• Wat wordt er verwacht:
    Deze themawedstrijd wijkt een tikkeltje af van de doorsnee wedstrijden. Er valt namelijk niemand af. Per opdracht zal u een punt krijgen en op het eind van de rit wordt dan een gemiddelde van uw punten berekend. Om er voor te zorgen dat u niet meteen verliest door eens een minder goede opdracht te maken, worden uw uitschieters (beste en slechtste punt) eerst verwijderd en wordt pas daarna uw gemiddelde berekend.

    Tijdens deze themawedstrijd kunt uw zich aan verschillende soorten opdrachten verwachten (denk maar aan een schrijfopdracht, quizopdracht etc.). Omdat niet iedereen talent heeft in al deze takken is het mogelijk om doorheen deze wedstrijd juist één joker te gebruiken. Deze joker zorgt er voor dat je vrijstelling krijgt voor de gekozen opdracht. Gebruik deze met wijsheid!

    Voor elke opdracht krijgen u twee weken de tijd om iets in te zenden. Indien u niet op tijd klaarkomt met uw inzending is het mogelijk om uitstel te krijgen, dit met een geldig excuus. U kunt maximum een week uitstel krijgen. Dit kan variëren indien je op reis gaat.
    Om verwarring met de usernames te vermijden, wordt gevraagd om een Harry Potter naam op te geven. Deze kiest u best na het maken van de Sorteerquiz, zo kan u indien u dat wenst een naam kiezen die het beste bij uw huis hoort. Indien u uw username toch verandert, verwacht ik dat u dit desondanks in deze topic meld zodat ik uw link kan aanpassen.

    Doordat dit een themawedstrijd is zal bij iedere opdracht de voorwaarden verschillend zijn. Ik vraag u dan ook om u aan deze voorwaarden te houden. Indien u een werkje moet schrijven tussen de 500 en 1500 woorden, wens ik geen verhaaltjes te ontvangen van 2000 woorden. Indien u zich niet houdt aan de voorwaarden, zult u dus punten verliezen.

    Wat valt er te winnen:
    De Beste tovenaar krijgt 6 credits.
    Degene die het net niet haalde van de winnaar krijgt 4 credits.
    Degene die op de derde plaats is gestrand krijgt 2 credits.
    Het huis dat de House Cub wint, krijgt ook een prijs.

    Hoe en wanneer indienen:
    Per opdracht wordt een deadline gegeven. U krijgt de tijd om in te dienen tot 23u59 die dag. Indien u uitstel krijgt is dat ook tot 23u59 op de dag van uitstel. Uw creaties worden niet op mijn profiel geplaatst, zorg er dus voor dat ik met gemak al uw inzendingen terug vinden. Het is dus toegestaan om een bijhorende story aan te maken, maar dit is niet noodzakelijk.
    Ik waarschuw 1 week - 1 dag voor de deadline.

    Hoe kunnen de huizen punten verdienen:
    Voor elk gemaakt examen krijgt een student een score in de vorm van punten . Deze punten wordt bij het corresponderende huis geteld.
    Voor elke student die binnen de eerste week zijn examen indient, krijgt het corresponderende huis 5 extra punten.
    Voor elke student die zijn examen niet indient, verliest het corresponderende huis 5 punten.
    Voor elke student die uitstelgedrag vertoont, verliest het huis 1 punt.
    Voor de beste student per examen, verdient het corresponderende huis 10 extra punten.
    Voor de student die het eerst indient, verdient het corresponderende huis 5 extra punten.

    Nota:
    In elk huis zit een verschillend aantal leerlingen. Daarom wordt er gewerkt met verhoudingen. Zo worden de resultaten voor bijvoorbeeld de leerlingen in Huffelpuf maal vijf gedaan, bij Ravenklauw maal 3.33 en bij Griffoendor maal 1.4. Indien een leerling van Huffelpuf, Ravenklauw of Griffoendor tijdens het examen het best heeft gepresteerd, worden de punten niet verdubbeld!
    Studenten met een vrijstelling kunnen geen punten behalen bij het desbetreffend examen.


    Daarnaast vraag ik u:
    Ik zou het appreciëren als u een andermans werk niet afbreekt. Commentaar en tips zijn altijd welkom, maar wees niet gemeen of onrechtvaardig.

