• Ja, twee kereltjes die weer eens snugger bezig zijn -.-
    Ik werk deels achter de kassa bij de Jumbo (supermarkt in NL), en vandaag was ik aan het vakkenvullen, word ik weer eens opgeroepen voor de kassa. Staan daar twee jongens van mijn leeftijd tussen, heel blij met een krat bier en nog spulletjes. Dat gastje dat wil betalen had heel netjes zijn legitimatie op het kratje gelegd, maar je kent de regel: 'Samen kopen, samen legitimeren.'
    Nou, dat andere gastje had zijn ID niet bij (wat ik sowieso niet snap, maarja, dat is dan zijn probleem). Ik zeg heel netjes: 'Dan kan ik dit niet aan jullie verkopen, het spijt me.'
    'Maar dit is niet eens voor ons bedoeld, we gaan zo naar een feestje.'
    Ja, hèhè, kun je mij allemaal wel vertellen, maar wie zegt dat dat andere gastje dan niet daarvan gaat drinken? Daarnietvan, ze hebben het kratje niet afgerekend en zijn een beetje overdonderd weggelopen (en terecht, vond ik).

    Iemand ooit zoiets meegemaakt (die achter de kassa werkt of ergens anders...)?


    Deep inside, I've never felt alive

    Nee maar ze zijn wel een beetje dom bezig geweest. Mijn mentor (het is een vrouw) moet zich nog steeds legitimeren als ze drank gaat kopen terwijl ze 25 is en mijn vorige mentor (ook een vrouw) had precies hetzelfde probleem terwijl ze al minstens 24 is.


    Physics is awesome

    Ja, toen die regel net inging en niemand er van wist haha. Ik was volgens mij 17 ofzo en een vriendin haalde een fles Canei, maar die vrouw gaf het mooi niet mee. Toen zei ze: 'Als jij nou alleen de winkel in loopt, het haalt, is het geen probleem.' tegen mijn vriendin lol. Waarschijnlijk ook omdat het maar zo weinig is en mijn moeder die vrouw wel kent omdat ze daar altijd een praatje mee maakt als ze boodschappen doet.


    Your make-up is terrible

    Serieus? Samen kopen, samen legitimeren? Dat wist ik niets en ik heb achter de kassa gewerkt haha.
    Nou, ik had een keer twee hele vrolijke jongens aan de kassa, met bier. Nou netjes gelegitimeerd en afgerekend, gingen ze naar iemand van de leiding en zeiden ze zo: 'Jij lijkt op Toby van Mega Mindy! Mogen we een handtekening?'
    Nou, die van de leiding vond het hilarisch en gaf zijn handtekening. Later zei hij zo: 'Die twee waren ladderzat.'
    En ik had ze net alcohol verkocht.


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    Serieus? Samen kopen, samen legitimeren? Dat wist ik niets en ik heb achter de kassa gewerkt haha.
    Nou, ik had een keer twee hele vrolijke jongens aan de kassa, met bier. Nou netjes gelegitimeerd en afgerekend, gingen ze naar iemand van de leiding en zeiden ze zo: 'Jij lijkt op Toby van Mega Mindy! Mogen we een handtekening?'
    Nou, die van de leiding vond het hilarisch en gaf zijn handtekening. Later zei hij zo: 'Die twee waren ladderzat.'
    En ik had ze net alcohol verkocht.

    Jup. Het staat ook op onze 'dingen die je tussen elke paar boodschappen per klant legt'. (Geen idee hoe ze genoemd worden x'D)
    Haha, lol. Had je dat nog gezegd, dan?


    Deep inside, I've never felt alive

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Jup. Het staat ook op onze 'dingen die je tussen elke paar boodschappen per klant legt'. (Geen idee hoe ze genoemd worden x'D)
    Haha, lol. Had je dat nog gezegd, dan?

    Mij hebben ze nooit verteld wat ik moet doen bij alcohol verkopen (ik heb bij de Albert Heijn gewerkt) ik moest het zelf uitvogelen.
    Natuurlijk heb ik dat niet gezegd (:


    Take risks and conquer your fears.

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Jup. Het staat ook op onze 'dingen die je tussen elke paar boodschappen per klant legt'. (Geen idee hoe ze genoemd worden x'D)
    Haha, lol. Had je dat nog gezegd, dan?


    Volgende klant of beurtbalkje vond ik op internet.


