• En dan heb ik het over mijn moeder. Het begon omdat ik nog een koekje nam (mijn tweede koekje) en toen begon het. Moet je er wel zoveel eten want je bent al zwaar, ik zo van ja waarom niet. Zo gingen we dus even verder. Dus ik werd pissig want ze wil dat ik meer ga bewegen maar zelf doet ze behalve fietsen ook niks. En toen zei ze ik wil je geen complex aan praten nadat ze had verteld dat zij op haar achttiende maar 52 kilo en maatje 36 had. Nee, dat zorgt helemaal niet voor een complex, hoor.

Iemand nog een irritante moeder?

[ topic verplaatst door een moderator ]

[ bericht aangepast op 12 nov 2012 - 19:59 ]

Physics is awesome

Britsanity schreef:
    Mijn moeder is zo gek als een deur, maar een enorme schat. Mijn vader echter kon/kan ik vaak schieten, hij zeurde altijd: zou je dat wel eten? Daar zitten veel calorien in, hoor, en je bent al zo dik. Buh, nou ja, bedankt pap. Ik had alleen een beetje buikvet, maar ben 10 kg afgevallen dus dat commentaar kan die nu in zijn reet steken.

Mijn vader die is soms ook zo handig, heb ik een nieuw t-shirt ofzo aan en dan zegt ie daardoor lijkt je buik wel dik. Dat had ik zelf ook al bedacht voordat ie het zei.

Physics is awesome

Merrow schreef:
    Ach ja, ouders hebben het altijd gedaan blijkt maar weer :'D Zeggen ze van neem nog maar een koekje is het niet goed, want dan zijn zij de schuldigen dat je dik wordt. Wordt er gezegd van zou je dat wel doen want je hebt er al één op, dan praten ze je een complex aan.
    Ik zou er niet meteen zo'n drama van maken. Ze bedoeld het ook zeker niet slecht, maar ouders hebben nu eenmaal de nare gewoonte om het verkeerd te brengen en kinderen/pubers/tieners hebben nu eenmaal de nare gewoonte om alles wat hun ouders zeggen, verkeerd op te vatten.
    Behalve fietsen doet ze niets... goh, met fietsen verbrand je bij mijn weten ook al behoorlijk wat calorieën... waarom gaan jullie anders niet samen fietsen?

Dit :]
    En anders pakt je moeder toch een andere fiets, of ga je samen fitnessen, of zumba... Genoeg sporten.

"She was fury, she was wrath, she was vengeance."

Ahh.. how I wish dat zo'n gesprek het enige probleem was dat ik met m'n moeder had.

No growth of the heart is ever a waste

Uchiha schreef:
    Ahh.. how I wish dat zo'n gesprek het enige probleem was dat ik met m'n moeder had.

Dat is niet het enige probleem.

Physics is awesome

Moet je je BMI berekenen..
    Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent(?) maar als dat gewoon goed is, kan je haar daar mee confronteren??

Geen idee of het helpt xD ik heb juist de discussie dat ik vitaminepillen moet gaan slikken omdat ik te licht ben..
    Waarschijnlijk was je moeder te licht dan op haar 18e, maar dat kan ik niet zeggen, weet niet hoe lang ze is..
    Dus als je moeder daar over begint te zeuren, te licht das ook niet goed voor je..
    Dingen als duizeligheid, hoofdpijn en weet ik veel wat allemaal..

[ bericht aangepast op 13 nov 2012 - 13:07 ]

It's never gonna happen, Guys.

Eyes schreef:
    (...)

Dat is echt een goed idee, dan gaat ze klagen dat ik te langzaam ga terwijl zij een elektrische fiets heeft en fluitend de brug op kan terwijl ik twee keer zo hard moet trappen.