    De jury bestaat uit:
    Helena Ravenclaw

    Eerstejaarstoveraars:
    Griffoendor (14 ptn.)
    Sirius Black
    Lily Evans
    Hermione Granger (5 ptn.)
    I
    Rubeus Hagrid
    Remus Lupin
    George Weasley
    Ginny Weasley (5ptn.)
    I

    Huffelpuf (25 ptn.)
    Suzanne Bonkel (5 ptn.)
    I
    Nymphodora Tops

    Ravenklauw (16.65 ptn.)
    Luna Lovegood (5ptn.)
    I
    Mad-Eye Moody
    Moaning Myrtle

    Zwadderich (20 ptn.)
    Andromeda Black
    Regulus Black
    Astoria Greengrass (5 ptn.)
    I
    Bellatrix Lestrange
    Draco Malfoy (10 ptn.)
    I
    Lucius Malfoy
    Merlin (5ptn.)
    I
    Pansy Parkinson
    Severus Snape
    Blaise Zabini


    Eerstejaarsexamen:

    [ bericht aangepast op 13 dec 2012 - 11:33 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Slytherin for the win <3


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    yes,
    ik kom er net achter dat ik nog mee kon doen (:
    erhm een naam dus?

    zou ik George Weasly mogen?


    Miep

    Ik ben ziek :c
    Dus ik heb nu wel tijd om mijn idee uit te werken (A)


    •*• Lululu •*•

    Mag je eigenlijk ook schrijven over mijn personage, hoe die haar brief kreeg? (:
    Of heb je liever een zelfverzonnen persoon?


    •*• Lululu •*•

    Mallory schreef:
    Mag je eigenlijk ook schrijven over mijn personage, hoe die haar brief kreeg? (:
    Of heb je liever een zelfverzonnen persoon?
    Daar ben je vrij in. Je mag je baseren op je gekozen karakter, maar je mag ook over totaal iemand anders schrijven (maar dan niet Harry natuurlijk)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik sleutel nog wat aan de puntenverdeling om alles correct te laten verlopen. Nu werk ik nog met kommagetallen en jullie resultaat zal ook een kommagetal zijn, maar na iedere ronde zal ik de punten optrekken naar een natuurlijk getal.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Moet je die andere gebeurtenissen verwerken in het examen ding dat hij daar aan herinnerd word of het examen gewoon achterwege laten?


    Don't be like the rest of them, darling

    MadEyeMoody schreef:
    Moet je die andere gebeurtenissen verwerken in het examen ding dat hij daar aan herinnerd word of het examen gewoon achterwege laten?
    Het examen wordt gewoon achterwege gehouden. Eigenlijk is het gewoon een opdracht, die ik op examenpapier heb getypt om in het thema te blijven. Je schrijft eigenlijk gewoon een verhaal die aan de opdracht voldoet. Of je staat op het punt je brief te krijgen of je gaat naar De Wegisweg of je gaat naar zweinstein of je hebt dat allemaal al gehad en je staat op het moment gesorteerd te worden. Verder dan de sorteerhoed kan je niet kijken, want dat is toekomst.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mijn inzending (:

    Ginny Weasley


    Even a white rose has a black shadow.

    Mijn inzending (;
    Suzanne Bonkel (:
    Ik heb je ook een privebericht gestuurd :P


    •*• Lululu •*•

    Ik heb ze beiden in de beginpost gezet. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    Ik heb ze beiden in de beginpost gezet. (:

    Dankjewel (:


    •*• Lululu •*•

    Ik heb het net nog een keer doorgelezen en heb opgemerkt dat ik bijna alle terms in het engels heb geschreven... Moet ik perse veranderen naar het Nederlands want dan moet ik alles op gaan zoeken


    We've lived in the shadows for far too long.

    Je mag de Engelse termen gebruiken. Dat vind ik niet erg. Moest je continu verspringen van taal, zou ik het erger vinden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    hoi ik heb eeen vraagje... IK SNAP ER GEEN SNAS VAN!
    duidelijke 'vraag'?XD
    maar zou ik uitleg kunnen krijgen? oh enn, hoor er ook een story bij?

    Kuzz Hagrid


    <3 4 Ever 4 <3 Love You. Manon, Linette en Yannicke <3 4 Ever 4 <3