    Physics is awesome

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Jup. Het staat ook op onze 'dingen die je tussen elke paar boodschappen per klant legt'. (Geen idee hoe ze genoemd worden x'D)
    Haha, lol. Had je dat nog gezegd, dan?


    Lol, hoe heten die dingen eigenlijk inderdaad? x) Hebben die dingen überhaupt wel een naam? xd


    Maar goed, ik werk niet ofzo, maar ik heb wel een keer achter zulke gasten gestaan.

    kansloos.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Insurgent schreef:
    (...)
    Mij hebben ze nooit verteld wat ik moet doen bij alcohol verkopen (ik heb bij de Albert Heijn gewerkt) ik moest het zelf uitvogelen.
    Natuurlijk heb ik dat niet gezegd (:

    Mja, ik ben er ook via via achtergekomen hoor. Maar ik vind het eigenlijk wel meer dan logisch...
    Ik weet ook nog dat ik allemaal kereltjes in de winkel zag rondlopen, en ze hadden toen een heleboel bier bij. En ik herkende een aantal van de basisschool, nog dat ze een jaar onder mij zaten. Nou, ik was net een halfjaar zestien, dus ik nauwelijks geloven dat zij zestien waren. Uiteindelijk zag ik later dat eentje met al het bier naar de kassa ging. Driemaal raden wie er allemaal naar een andere kassa gingen of alles al eerder afrekenden?


    Deep inside, I've never felt alive

    Eyes schreef:
    (...)

    Volgende klant of beurtbalkje vond ik op internet.

    Ah, weer wat geleerd! ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Mja, ik ben er ook via via achtergekomen hoor. Maar ik vind het eigenlijk wel meer dan logisch...
    Ik weet ook nog dat ik allemaal kereltjes in de winkel zag rondlopen, en ze hadden toen een heleboel bier bij. En ik herkende een aantal van de basisschool, nog dat ze een jaar onder mij zaten. Nou, ik was net een halfjaar zestien, dus ik nauwelijks geloven dat zij zestien waren. Uiteindelijk zag ik later dat eentje met al het bier naar de kassa ging. Driemaal raden wie er allemaal naar een andere kassa gingen of alles al eerder afrekenden?

    Ghehe, nice try. Nee, dat is echt kansloos.


    Take risks and conquer your fears.

    Grappig xD
    Wel leuk geprobeerd toch!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ja, ik ken het. Ik maak zulke dingen vaak genoeg mee, haha. Ook van die jongeren die dan helemaal verontwaardigd zijn als ik ze om hun ID vraag.. Tsja, het is de regel.


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Haytham schreef:
    Ja, ik ken het. Ik maak zulke dingen vaak genoeg mee, haha. Ook van die jongeren die dan helemaal verontwaardigd zijn als ik ze om hun ID vraag.. Tsja, het is de regel.

    Dat vind ik ook zo onzinnig. Net alsof je het bij niemand doet en bij hen ineens wel... -.-


    Deep inside, I've never felt alive

    Er komen bij mijn kassa wel eens mensen met zijn tweeën waarvan er één zijn ID vergeten is. Dan ligt het eraan wat voor bui ik heb, Als ik chagrijnig ben stuur ik ze inderdaad ook beide weg ook al is de een wel 16. Ben ik in een goede bui zeg ik tegen degene zonder ID dat hij naar buiten moet gaan en verkoop ik de drank gewoon aan degene die 16 is.
    Komen ze wel in hun eentje en zijn ze 16, kunnen ze het ook net zo goed zodra ze buiten zijn aan iemand die geen 16 is geven. Dat kun je toch niet controleren.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Er komen bij mijn kassa wel eens mensen met zijn tweeën waarvan er één zijn ID vergeten is. Dan ligt het eraan wat voor bui ik heb, Als ik chagrijnig ben stuur ik ze inderdaad ook beide weg ook al is de een wel 16. Ben ik in een goede bui zeg ik tegen degene zonder ID dat hij naar buiten moet gaan en verkoop ik de drank gewoon aan degene die 16 is.
    Komen ze wel in hun eentje en zijn ze 16, kunnen ze het ook net zo goed zodra ze buiten zijn aan iemand die geen 16 is geven. Dat kun je toch niet controleren.

    Mja, ik weet het, maar ik dacht ook eerst dat die twee 17 waren; bleek dat dat gastje die ging kopen net in oktober nog 16 geworden was... Dan begin je zelf ook te twijfelen...


    Deep inside, I've never felt alive