• Hoi,
    Ik heb even hulp nodig bij een verhaal.

    Zou je zo lief willen zijn om het vragenlijstje in te willen vullen?
    - Wat vind je van het verhaal?
    - Hoe zal ik de wereld noemen waar het zich af speelt?
    - Hoe zal ik het meisje noemen?
    - Heb je nog tips voor het verhaal?
    - Moet ik het melden als ik begin?

    Korte beschrijving story: Mila is een meisje afomstig uit een andere wereld, waar ze de prinses is. Maar helaas was het bij haar geboorte te gevaarlijk om hier te blijven, waardoor haar moeder haar naar de aarde gestuurd heeft om daar als weeskind op te groeien. Nu, in haar wereld honderden jaren later maar op de aarde pas op Mila's achttiende, keert Mila terug naar de wereld. Het moment dat ze naar de aarde gestuurd is, heeft ze namelijk een opdracht mee gekregen die haar lot zal bepalen: op haar 18e verjaardag zou ze terug keren om hier haar eigen wereld van de ondergang te beschermen en de vrede te doen terug keren.


    Keep your head up, keep your heart strong

    - Wat vind je van het verhaal?
    Het klinkt goed, maar had je het niet al eerder op Q gezet? Ik heb hier namelijk een abo op gehad.
    - Hoe zal ik de wereld noemen waar het zich af speelt?
    Ik heb geen idee, maar wees creatief. Ik gebruik altijd bestaande landen en steden als inspiratiebron. Je kunt ook wat landennamen door elkaar husselen of een kenmerk iets voor het land pakken, zoals vroeger met Nederland en Belgie: 'De Lage Landen.'
    - Hoe zal ik het meisje noemen?
    Mila is een mooie naam, maar ik zou haar een koninklijkere naam geven. Ze is immers een prinses.
    - Heb je nog tips voor het verhaal?
    Ik zou het niet te cliché maken.
    - Moet ik het melden als ik begin?
    Ja!


    Take risks and conquer your fears.

    Het is jouw verhaal dus jij beslist. Waarschuw mij maar!


    Pretty is just a pretty word.

    - Wat vind je van het verhaal? Nice. ik weet niet of je er romantiek in doet, maar anders zou ik dat leuk vinden om er nog in te lezen.
    - Hoe zal ik de wereld noemen waar het zich af speelt? Nevermore of zoiets.
    - Hoe zal ik het meisje noemen? Reina, Loreine.
    - Heb je nog tips voor het verhaal? Let op de stukken waar je het in de wereld schrijft en de normale wereld.
    - Moet ik het melden als ik begin? Ja, graag.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    CURLYMONSTER schreef:
    Het is jouw verhaal dus jij beslist. Waarschuw mij maar!


    26 - 02 - '16

    Dit verhaal lijkt heel erg op 'Switched' van Amanda Hocking. Ik weet niet of je het hebt gelezen, maar het is bijna een exacte kopie. Dus ik zeg: nee, omdat het dus al 'bestaat' en dat boek echt geweldig is en ik niet denk dat iemand dat nog kan overtreffen.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Sinclair schreef:
    Dit verhaal lijkt heel erg op 'Switched' van Amanda Hocking. Ik weet niet of je het hebt gelezen, maar het is bijna een exacte kopie. Dus ik zeg: nee, omdat het dus al 'bestaat' en dat boek echt geweldig is en ik niet denk dat iemand dat nog kan overtreffen.


    Ik heb het boek even opgezocht, maar het lijkt totaal niet op wat ik voor het verhaal in gedachten heb.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2012 - 10:12 ]


    Keep your head up, keep your heart strong

    - Wat vind je van het verhaal?

    Het doet mij juist denken aan winx (verhaal van Bloom) :'D
    Zelf ben ik nooit fan van het concept 'en op haar - exacte - verjaardag moet ze dit of dat redden/gaan doen' . Ik vind het persoonlijk altijd geforceerd overkomen, misschien ook omdat alleen al dat stuk zo cliché is. Het onderwerp zelf is al niet het meest originele, dus probeer de extreme cliché's eruit te houden.
    Natuurlijk, een verhaal hoeft niet per definitie origineel te zijn. Een cliché verhaal kan echt wel goed zijn, maar dit hangt af van de invalshoek van de schrijver(ster) en hoe het verhaal geschreven is. Ook bepaalde gebeurtenissen kunnen een cliché verhaal een enorme boost geven.
    Natuurlijk kan ik op dit moment verder weinig zeggen over je verhaal, aangezien je enkel maar een concrete samenvatting geef. Ik kan pas echt iets zeggen van zodra je begonnen bent ^_^

    - Hoe zal ik de wereld noemen waar het zich af speelt?

    Wat voor naam heb je in gedachten voor je wereld? Moet het heel fantasy achtig klinken of gewoon meer Engels of meer Nederlands? De tip die ik altijd geef om landen/werelden/steden een benaming te geven is om gewoon google te gebruiken en zoeken naar onbekende plaatsnamen/steden/dorpjes in de wereld. Zo heb ik al tientallen namen gevonden, waarbij ik soms enkele letters verplaats of verander. Zo heb ik in één van m'n oude verhaal het plaatsje Thurat gegeven - wat nog steeds één van m'n favorieten is :3. Ieder land heeft zijn eigen klank en manier, waardoor je geheid wel iets tegen komt wat bij je verhaal past.

    - Hoe zal ik het meisje noemen?

    Het is al eerder gezegd, ze is een prinses dus ik zou haar ook een meer koninklijke naam geven. Natuurlijk kan je Mila aanhouden voor haar Aardse naam, want verder is er absoluut niets mis met die naam.

    - Heb je nog tips voor het verhaal?

    Tips voor het verhaal zelf... vermijdt enorme cliché's, let op je interpunctie en grammatica en zorg dat je er zelf plezier in schep om een compleet nieuwe wereld te creëren. Ook al is het een fantasyverhaal, zorg dat het geloofwaardig is voor de lezer en dat alles aanneembaar genoeg is.
    Al zijn dat meer de tips die ik altijd iedereen meegeef :'D Voor je verhaal zelf... ik heb geen idee welke tips ik jou persoonlijk kan geven aangezien ik natuurlijk niet veel kan met een samenvatting ^_^

    - Moet ik het melden als ik begin?

    Je mag het me zeker laten weten wanneer je begint met plaatsen. Ik weet niet of ik blijf volgen, dat hangt volledig van je schrijfstijl af en of het verhaal me verder aanspreekt als je eenmaal begonnen bent, maar ik wil het zeker wel een kans geven (K)

    [ bericht aangepast op 6 nov 2012 - 11:02 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    TheseWords schreef:
    (...)

    Ik heb het boek even opgezocht, maar het lijkt totaal niet op wat ik voor het verhaal in gedachten heb.


    Nah, dan ligt het anders, maar de inleiding qua wat ik lees lijkt er wel veel op.


    Just keep your head up. Stick on the ice.