Damare schreef:
(...)
dat lijkt me eigenlijk best lekker ja! (ik denk dat ik ga vragen om meerdere keren per week te koken, ik begin dit steeds leuker te vinden:))
Een ander lekker recept zonder pasta is quesedilla's met gehakt.
Je smeert een wraptortilla in met olijfolie en legt de oliekant naar beneden, daar strooi je een laag geraspte kaas overheen. Dan leg je er een dikke laag gekruid gehakt op. Kruiden is heel simpel met wat peper, zout en gehaktkruiden of mexicaanse kruiden. Op de gehakt komt weer een laag geraspte kaas en een wrap waarvan je de bovenkant insmeert met olijfolie. Je legt het geheel in een koekenpak en bakt het tot de wrap een mooie kleur heeft. Dan draai je hem om tot de andere kant er ook goed uitziet.
Als het gehakt dan nog niet helemaal gebakken is of je maakt er nog één kan je de quesedilla in een voorverwarmde oven van 75 graden leggen om de gehakt te garen of de tortilla warm te houden.
Lekker hierbij is een maissalade met avocado nachos: ijsbergsla en een blikje mais in een bak gooien. Een avocado doormidden snijden en de ene helft snij je in blokjes, de andere helft pureer je. Bij de gepureerde helft doe je wat zure room (Crème frêche), peper en als je ervan houdt een beetje knoflook. De blokjes en de dressing door de salade. Ik doe het nooit omdat ik het niet zo lekker vind, maar je kan er ook blokjes kaas door doen. Zet er een zak nacho chips bij en eet smakelijk (:
"The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran