• Ik heb nu eindelijk 3 weken na mijn psychologische test de uitslag gehad en tjsonge, het duurde allemaal zo lang, maar nu weet ik tenminste wel wat er scheelt en wat ik eindelijk eens kan doen. Nou, de hoofdpunten die mijn psycholoog opnoemde waren de volgende: 'Een zeer ernstige depressie, moedeloosheid en op weg naar zelfmoord'. Nou, erg fijn om te weten natuurlijk. Zelf had ik het er nooit echt achter gezocht, ik was zelfs bang dat er niets uit zou komen en ik alsnog niets kon. Aan de ene kant ben ik wel opgelucht, maar aan de andere kant weet ik nog niet zo goed wat ik er allemaal mee moet. Ze raden me dus groepstherapie aan met leeftijdsgenootjes en misschien zelfs een lichte anti-depressiva om alles af te vlakken, maar ik ben helemaal geen fan van dat soort medicijnen, dus kijk ik dat nog even aan. Op het moment heb ik dan wel een gigantische terugval en gaat alles heel slecht, maar ik wil me er gewoon nog niet meteen aan wagen. Misschien krijg ik ook nog individuele therapie, maar dan moet ik eerst nog een gesprek met mijn psychiater en dat kan wel weer eens 2-3 weken gaan duren, again. Zijn er misschien mensen hier met een beetje ervaring met dit soort dingen, die er wat over kunnen vertellen? Het zou me wel een beetje opluchten voor ik ook daadwerkelijk overal aan begin.
    Ik vind het trouwens wel fijn dat ik niet schizofreen ben en geen schizoaffectieve stoornis heb, wat ook nog kon omdat ik vaak stemmen hoor. Ze denken dat dat gewoon komt van de spanning die alles met zich meebrengt, iets wat best vaak voor lijkt te komen. Dat is weer ontzettend opluchtend want daar kom je een stuk gemakkelijker vanaf.

    [ bericht aangepast op 25 nov 2012 - 20:02 ]


    Your make-up is terrible

    Ik ben ook depressief en heb daarbij een angststoornis, een heerlijke combinatie.
    Ik loop sinds ongeveer een jaar, iets meer, bij een psycholoog. Ik doe geen groepsgesprekken, dat niet.
    Het werkt voor mij heel opluchtend (als dat een woord is), het lucht gewoon heel erg op om over mijn problemen te praten. Daarnaast geeft hij ook nog advies over hoe ik dingen kan oplossen.

    Ik slik ook antidepressiva, klote spul, maar het werkt wel.

    Ik hoop echt voor je dat het werkt, ik gun niemand depressies, zo ontzettend klote. :/


    Destroy what destroys you.

    Chuggaa schreef:
    Ik ben ook depressief en heb daarbij een angststoornis, een heerlijke combinatie.
    Ik loop sinds ongeveer een jaar, iets meer, bij een psycholoog. Ik doe geen groepsgesprekken, dat niet.
    Het werkt voor mij heel opluchtend (als dat een woord is), het lucht gewoon heel erg op om over mijn problemen te praten. Daarnaast geeft hij ook nog advies over hoe ik dingen kan oplossen.

    Ik slik ook antidepressiva, klote spul, maar het werkt wel.

    Ik hoop echt voor je dat het werkt, ik gun niemand depressies, zo ontzettend klote. :/


    Ik vind het dus ook klote spul, daarom twijfel ik daar enorm aan.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vind het dus ook klote spul, daarom twijfel ik daar enorm aan.


    Geloof me, het duurde bij mij twee maanden voordat het echt ging werken, en in die twee maanden had ik dubbel de klachten die ik al had (angst/paniekaanvallen, misselijkheid etc), en verder is het gewoon vuil spul, ik weet niet hoe ik het anders kan brengen. Daarna kreeg ik ook nog een verhoging van de dosis omdat het niet constant genoeg was. Whoopdiedooo, weer een maand kloten .__. ik slik het nu bijna een jaar, trouwens. Sinds... eind december 2011.

    Daarbij moet ik zeggen dat het alleen meehelpt, niet helemaal verbeterd. Het heeft mijn angststoornis en depressie niet weggewerkt, maar het onderdrukt het alleen.

    [ bericht aangepast op 25 nov 2012 - 20:32 ]


    Destroy what destroys you.

    Ik ben depressief geweest, het gaat nu allemaal iets beter en ik heb ook anti depressiva gehad. Maar bij mij werkte het niet zo goed, bij mij zwakte het teveel af en werd ik er heel erg moe van. Nu heb ik abilify en dat gaat wel heel erg goed. Ik hoop echt dat het weer helemaal goed komt met je en dat het praatgroepje helpt en je eventueel een medicijn vindt dat goed bij je past. Heel erg veel sterkte!


