• Vanochtend had ik m'n eerst LOB gesprek van dit jaar weer, en toen mijn mentor en ik naar mijn cijfers gingen kijken waren die niet al te best, als ik zo door ga, zak ik. En mag ik geen deelneming doen aan de examens. Ik sta een 2,1 voor handel&administratie en een 4,7 voor economie, voor dat laatste vak heb ik ook al RT gevraagd. Als het goed is kan ik dat krijgen maar dit is natuurlijk niet de bedoeling, dus ik ga er ook alles op alles aan doen dat het weer beter word. Maar ik voel me echt heel erg rot hier over, ik blijf er maar aan denken. Maar wat zouden jullie doen als jullie mij waren? Aan je ouders vertellen? Of gewoon helemaal niets zeggen en wachten totdat het beter is?


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Het voor je ouders verzwijgen maakt het alleen maar erger en zorgt dat je er thuis ook nog eens een constant extra last bij op hebt.
    Gewoon vertellen is altijd het beste in zulke gevallen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Sowieso moeten je ouders hier van op te hogen zijn. Anders wordt het een grote klap in hun gezicht als je cijfers niet beter worden en ze komen er niet via jou achter.


    Pretty is just a pretty word.

    Yoda schreef:
    Het voor je ouders verzwijgen maakt het alleen maar erger en zorgt dat je er thuis ook nog eens een constant extra last bij op hebt.
    Gewoon vertellen is altijd het beste in zulke gevallen.


    Dit. Extra dit als je ouders op internet kunnen zien wat voor cijfers je hebt. Leugens komen uiteindelijk toch uit.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ken je ouders niet, maar ik denk dat je het ze gewoon moet vertellen. Ze komen er toch wel een keer achter. Plus ze kunnen je motiveren en helpen als je het nodig hebt. En blijf niet hangen bij je slechte cijfers, accepteer het en ga verder. Op die manier kun je je beter inzetten voor betere cijfers. Anders blijf je in dat rotgevoel hangen en wordt studeren een hel.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2012 - 16:14 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Yoda schreef:
    Het voor je ouders verzwijgen maakt het alleen maar erger en zorgt dat je er thuis ook nog eens een constant extra last bij op hebt.
    Gewoon vertellen is altijd het beste in zulke gevallen.

    Uit eigen ervaring weet ik dat dit het beste is wat je kan doen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.