Matthew
Ik wilde de slaap maar niet vatten. Ik lag al minstens een uur te woelen in bed.
Ik besloot het slapen op te geven en stapte uit mijn bed, deed een joggingbroek aan en liep de kamer uit. Ik keek om me hen, waarik0 naartoe zou unnen gaan. Ik zag een deur en liep ernaa toe, waarna ik de deur opende. De deur was een uitgang, en achter de deur schuilde een prachtige tuin bij maanlicht. Ik stapte naar buiten en hoorde de deur achter bij dichtvallen. Ik maakte me er geen ruk om een liep de tuin in. Het was zo prachi, een klein beekje stroomde door de achtertuin, als je goed luisterde kon je een geluid van een uil onderschijnen. Ik zag een bankje staan en ging er opo zitten. Ik had alleen maar een joggingbroek aan, geen t-shirt en ik bedacht me nu pas dat dat niet zo slim was geweest. Ik bibberde nu als een rietje, dus ik besloot terug tekeren naar mijn warme slaapkamer. IK pakte de deurklink vast een trok eraan, maar de deur gaf geen kick. Fuck, dacht ik bijmezelf. Ik was weer eens zo slim geweest om mezelf op te sluiten, buiten in een tuin dat ik nog nooit had gezien tijdens dachtlicht. Ik pakte een paar kiezelsteentjes, en smeet dienaar een raam. Hopelijk zou iemand mij horen en de deur willen open doen voor mij, het liefste voordat ik totaal bevroor!
(Wie wil Matthew redden uit de kou?
)
* Lululu *