    26 - 02 - '16

    Chat schreef:
    Ik ben depressief geweest, het gaat nu allemaal iets beter en ik heb ook anti depressiva gehad. Maar bij mij werkte het niet zo goed, bij mij zwakte het teveel af en werd ik er heel erg moe van. Nu heb ik abilify en dat gaat wel heel erg goed. Ik hoop echt dat het weer helemaal goed komt met je en dat het praatgroepje helpt en je eventueel een medicijn vindt dat goed bij je past. Heel erg veel sterkte!


    Dat heb ik ook, ja, dat het heel erg verzwakt. Ik ben elke dag doodop en slaap veel, als het lukt. Ik heb ontzettend last van insomnia, ook door antidepressiva. Genoeg redenen om het niet te nemen, eigenlijk... :/


    Destroy what destroys you.

    Chuggaa schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook, ja, dat het heel erg verzwakt. Ik ben elke dag doodop en slaap veel, als het lukt. Ik heb ontzettend last van insomnia, ook door antidepressiva. Genoeg redenen om het niet te nemen, eigenlijk... :/


    Dat is helemaal vervelend ;o
    Ik had gewoon heel weinig energie. Ook al mijn psychische energie was gewoon op dus alles was teveel voor mij, dit heb ik nog steeds af en toe, maar daardoor nam ik geen antidepressiva.


    26 - 02 - '16

    Chuggaa schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook, ja, dat het heel erg verzwakt. Ik ben elke dag doodop en slaap veel, als het lukt. Ik heb ontzettend last van insomnia, ook door antidepressiva. Genoeg redenen om het niet te nemen, eigenlijk... :/


    Jua, ik ben echt ontzettend bang voor die bijwerkingen. Ik slaap al heel erg veel en door mijn gehoorprobleem, waar ik me elke dag voor in moet spannen, ben ik al heel erg moe aan het einde van de dag. Ik heb elke ochtend moeite om uit mijn bed te komen, soms blijf ik er gewoon inliggen. Daardoor zie ik er nog meer tegen op... Wat voor krijg jij eigenlijk?


    Your make-up is terrible

    Ik ben ook depressief, soort van.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Chat schreef:
    Ik ben depressief geweest, het gaat nu allemaal iets beter en ik heb ook anti depressiva gehad. Maar bij mij werkte het niet zo goed, bij mij zwakte het teveel af en werd ik er heel erg moe van. Nu heb ik abilify en dat gaat wel heel erg goed. Ik hoop echt dat het weer helemaal goed komt met je en dat het praatgroepje helpt en je eventueel een medicijn vindt dat goed bij je past. Heel erg veel sterkte!


    Abilify krijg ik denk ik dus niet, aangezien dat voor bij bipolaire stoornissen gegeven word en schizofrenie. Dat laatste heb ik dus absoluut niet, dat eerste waarschijnlijk ook niet. Als bijwerking kan het zelfs een depressie opwekken en dat moet ik ook niet hebben lol.


    Your make-up is terrible

    wel ervaring met groepstherapie en individuele, maar niet met antidepressiva, weiger ik in te nemen.
    kan je er wel wat over vertellen maar dan liever in pb

    Geen ervaring, maar groepstherapie lijkt me echt vervelend :/. Antidepressiva is gewoon kut, maar ja, uiteindelijk zal het wel werken. Je zal er toch doorheen moeten komen.
    Succes!


    i put the fun in funeral

    Fili schreef:
    wel ervaring met groepstherapie en individuele, maar niet met antidepressiva, weiger ik in te nemen.
    kan je er wel wat over vertellen maar dan liever in pb


    Graag. :3 Gelukkig, ben ik niet de enige die dat niet zomaar neemt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Abilify krijg ik denk ik dus niet, aangezien dat voor bij bipolaire stoornissen gegeven word en schizofrenie. Dat laatste heb ik dus absoluut niet, dat eerste waarschijnlijk ook niet. Als bijwerking kan het zelfs een depressie opwekken en dat moet ik ook niet hebben lol.


    Ik heb die beide dingen ook niet, maar ik krijg dan ook maar 2.5 miligram ^^


    26 - 02 - '16

    Medicijnen gebruik ik niet dus daar kan ik je niet bij helpen maar ik loop wel bij een psycholoog en heb daarbij nog elke week groepstherapie. Het zal in het begin heel onwennig en vreemd zijn en waarschijnlijk zul je er niet eens zin in hebben of denken dat het gaat werken, maar het is wel echt heel goed voor je. Ik zit dan bij meiden van mijn eigen leeftijd met ongeveer dezelfde problemen dus we hebben echt heel veel aan elkaar qua steun en tips over bepaalde dingen en zo.

    Ik wens je in ieder geval alvast veel sterkte! (:


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Audacity schreef:
    Geen ervaring, maar groepstherapie lijkt me echt vervelend :/. Antidepressiva is gewoon kut, maar ja, uiteindelijk zal het wel werken. Je zal er toch doorheen moeten komen.
    Succes!


    Dankjewel.


    Your make-up is terrible