Oké, ik heb het dus al op Bokt.nl geprobeerd, maar dat leverde niets op, dan proberen we het maar op Quizlet.
Duuus, ik ben nu met mijn 3-jarige zoveel mogelijk op verplaatsing aan het gaan, aangezien ik na de winter met wedstrijden wil beginnen. Vorige week zaterdag ben ik voor het eerst geweest, gewoon een beetje rondkijken en een paar keer weggesprongen omdat er een ander paard zich had verschrokken, maar voor de rest echt super.
Vandaag ben ik opnieuw geweest, maar op een andere plaats dan zaterdag. Daar in die manège had je dus naast de bak een gang waar een paar stallen waren, dus als er iemand met zijn paard door kwam gewandeld hoorde je dat door heel de bak.
Ik was dus rustig aan het instappen, weer rondkijken, maar gewoon rustig, tot er opeens een paard in de gang kwam doorgewandeld. Voor ik het wist stond hij kaarsrecht en nog geen seconde later zat hij met zijn hoofd tussen zijn benen te bokken. Alhoewel ik het toch nog lang heb volgehouden ben ik er uiteindelijk afgevallen, maar ik ben er erna wel terug opgekropen.
Toen was hij heel braaf omdat er geen geluid meer van de gang kwam, maar toen ik aan het uistappen was kwam er weer iemand langs gewandeld, en toen ging hij ook meteen met z'n hoofd omhoog in zo'n "wiebeldraf" lopen. Je weet wel, zo'n draf dat ze je echt uit het zadel gooien.
Nu heb ik dus toch wel stress om de volgende keer weer op verplaatsing te gaan, dus heeft iemand tips hoe ik dit gedrag uit hem kan krijgen? Ik kan moeilijk aan de mensen vragen om hun paarden niet uit de stal te halen wanneer ik aan het rijden ben.. :c
Alvast bedankt, ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben echt radeloos!
Ohja: dat bokken en zo is echt niet van zijn doen. Hij heeft al die tijd dat hij zadelmak is (eind augustus) nog NOOIT iets gedaan, dus ik ben echt van slag.
[ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 0:10 ]
Happiness can be found, even in the darkest of times.