• Wie kan me even uitleggen wat 'keto' inhoudt? Ik wil 't even zeker weten :'D

    Is dat als aan een hoofdketen, de primaire C een zure groep zit en aan een secundaire C een -on (alkanon) groep? Dus, dat maakt de zure groep dan dominanter en vandaar dat de -ongroep (alkanon) 'keto' word genoemd.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2012 - 14:24 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Thranduil schreef:
    (...)
    Bedoel je aceton? Daar heeft mijn leraar wel iets over verteld, uuuuuhm, iets met ondervoeding of 'n tekort 'fzo?


    EEEEEEP

    Nope, adem die ruikt naar aceton is een aanwijzing voor DM type 1. Door gebrek aan glucose in de cellen wordt vet gesplitst naar ketonzuren, die het lichaam kan gebruiken voor energie. Als dat heel veel gebeurt (zoals dus bij diiabetes, vooral type 1) dan kun je dat ruiken. En dan is het ernstig, want het kan leiden tot acidose.

    Wel, dat of je hebt een potje nagellakremover opgedronken. Kan ook!


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    EEEEEEP

    Nope, adem die ruikt naar aceton is een aanwijzing voor DM type 1. Door gebrek aan glucose in de cellen wordt vet gesplitst naar ketonzuren, die het lichaam kan gebruiken voor energie. Als dat heel veel gebeurt (zoals dus bij diiabetes, vooral type 1) dan kun je dat ruiken. En dan is het ernstig, want het kan leiden tot acidose.

    Wel, dat of je hebt een potje nagellakremover opgedronken. Kan ook!

    BUUUUT, ik hoef geen diabetes vast te stellen (cat) Het is dat hij 't zei, anders wist ik 't niet. Mhihi


    "I shut my eyes in order to see.'

    Thranduil schreef:
    (...)
    BUUUUT, ik hoef geen diabetes vast te stellen (cat) Het is dat hij 't zei, anders wist ik 't niet. Mhihi


    En ik hoef de chemische structuur van butoasonodnasonan stuff niet te kennen! D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    En ik hoef de chemische structuur van butoasonodnasonan stuff niet te kennen! D:

    Jij hebt 't toch ooit geleeeeerd. Dan weet je 't nog :Y) Die leraar van mij vertelt er altijd van alles bij :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Misschien wil je weten hoe de Engelse literatuur eruit zag in de Romantische Periode? (cat)
    Ook zéér belangrijk bij voeding en chemie. Ahum ahum.
    OF! Misschien wil je wel weten waar het voedsel vandaan komt en dat miljoenen kindertjes honger lijden! :Y)
    Zulke nutteloze feitjes weet ik dan weer.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ketooooo. Keeeeeeeto. :Y)
    Nope. Er rinkelt geen belletje.

    Same here...


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    ... Ik ben blij dat ik nog geen scheikunde doe. Spreken jullie geheimtaal ofzo:S


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.