• Ja, twee kereltjes die weer eens snugger bezig zijn -.-
    Ik werk deels achter de kassa bij de Jumbo (supermarkt in NL), en vandaag was ik aan het vakkenvullen, word ik weer eens opgeroepen voor de kassa. Staan daar twee jongens van mijn leeftijd tussen, heel blij met een krat bier en nog spulletjes. Dat gastje dat wil betalen had heel netjes zijn legitimatie op het kratje gelegd, maar je kent de regel: 'Samen kopen, samen legitimeren.'
    Nou, dat andere gastje had zijn ID niet bij (wat ik sowieso niet snap, maarja, dat is dan zijn probleem). Ik zeg heel netjes: 'Dan kan ik dit niet aan jullie verkopen, het spijt me.'
    'Maar dit is niet eens voor ons bedoeld, we gaan zo naar een feestje.'
    Ja, hèhè, kun je mij allemaal wel vertellen, maar wie zegt dat dat andere gastje dan niet daarvan gaat drinken? Daarnietvan, ze hebben het kratje niet afgerekend en zijn een beetje overdonderd weggelopen (en terecht, vond ik).

    Iemand ooit zoiets meegemaakt (die achter de kassa werkt of ergens anders...)?


    Deep inside, I've never felt alive

    In België moet je voor bier 16 zijn, en ik denk dat er maar één 16 moet zijn van de bende.
    Vorig jaar, na de examens, ging ik met mijn vriendinnen naar de supermarkt (GB) en we kochten daar wat chips en cola/Ice Tea.
    De jongens van ons jaar (die allemaal 15 waren, één jongen 16) die stonden achter ons aan de kassa: ze hadden een aantal six-packs mee.
    Maar nu is er in die GB de regel dat je pas vanaf 18jaar alcohol mag kopen (waarom weet ik niet).
    Maar 't komt er dus op neer dat ze het bier niet meekregen, dat zagen we later. En toen hebben we hen wel uitgelachen in hun gezicht. ;p


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik ben er heel vaak uitgestuurd, maar ik heb zelf nog nooit een druppel gedronken. Maar dan ging ik met mijn broer boodschappen doen en dan moesten we een wijntje meenemen voor mijn moeder. En dan waren we weer vergeten dat ik daar niet bij mocht staan, dus moest mijn broer weer speciaal naar binnen om de wijn te kopen. Ik vind die regel eigenlijk nergens op slaan. Het houdt mensen eigenlijk niet tegen, je moet er alleen misschien wat meer moeite voor doen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Goed dat je consequent bent. (: Ik heb twee keer achter de kassa gezeten en heb dat niet meegemaakt. Ik heb alleen wel iemand van 27 om haar ID gevraagd... *schaam schaam*


    You are beautiful, you are love.

    Jaaa, twee van die rare kerels. Ik werkte toen net achter de kassa, en mijn collega kende deze jongens omdat ze het wel vaker proberen dus gelukkig kwam hij me helpen haha. Maar een van hen was nog nieteens 16, en ze hadden sowieso geen ID bij. Even later, sluitingsijd, komen ze bij de ingang 'eeyy sven (collega) we zijn kankerdronkeno ouwe" lol wtf.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Pythias schreef:
    Ik ben er heel vaak uitgestuurd, maar ik heb zelf nog nooit een druppel gedronken. Maar dan ging ik met mijn broer boodschappen doen en dan moesten we een wijntje meenemen voor mijn moeder. En dan waren we weer vergeten dat ik daar niet bij mocht staan, dus moest mijn broer weer speciaal naar binnen om de wijn te kopen. Ik vind die regel eigenlijk nergens op slaan. Het houdt mensen eigenlijk niet tegen, je moet er alleen misschien wat meer moeite voor doen.

    Het kan best zijn dat jij onschuldig bent, maar er zijn vaak zat mensen die het gewoon wel proberen. Wil zuslief aan haar oudere broer vragen of ze wat drank mag hebben, moet hij daar wel zin in hebben en in zijn eentje naar de supermarkt te gaan, anders heb je een probleem. (Dit heb ik vaak meegemaakt bij een oude vriendin.)
    Maar ik geloof best dat die andere gast al 16 was (al was het wel bespreekbaar sinds dat dat andere gastje eind oktober net 16 was geworden), het was alleen gewoon dom dat hij zijn ID niet bij had. -.-


    Deep inside, I've never felt alive

    Warpaint schreef:
    Goed dat je consequent bent. (: Ik heb twee keer achter de kassa gezeten en heb dat niet meegemaakt. Ik heb alleen wel iemand van 27 om haar ID gevraagd... *schaam schaam*

    Beter dat je het wel doet, dan niet :')
    Het schijnt dat politie dit ook controleert of winkels dit echt doen. Pikken ze een random meisje of jongen van 15 uit en vragen of zij langs de kassa willen gaan met een fles drank.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb alleen maar mensen die stom verbaasd zijn dat we geen bier bij de Mac verkopen xd.


