Voor de mensen die het nog niet in de krant gelezen hebben of op de radio gehoord hebben: Gisteren in Almere (waar ik woon) ging de vader van het vriendje van m'n beste vriendin vlaggen bij de wedstrijd van zijn zoon (mijn vriendin haar vriendje dus) en die vader had een paar jongens even uit het team gehaald en toen hadden ze hem in elkaar geslagen. Op een gegeven ogenblik zakte hij in elkaar en werd hij naar het ziekenhuis gebracht waar hij vandaag hersendood werd verklaard. Nu is hij officieel dood verklaard...
Toen ik dit hoorde van mijn vriendin schrok ik echt heel erg. Hoe kunnen mensen zo zijn? Waar gaat het heen met de wereld? Hoe ziek kan je zijn? Het is overal op het journaal te horen en heel facebook praat erover. Ik vind het zo erg dat mensen dit doen, iemand anders in elkaar slaan voor geen reden eigenlijk. Zinloos geweld. Moet dit echt voorkomen? Ik kan hier echt erg boos om worden en ik kan wel huilen. Ik vind het zo erg voor mijn vriendin en al helemaal voor haar vriendje: hij heeft zijn vader verloren... Zinloos geweld moet stoppen, dit kan zo niet langer.
[ bericht aangepast op 3 dec 2012 - 22:26 ]
The sun will rise and we will try again.