• Ik moet voor school iets over Japan doen, en ik wil voor voorbeelden ook de tekens kunnen typen, en dat ze ook uitkomen als tekens en niet als vierkantjes wat ik ook af en toe heb.
    Allen het typen... well. Geen idee hoe dat moet.
    Het moet op Word trouwens, en dan maakt het voor zover ik verstand heb van computers niet uit welke browser je gebruikt. :')

    So, help please.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Je mag ze niet tekenen? Dat is veel leuker! (': Ik heb eigenlijk echt geen idee hoe je ze op de computer moet maken, als ik het doen, teken ik ze dus altijd. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Je mag ze niet tekenen? Dat is veel leuker! (': Ik heb eigenlijk echt geen idee hoe je ze op de computer moet maken, als ik het doen, teken ik ze dus altijd. ;p

    Tekenen? Op Word kan ik niet eens tekenen. I've tried.

    Via google translate. En dan kopieren en plakken in Word:Y)


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Dragneel schreef:
    (...)
    Tekenen? Op Word kan ik niet eens tekenen. I've tried.


    Paint? :Y) Nee grapje, ik bedoelde eigenlijk gewoon op papier. Maar als je voor de rest ook een verslag of iets dergelijks erbij moet schrijven, wordt dat natuurlijk lastig..


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yuliette schreef:
    Via google translate. En dan kopieren en plakken in Word:Y)


    Google translate is zo krom als een hoepel. Denk niet dat je daar normale Japanse woorden/zinnen uit kunt halen. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Je kunt programma's installeren waarbij je Japans kunt typen. Dan teken je het teken en het programma herkent het en maakt er een letter van. Zo doen je Japanners ook typen. Anders had je een enorm toetsenbord


    || Love the life you live, live the life you love ||

    Parachutes schreef:
    (...)

    Google translate is zo krom als een hoepel. Denk niet dat je daar normale Japanse woorden/zinnen uit kunt halen. ;p


    Ze hoeft toch alleen de tekens te hebben, geen woorden?


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Yuliette schreef:
    (...)

    Ze hoeft toch alleen de tekens te hebben, geen woorden?


    Die tekens vormen woorden.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Die tekens vormen woorden.

    JE heb bij google translate toch zo een toetsenbord met die tekens die je kan aanklikken, kan je zelf die woorden maken. Ik weet niet veel van Japans maar bij Koreaans gebruik ik dat wel eens. Maar dan weet ik ook hoe je die woorden met die tekens moet schrijven.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Yuliette schreef:
    (...)
    JE heb bij google translate toch zo een toetsenbord met die tekens die je kan aanklikken, kan je zelf die woorden maken. Ik weet niet veel van Japans maar bij Koreaans gebruik ik dat wel eens. Maar dan weet ik ook hoe je die woorden met die tekens moet schrijven.


    Aaah, okee, dan snap ik 'm. Ik dacht dat je het Nederlandse woord in wilde typen en dan kijken wat er in het Japans uitkomt, ofzo. En dat werkt niet echt altijd zo goed bij Google translate.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ga naar Control Panel -> Region and Language, dan onder de tab "Keyboards and Languages" "Change keyboards...", aanklikken onder "General" op "Add" drukken, naar "Japanese" zoeken en dan "Microsoft IME" aanklikken en dan is het simpel op "OK" drukken. Om te switchen naar de IME moet je shift+tab indrukken, afhankelijk van hoeveel input languages er zijn geïnstalleerd zal dat 1, 2 of meer moeten zijn. Op dezelfde manier ga je ook weer terug naar de default input.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2012 - 20:09 ]

    Melonpan schreef:
    Ga naar Control Panel -> Region and Language, dan onder de tab "Keyboards and Languages" "Change keyboards...", aanklikken onder "General" op "Add" drukken, naar "Japanese" zoeken en dan "Microsoft IME" aanklikken en dan is het simpel op "OK" drukken. Om te switchen naar de IME moet je shift+tab indrukken, afhankelijk van hoeveel input languages er zijn geïnstalleerd zal dat 1, 2 of meer moeten zijn. Op dezelfde manier ga je ook weer terug naar de default input.

    Jup, zo doe ik het ook. ^^
    Wel opletten dat het op hiragana staat ingesteld en als je een azerty toetsenbord hebt, je qwerty moet typen.


    Let the Night embrace you

    Melonpan schreef:
    Ga naar Control Panel -> Region and Language, dan onder de tab "Keyboards and Languages" "Change keyboards...", aanklikken onder "General" op "Add" drukken, naar "Japanese" zoeken en dan "Microsoft IME" aanklikken en dan is het simpel op "OK" drukken. Om te switchen naar de IME moet je shift+tab indrukken, afhankelijk van hoeveel input languages er zijn geïnstalleerd zal dat 1, 2 of meer moeten zijn. Op dezelfde manier ga je ook weer terug naar de default input.

    Het probleem is, ik weet niet waar dat control panel zit.

    Dragneel schreef:
    (...)
    Het probleem is, ik weet niet waar dat control panel zit.


    Configuratie scherm, of hoe dat ook op de Nederlands versie mag heten, vind je in het start menu.