    I am an idiot, I move.

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Het kan best zijn dat jij onschuldig bent, maar er zijn vaak zat mensen die het gewoon wel proberen. Wil zuslief aan haar oudere broer vragen of ze wat drank mag hebben, moet hij daar wel zin in hebben en in zijn eentje naar de supermarkt te gaan, anders heb je een probleem. (Dit heb ik vaak meegemaakt bij een oude vriendin.)
    Maar ik geloof best dat die andere gast al 16 was (al was het wel bespreekbaar sinds dat dat andere gastje eind oktober net 16 was geworden), het was alleen gewoon dom dat hij zijn ID niet bij had. -.-


    Ja, ik snap het principe erachter wel. Maar het punt is gewoon dat de ander dan gewoon buiten kan blijven wachten. + Als je er dan toch uitgestuurd wordt, kun je er gewoon weer inlopen. Maar als je die drank echt wil, vergeet je ook niet om buiten te wachten. Het houdt het drank kopen voor andere mensen simpelweg niet tegen. Als iemand een 16+'er bij zich heeft, komt die er sowieso wel aan.

    En verder geef ik je wel gelijk met dat ID :')


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, maar ik vind 'samen kopen, samen legitimeren' wel een erg flauwe regel.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ja omg. D: Ik heb echt een trauma lol. Toen ik een jaar of 8 was, was m'n pa boos op mij. En hij zou 't me vergeven als ik bier voor hem ging halen. Pussy dat ik was ging ik dus naar de winkel en zette ik zo een krat bier op de kassa gaat die vrouw helemaal mij uitleggen waarom ik dat niet mag kopen. PFOE, ik schaam me nogsteeds! D: Moest echt gewoon keihard janken in de winkel, lol.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Samen kopen samen legitimeren? Nooit van gehoord. Is dat in België ook zo?
    Jullie zijn verder wel heel erg strikt precies, in vergelijking met waar ik woon dan.


    Has no one told you she's not breathing?

    Iphegenia schreef:
    In België moet je voor bier 16 zijn, en ik denk dat er maar één 16 moet zijn van de bende.
    Vorig jaar, na de examens, ging ik met mijn vriendinnen naar de supermarkt (GB) en we kochten daar wat chips en cola/Ice Tea.
    De jongens van ons jaar (die allemaal 15 waren, één jongen 16) die stonden achter ons aan de kassa: ze hadden een aantal six-packs mee.
    Maar nu is er in die GB de regel dat je pas vanaf 18jaar alcohol mag kopen (waarom weet ik niet).
    Maar 't komt er dus op neer dat ze het bier niet meekregen, dat zagen we later. En toen hebben we hen wel uitgelachen in hun gezicht. ;p

    Wut? Wat voor onzin is dat, het is volledig legaal, ze mogen toch niet weigeren dat te verkopen? In onze GB doen ze dat toch niet... :p


    Has no one told you she's not breathing?

    Hahaha, ohmygod, zulke dingen zie ik ook heel vaak bij de AH. Ik vind dat gewoon dom dat je -je ID niet meeneemt, je weet dat ernaar word gevraagd als je alcohol koopt..


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    GIBBEH schreef:
    Ja omg. D: Ik heb echt een trauma lol. Toen ik een jaar of 8 was, was m'n pa boos op mij. En hij zou 't me vergeven als ik bier voor hem ging halen. Pussy dat ik was ging ik dus naar de winkel en zette ik zo een krat bier op de kassa gaat die vrouw helemaal mij uitleggen waarom ik dat niet mag kopen. PFOE, ik schaam me nogsteeds! D: Moest echt gewoon keihard janken in de winkel, lol.




    LOLOLOLOL, KIM D':


    Pretty is just a pretty word.

    LaJoie schreef:
    (...)
    Wut? Wat voor onzin is dat, het is volledig legaal, ze mogen toch niet weigeren dat te verkopen? In onze GB doen ze dat toch niet... :p

    Ik weet het, maar zo is het nu eenmaal in die ene GB. Ah, ik heb er geen probleem mee.
    En trouwens, die jongens zijn ze gewoon twasens anders gaan kopen, dus de GB heeft minder inkomsten, too bad.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please