewoon altijd zijn wanneer ik ergens hulp bij nodig heb of op klem loop (K)
    en ik vrees dat deze post dus verder gewoon nutteloos is, behalve voor mij :W

    [ bericht aangepast op 3 jan 2013 - 18:45 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Tja, ik ben nou eenmaal verslaafd aan vampiers ^^ dus daar schrijf ik het meeste over

    p.s. de meermaid reactie is wel interessant ^^ maar helaas niet voor mijn verhalen geschikt

    [ bericht aangepast op 3 jan 2013 - 18:45 ]


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Coockies schreef:
    Hhaha okeej (: Ik heb Q pas sinds 6 maanden denk ik, toen was het 1D tijdperk al begonnen (: Hahah


    Ikheb mijn Q al meer dan een jaar en toen ik kwam was het al zo. ik doe er ook aan mee, oke maar ik ben ook fan. haha je kan het aan mijn naam als zien. Maar ik ben het wel met iedereeen eeens. er zijn gewoon teveel fanfic verhalen en niet alleen 1D maar ook justinbieber, tokio hotel en The hungergames.


    "There is no such thing as fat girl. Every girl is beautiful on her own way" ~Niall Horan

    michellexoxo schreef:
    Tja, ik ben nou eenmaal verslaafd aan vampiers ^^ dus daar schrijf ik het meeste over

    p.s. de meermaid reactie is wel interessant ^^ maar helaas niet voor mijn verhalen geschikt


    Ik heb ook een voorliefde voor vampiers, maar het probleem is vaak dat de verhalen zowat allemaal op elkaar lijken :'D En tja, mijn grote voorliefde gaat uit naar de vamps zoals ze origineel behoren te zijn (:

    Ik vrees dat de meesten hier niks aan m'n meermininfo hebben :'D Maar soms is het delen van de dingen waar ikzelf op vastloopt echt heel handig omdat ik op die manier vaak al uit het probleem geraak wat ik heb. En vandaar ook dat ik het gewoon postte. Om dus ook te laten weten dat ik dus echt wel heel heel heel veel heb aan dit topic :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Vergeet harry potter niet!

    Tja, vampiers zijn als zo vervormd dat we bijna allemaal vergeten zijn hoe ze orgineel zijn ^^ Dankzij alle boeken etc die er over geschreven worden,

    [ bericht aangepast op 3 jan 2013 - 18:50 ]


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    michellexoxo schreef:
    Vergeet harry potter niet!

    Tja, vampiers zijn als zo vervormd dat we bijna allemaal vergeten zijn hoe ze orgineel zijn ^^ Dankzij alle boeken etc die er over geschreven worden,


    Daarom ben ik ook bezig aan een eigen boek, waar vampieren wel zijn hoe ze horen te zijn. Ofja, ik kan er niet zo heel veel aan doen dat m'n vamp daarbij ook nog een psychopaat is, maar dat terzijde :'D
    Ze zijn origineel, al zijn er toch ook kleine afwijkingen zoals het daglicht, knoflook, kruizen en die dingen meer (waar ze dus wel tegen kunnen gewoon)... en opeens klinken ze een stuk minder origineel :'D

    Achja, dracula is wat geevolueerd :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Daarom ben ik ook bezig aan een eigen boek, waar vampieren wel zijn hoe ze horen te zijn. Ofja, ik kan er niet zo heel veel aan doen dat m'n vamp daarbij ook nog een psychopaat is, maar dat terzijde :'D
    Ze zijn origineel, al zijn er toch ook kleine afwijkingen zoals het daglicht, knoflook, kruizen en die dingen meer (waar ze dus wel tegen kunnen gewoon)... en opeens klinken ze een stuk minder origineel :'D

    Achja, dracula is wat geevolueerd :'D


    aha okeej, staat je boek ook op quizlet? het lijkt me de moeite waard :P
    En tja ik heb dracula ook maar een beetje gevalueerd al kunnen die van mij niet tegen daglicht, maar ze hebben niet continu hoektanden en ze slapen niet in een doodskist :P


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    michellexoxo schreef:
    (...)

    aha okeej, staat je boek ook op quizlet? het lijkt me de moeite waard :P
    En tja ik heb dracula ook maar een beetje gevalueerd al kunnen die van mij niet tegen daglicht, maar ze hebben niet continu hoektanden en ze slapen niet in een doodskist :P


    Hij gaat niet hier op Q verschijnen, aangezien het m'n zielenkindje is en het dus de bedoeling is dat het uitgegeven gaat worden, binnen nu en weet ik wanneer :'D
    Opzicht... m'n hoofdpersonage zou nog best in een doodskist kunnen slapen - al zou hij dat meer voor de fun doen dan dat het noodzakelijk is :'D en geen van m'n hoofdpersonen zijn vegetarier of gaan vega's worden :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Haha nee vegatarier is echt totaal niet vampier achtig ! En ik begrijp het helemaal dat je hem dan niet op Quizlet zet ;)


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Stelletje spammers, het vorige topic is op nog geen week vol en jullie hebben dan nog een off-topic.
    Bes, ik zal de titel even aanpassen als je wilt?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn