• Een vriendin komt morgen naar mij toe, maar het gaat niet zo goed met haar vriendje. Ze tweeten echt gemene dingen naar elkaar en hebben continue ruzie. Als ze bij mij is, is ze vaak heel verdrietig enzo. Ze gaan wss ook uitelkaar Nu ben ik echt een kip in troosten en ik verpest altijd alles. Meestal maak ik een grapje, maar dan word het nog erger. Hoe kan ik mensen goed troosten zonder ze te kwetsen?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mensen echt serieus nemen en ze medelevend, maar oprecht commentaar geven. En meestal ga ik dan iets leuks met iemand doen.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2012 - 21:55 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Als grapjes maken haar kwetst, zou ik dat gewoon niet doen. Het zal misschien heel zwaar aanvoelen om haar uit te laten huilen zonder de sfeer wat luchtiger te maken, maar misschien is het toch het beste. Daarna inderdaad iets leuks gaan doen/een afleiding zoeken voor haar, anders blijft ze erin hangen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Meestal praat ik er niet over maar wacht gewoon tot die persoon er over begint.
    Tot die tijd, doe ik allemaal leuke dingen die mensen kunnen opvrolijken.
    Films kijken, Wii, herinneringen bovenhalen, foto's trekken,...
    Als je vriendin er echt over wilt praten, moet je gewoon een luisterend oor zijn.
    Misschien helpt chocolade of een grote bak ijs er wel bij.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik geef mensen die dus net laten merken dat ze ergens mee zitten een knuffel, maar alleen als we close zijn. Ik vraag ook vaak niet wat er aan de hand is, maar of er iets aan de hand is. Dat geeft ze dan aanleiding om het te vertellen of te zeggen: 'Ja, er is iets mis, nee, ik wil er niet over praten.' Als er iets mis is met hele goede vriendinnen van mij dan gaan we vaak wat leuks doen. De oma van een goede vriendin was een keer overleden en toen kwam ze bij mij thuis chocolate chip cookies maken. Was ze even weg van huis waar natuurlijk een beetje een bedompte sfeer hing en hadden we heel veel lol met de chocolade repen in kleine stukjes proberen te snijden met een groentemesje :Y) Daarna konden we ze natuurlijk opeten en wie weet nou niet dat je je door chocola altijd beter voelt (:


    From these ashes, I will rise

    Geef ze een stukje chocolade, doe leuke dingen me ze, wees een luisterend oor voor ze.


    26 - 02 - '16

    Dankje voor d tips. Hij is nu echt een sukkel want hij heeft het uitgemaakt via twitter. Iedereen kon het lezen. Ik ben nu echt zo boos op die gast!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!