Ik zit met iets enorm verveeld en ik weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen.
Een goede vriendin uit mijn klas snijdt zich al een hele tijd.
Het viel me enkele dagen geleden op dat ze wondjes had op haar arm, maar ze wuifde het weg toen ik vroeg wat het was.
Ik had toen al een vermoeden dat het door zelfverminking was.
Vandaag kwam ze naar me toe met de vraag wat je het best kon doen tegen etterende wondjes.
Ze had dus een ontstoken wondje op haar arm, maar wanneer ik haar vroeg of ik er even naar mocht kijken om in te schatten hoe erg het was, wilde ze dit niet.
Ze beweerde immers dat het te vuil was, maar ik ben echt heel wat gewend dus ik vond het vreemd dat ze zo deed.
Mijn vermoedens werden dus bevestigd wanneer ik haar vroeg of ze zichzelf sneed.
Ik heb hier echt een slecht gevoel over en liet haar ook weten dat ze altijd bij mij terecht kan om over haar problemen te praten.
Ze was me dankbaar en al zeker wanneer ik zei dat ik niemand hierover iets zou zeggen op school.
Natuurlijk probeerde ik het uit haar hoofd te praten omdat ze er later toch later spijt van zal hebben maar nu zegt ze dat als ze het niet doet, ze gek wordt.
Ik ben echt ten einde raad aangezien ik niet weet hoe ik haar kan laten stoppen.
Ik vind het zo spijtig dat ze het doet, het is misschien wel haar eigen keuze maar ik denk echt dat ze hulp nodig heeft.
Zelfs haar beste vriendin weet hier niets van.
Iemand enige tips waarmee ik haar kan helpen om te stoppen met snijden?
Bedankt voor het lezen van dit topic.
Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.