• Heeii everybody!

    Vanaf morgen kan je op mijn school jezelf in schrijven voor de leerlingenraad. Ik ga dat ook doen maar ik moet een paar dingen verzinnen die ik wil veranderen op school.

    Ik heb tot nu toe deze dingen:

    - Dat het vak Muziek word gegeven.
    - Een stembus in de kantine, zodat ze weten wat iedereen wil dat ze koken op dinsdag of donderdag.
    - Minder huiswerk als er grote toetsen zijn ( dus geen s.o )
    - Opknappen van lokalen en toiletten

    Weten jullie misschien nog dingen?

    xoxo

    [ bericht aangepast op 13 dec 2012 - 17:39 ]


    El Diablo.

    Eh, aangezien ik zover ik weet niet bij jou op school zit, is het nogal moeilijk te bedenken wat er anders moet aan jouw school x'D.


    i put the fun in funeral

    Misschien iets wat ervoor zorgt dat de lessen verbeterd worden?
    Ik weet niet hoe jou school eruit ziet + hoe het schoolsysteem functioneert, dus kan ik eigenlijk niets zeggen over wat er mis is.
    Je moet de dingen zeggen waarvan je zélf wil dat ze verbeterd worden.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik had ook nog

    - Minder huiswerk als er grote toetsen zijn ( dus geen s.o )
    - Schoolclubs (Jaarboek, muziekclub enz.)

    Maar ik weet niet of ze goed zijn...


    El Diablo.

    Malino schreef:
    Ik had ook nog

    - Minder huiswerk als er grote toetsen zijn ( dus geen s.o )
    - Schoolclubs (Jaarboek, muziekclub enz.)

    Maar ik weet niet of ze goed zijn...


    Minder huiswerk is niet per definitie een goed idee. Je zult op de toets toch de stof zodanig moeten beheersen dat je deze goed kunt maken, en dat wil het beste als je al het huiswerk maakt. Maar je kunt wel voorstellen om er voor te zorgen dat ze dit huiswerk verschuiven naar minder drukke weken, maar dan moet je er wel voor zorgen dat het weer niet te veel in één week wordt gepropt. Op zich wel een goed idee hoor, want ik heb ook dat als je toetsen hebt huiswerk eigenlijk heel onhandig is.


    Aan niets denken is ook denken.

    Voor mijn school weet ik zat dingen. Je moet gewoon kijken naar wat er beter zou kunnen, bijvoorbeeld meer/minder toetsweken, of een andere indeling van toetsen in die week (dus niet twee 'zware' vakken op één dag).


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb me ook aangemeld voor de leerlingenraad.
    Mijn ideeën zijn:
    - Vrij kopiëren en printen voor iedere leerling
    - Schoolbel (Die hebben we namelijk nog niet)


    26 - 02 - '16

    Opera schreef:
    Ik heb me ook aangemeld voor de leerlingenraad.
    Mijn ideeën zijn:
    - Vrij kopiëren en printen voor iedere leerling
    - Schoolbel (Die hebben we namelijk nog niet)


    Haha, schoolbel hebben we. Kopiëren en printen mag gewoon. Maar toch bedankt!]


    El Diablo.

    Volgens mij kan je niet zo maar een uur muziek in je rooster zetten, want dat wil zeggen dat er een ander uur moet wegvallen. En dan krijg je vast problemen met het leerplan.
    Maar goed, ik heb eigenlijk geen idee. Bij ons willen ze gewoon dat alles wat kapot is gerepareerd wordt. Ze wilden ook dat er bij de rapportenuitreikingen de cijfers niet meer luidop werden voorgelezen.
    :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik zat ook in de leerlingenraad. Ik had als dingen dat de wc's netter moesten worden (niks van gebeurd), dat leraren geen gele kaart mogen geven als er geen echte aanleiding voor is en dat lokalen moesten worden opgeknapt. Dat laatste is wel degelijk gebeurd. Ze hebben veel lokalen geschilderd en schilderijen enzo opgehangen, ziet er veel leuker uit!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Dankje voor de ideeën! Het idee met het opknappen kan ik wel degelijk gebruiken!


    El Diablo.

    Ik zit zelf in de leerlingenraad op mijn school voor al 2 jaar :Y)
    Sommige ideeën zijn zelfs al goedgekeurd en uitgevoerd/staat op planning .Zoals het vernieuwen van de tafels en stoelen in de aula. Die dingen zijn hard toe aan vervanging en staan in planning om te worden vervangen. Maar van het idee Minder huiswerk als er grote toetsen zijn ( dus geen s.o ) denk ik haast zeker dat 'ie niet wordt uitgevoerd, want helaas heb je nou eenmaal veel vakken en die geven ook huiswerk -helaas D:- Maar het opknappen is een goed idee ^^


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    CallYouOut schreef:
    Ik zit zelf in de leerlingenraad op mijn school voor al 2 jaar :Y)
    Sommige ideeën zijn zelfs al goedgekeurd en uitgevoerd/staat op planning .Zoals het vernieuwen van de tafels en stoelen in de aula. Die dingen zijn hard toe aan vervanging en staan in planning om te worden vervangen. Maar van het idee Minder huiswerk als er grote toetsen zijn ( dus geen s.o ) denk ik haast zeker dat 'ie niet wordt uitgevoerd, want helaas heb je nou eenmaal veel vakken en die geven ook huiswerk -helaas D:- Maar het opknappen is een goed idee ^^

    Nou, wij hebben een regel dat voor de toetsweken geen toetsen mogen gepland worden. Dus het kan wel degelijk. En wij hebben ook letterlijk alleen maar toetsweken, dus maximaal drie toetsen op een dag en de rest van de dag leren ^^
    Maar dan moet de school er dus voor kiezen om toetsweken in te plannen...


    Deep inside, I've never felt alive

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Nou, wij hebben een regel dat voor de toetsweken geen toetsen mogen gepland worden. Dus het kan wel degelijk. En wij hebben ook letterlijk alleen maar toetsweken, dus maximaal drie toetsen op een dag en de rest van de dag leren ^^
    Maar dan moet de school er dus voor kiezen om toetsweken in te plannen...

    Bij ons is dat volgens mij ook, maar ik zit nog in de onderbouw :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Voldoende banken op de 'speelplaats'? Wij hadden er echt te weinig en op de grond zitten was verboden. Handig...


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    CallYouOut schreef:
    (...)
    Bij ons is dat volgens mij ook, maar ik zit nog in de onderbouw :'D

    Klopt, bij ons geldt dat ook pas vanaf de vierde klas... Ik zou het nog niet eens zo slecht vinden als dat ook in de onderbouw wordt ingevoerd. Is zó veel handiger ^^


    Deep inside, I've never felt alive