Je had niks gemeld over een elektrische fiets :'D
    Schaf jezelf ook zo'n fiets aan, probleem opgelost. Mekkert ze dat dat niet fietsen is, kaats je de bal gewoon terug ^_^
    En verder denk ik echt dat je het meer opblaast dan nodig is. Ouders zijn er nu eenmaal om te zagen en te klagen, om de boeman te zijn en ze hebben het hoe dan ook gedaan ^_^

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Mijn moeder zeurt af en toe, maar dan kan ik dat haar snel vergeven.
    Als ik eerlijk moet zijn voel ik me wel echt een luie vetzak als ik lees dat mensen hier rond de vijftig kilo wegen, niet snoepen en veel bewegen, haha. (krul)

If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

Je had idd niks over een elektrische fiets gezegt ;P Maar als ze gaat zeuren over het fietsen vraag je gewoon of ze dan ook even stopt met elektrisch fietsen (geloof ik heb je aan/uit knopje) En idd bereken je BMI dan kan je haar daar mee confronteren als je jezelf echt niet te dik vind. Want ja het is wel moeders taak om er voor te zorgen dat kind niet al te dik wordt (ik weet niet hoe zwaar je bent enzo)

Maar je zegt het net zelf: Moeders heeft al 3 kinderen uitgebaart dan vind ik het niet gek dat ze er niet zo top fit uitziet als Beyoncé die een strak trainingsschema had tijdens en na de bevalling. Dus ik neem je moeder het niet kwalijk hoor ;P

Hmmm, dat probleem heb ik niet meteen, aangezien ik echt alles kan eten zonder te verzwaren, ze zeurt enkel over mijn vreemde combinaties van eten, ik kan werkelijk alles vlak na elkaar eten. :')

He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

OrdinaryGirl schreef:
    Je had idd niks over een elektrische fiets gezegt ;P Maar als ze gaat zeuren over het fietsen vraag je gewoon of ze dan ook even stopt met elektrisch fietsen (geloof ik heb je aan/uit knopje) En idd bereken je BMI dan kan je haar daar mee confronteren als je jezelf echt niet te dik vind. Want ja het is wel moeders taak om er voor te zorgen dat kind niet al te dik wordt (ik weet niet hoe zwaar je bent enzo)

Maar je zegt het net zelf: Moeders heeft al 3 kinderen uitgebaart dan vind ik het niet gek dat ze er niet zo top fit uitziet als Beyoncé die een strak trainingsschema had tijdens en na de bevalling. Dus ik neem je moeder het niet kwalijk hoor ;P

Dat heb ik niet gezegd. Mijn moeder heeft maar een kind (voor zover ik weet) en dat ben ik.

Physics is awesome

Het is toch wel duidelijk dat ze het beste voor je wilt? Ze wilt gewoon dat je op een gezond gewicht blijft, dat is ebter voor je gezondheid en wordt ej minder snel 'gepest' en dergelijke.

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Ik stond voor de spiegel.
    Vroeg ik aan mijn moeder: maar mam even serieus, ik ben toch niet dik?
    Zij: Nou.. je begint wel aardig aan te komen
    En dankjewel mam, ik heb gewoon een bmi van 21 :')

I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

mijn moeder zegt er niks van. ze zei een paar jaar dat ik moest gaan sporten. Maar ik vond geen sport die me aanstond en of waar de uren van meevielen en pasten. Maar nu doe ik badminton en zegt ze er niiks meer over. maar ze zeurde er ni over.

Sidera nostra contrahent solem lunamque

Endure schreef:
    Het is toch wel duidelijk dat ze het beste voor je wilt? Ze wilt gewoon dat je op een gezond gewicht blijft, dat is ebter voor je gezondheid en wordt ej minder snel 'gepest' en dergelijke.

Ja, ik snap het wel maar het is niet fijn om te horen.

Physics is awesome

Eyes schreef:
    (...)

Ja, ik snap het wel maar het is niet fijn om te horen.

Dan moet je dat op een normale en rustige manier aan haar vertellen.

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.