• Op tv gaat er een reclame rond over het schietincident op de basisschool Sandy Hook. Of eigenlijk niet zo zeer een reclame maar een promotiefilmpje.



    Zelf vind ik het een goed filmpje, maar ik vraag me altijd dan af of het zal helpen. Er zijn nu weer besprekingen over of er wel of niet een verbod voor wapens moet komen, maar ik betwijfel het of het er zal komen aangezien er al zo veel schietincidenten zijn geweest.. But good, het filmpje vind ik sterk en een mooi symbool.

    hopelijk doet het filmpje het >_<

    [ bericht aangepast op 22 dec 2012 - 18:25 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik ben het met je eens !(;


    •*• Lululu •*•

    Vind het filmpje goed bedacht. c: Ben alleen bang dat er nog geen wapenverbod komt. Al heb ik wel hoop dat er een verbod komt op een bepaalde wapensoort (het soort dat vaak gebruikt werd bij d schietpartijen).


    You are beautiful, you are love.

    Het filmpje is op zich wel goed, maar ik betwijfel of het zal werken (verder; Chris Rock kwam voorbij en hij heeft een stem die gewoon al geweldig klinkt, dus toen moest ik lachen, ook al is het een heel serieus filmpje)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Slither schreef:
    Vind het filmpje goed bedacht. c: Ben alleen bang dat er nog geen wapenverbod komt. Al heb ik wel hoop dat er een verbod komt op een bepaalde wapensoort (het soort dat vaak gebruikt werd bij d schietpartijen).


    Yeahh, persoonlijk denk ik niet dat het veel zin heeft om een bepaald soort te verbieden, want het kan in feiten met elk wapen. Dus dan zou dat misschien amper zin hebben... Maar ja, als het zin heeft laten we er dan maar op hopen!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    jaimyhoi schreef:
    (...)

    Yeahh, persoonlijk denk ik niet dat het veel zin heeft om een bepaald soort te verbieden, want het kan in feiten met elk wapen. Dus dan zou dat misschien amper zin hebben... Maar ja, als het zin heeft laten we er dan maar op hopen!

    Ja, ik ben het met je eens dat het in feite met elk wapen kan. Alleen is er een kans dat er minder doden door vallen, want dat soort dat misschien verboden word kun je zegmaar ingedrukt houden, waardoor er heel veel kans is dat de schieter iemand raakt. Dus het zal in een bepaald opzicht zin hebben.. Maar toch, het moet gewoon stoppen.


    You are beautiful, you are love.

    Kippenvel! haha


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    jaimyhoi schreef:
    (...)

    Yeahh, persoonlijk denk ik niet dat het veel zin heeft om een bepaald soort te verbieden, want het kan in feiten met elk wapen. Dus dan zou dat misschien amper zin hebben... Maar ja, als het zin heeft laten we er dan maar op hopen!

    Ze willen met het filmpje automatische en semi-automatische wapens verbieden, die worden het meest gebruikt bij die schietpartijen en zorgen ook voor de meeste doden in een korte tijd, dus ik denk wel dat het zin heeft.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Slither schreef:
    (...)
    Ja, ik ben het met je eens dat het in feite met elk wapen kan. Alleen is er een kans dat er minder doden door vallen, want dat soort dat misschien verboden word kun je zegmaar ingedrukt houden, waardoor er heel veel kans is dat de schieter iemand raakt. Dus het zal in een bepaald opzicht zin hebben.. Maar toch, het moet gewoon stoppen.


    Hm, fout. Volledig automatische geweren zijn in de VS wél aan strenge regels gebonden. Echter, de semi-automatische varianten zijn wel vrijelijk verkrijgbaar. Dan heb je dus een vuurwapen met een behoorlijk groot kaliber die in hoog tempo dertig kogels kan afvuren, herladen en weer verder. We hebben het hier over wapens die ook in het leger worden gebruikt, maar dan meestal varianten die in semi-automatische mode zijn gelockt. Het mogelijke verbod zou geweren in het geheel verbieden, zowel automatische als semi-automatische varianten.

    Wapens in de VS zijn bedoeld om mee te jagen en om jezelf mee te verdedigen. Het besef komt langzaam dat men geen semi-automatisch geweren van een paar kilo met dertig kogels heeft om te jagen of om jezelf te verdedigen op straat. Verder worden dit soort wapens vanwege hun grote magazijnen, kracht en nauwkeurigheid gekoppeld met makkelijke draagbaarheid vaak gebruikt bij dit soort schietincidenten. De engelse term is niet voor niks assault rifle: Het is een wapen om mee aan te vallen, niet om mee te jagen of jezelf te verdedigen als je over straat loopt.
    Het verbieden van dit soort wapens zou een eerste stap zijn. Amerika zal niet in korte tijd alle wapens verbieden. Als het gebeurt zal het met kleine stapjse zijn en het verbieden van dergelijke geweren zou een uitstekende eerste stap zijn. Het zal dit soort incidenten alleen niet voorkomen. Daarvoor zullen alle wapens verbannen moeten worden.


    In other news, de NRA vind dat de schuld ligt bij games en films, vind dat die verboden moeten worden, en vind dat de beste manier om een bad guy with a gun tegen te houden is door er een good guy with a gun tegenover te zetten. Hun oplossing: Bewapen alle leraren en zet gewapende politie op IEDERE SCHOOL in de VS. Waanzin

    [ bericht aangepast op 22 dec 2012 - 19:19 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Cupidity schreef:
    Kippenvel! haha


    26 - 02 - '16

    Hahaha CHRIS ROCK!

    Kippelvel fimpjes, en goed dat ze zich hier voor inzetten. Maar een wapenverbod in Amerika zal er niet in zitten. De wapenlobby van Amerika heeft zo ontzettend veel macht, zelfs al zou de meerderheid van het volk voor zijn, zie ik een wapenverbod nog niet zo snel ingevoerd worden. Grote kans dat deze 'hype' na een paar weken verdwijnt, net bij de voorgaande ongevallen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ja sommigen zijn wel awesome in dit filmpje :') maar ja. Ik vind het ook gewoon zo sterk over komen... In Nederland is er ook weleens zo'n filmpje gemaakt, maar die was totaal niet krachtig dis kwam ook echt stukke minder goed over. :')


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.