• Hoi! ik heb net het boek De gave van Katsa weer gelezen, en ik vind het elke keer weer een geweldig verhaal. Dus ik heb besloten dat ik een rpg ga maken over de gave van Katsa. Het speelt zich af in die wereld, ik zal onderaan dit bericht een kaart zetten.
    Hier is het idee:
    In de Zeven Koninkrijken worden soms mensen geboren met twee verschillende kleuren ogen. Deze mensen heten Begaafden, want ze hebben een speciale Gave (in het Engels heten het Gracelings en hebben ze Graces). De gave kan vanalles zijn, iets heel nuttigs, zoals vechten, koken, uitermate snel rennen of dokter, maar ook iets heel nutteloos, zoals je bovenlichaam 360 graden kunnen draaien. Elke Begaafde wordt zodra ze twee verschillende kleuren ogen krijgen (ze worden gewoon geboren met normale ogen, pas na ongeveer een jaar worden ze wakker met twee verschillende kleuren) eigendom van de koning van zijn of haar koninkrijk en ziet zijn of haar ouders nooit meer, behalve als hun Gave nutteloos is, dan worden ze weer naar huis gestuurd. In het paleis moeten ze trainen met hun Gave zodat ze die voor de koning kunnen gebruiken.
    De koningen hebben altijd vijandigheid voor elkaar gekoesterd. deze rpg speelt zich af voor alle gebeurtenissen in de gave van katsa. Dus je kan ook meedoen als je de boeken niet hebt gelezen:)
    Natuurlijk zijn er ook heel veel mensen zonder Gave. Begaafden zijn veel schaarser dan normale mensen, dus je mag ook gerust een normaal mens spelen.

    als je gewoon ff komt kijken: just give it a go. de rollen staan toch niet vast tot er echt een verhaal op gang is, dus hoe meer rollen, hoe beter:) (god ik gebruik echt te veel smileys)

    Ik heb alvast wat namen bedacht, aangezien namen in de gave van katsa erg vreemd zijn, maar natuurlijk mag je ook zelf een naam bedenken:) (ze zijn niet zo goed hoor:$)

    Glaffith
    Mackenby
    Rocco
    Tanis
    Emery
    Garvin
    Morin
    Delh
    Lyess
    Brish

    oke, dus als je mee wilt doen, vul dit lijstje in:

    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Koninkrijk:
    Begaafd (ja/nee):
    Zo ja, welke gave en welke kleuren ogen:
    Zo nee, wat is je werk:

    en voor degenen die als eerst komen, we moeten nog een verhaallijn bedenken haha:) en heeft iemand een idee voor de titel?

    kaart:



    koning van Nander heet Drowden, koning van Lienid heet Ror, koning van Wester heet Birn, koning van Estill heet Thigpen, van MIddluns heet Randa, van sunder heet Murgon en van Monsea heet Leck.

    ik hoop dat iemand dit een leuk idee vindt!

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 13:34 ]


    Tomorrow is a new chance

    Naam: Morin
    Leeftijd: 17
    Geslacht: vrouwelijk
    Koninkrijk: Sunder
    Begaafd (ja/nee): Ja
    Zo ja, welke gave en welke kleuren ogen: geweldige zintuigen (ogen, oren, neus, smaak, voelen, hitte, kou, evenwicht, lichaamsbewustzijn, intuitie), bruin en grijs
    Zo nee, wat is je werk: -

    Morin
    Ik spring op Ronan en galoppeer snel het bos uit. Ik ben veel te laat voor het diner.
    Terwijl ik over het veld naar het kasteel sprint, sein ik naar Donell op de muur dat hij de poort open moet doen. HIj geeft het snel door en een moment later rij ik door de poort. Op de binnenplaats geef ik Ronan aan een stalknecht en haast ik me de trap op. Normaal verzorg ik mijn paard zelf, maar nu heb ik niet genoeg tijd. Ik storm mijn kamer in, waar Lelia al op me zit te wachten. Ze loopt snel op me af en trekt mijn vieze kleren over mijn hoofd.
    Normaal zou ik me voor mijn lichaam schamen, maar niet bij Lelia, die als een soort moeder voor me is. Ze is misschien in de veertig en verzorgt me al sinds ik aankwam in het kasteel.
    Ze duwt me in een bad dat al klaarstond en ik schrob mezelf schoon terwijl ze mijn haar doet. Ze steekt het sierlijk op en loopt dan alvast weg om mijn jurk te halen. Ik stap uit het warme bad en droog mezelf af terwijl Lelia weer binnenkomt met een prachtige groene jurk. Hij staat me waarschijnlijk verschrikkelijk, maar ik ga niet zeuren, ze heeft zo veel moeite voor me gedaan. Ik wurm me in de jurk terwijl Lelia allerlei sieraden bij me omhangt. Ugh, ik haat diners. Maar deze is belangrijk. Vandaag wordt ik 17. Vandaag wordt ik volwassen.
    zodra ik klaar ben ren ik weer de trap af. Ik hoor het geroezemoes al door de deur van de eetzaal. Ik gooi de deuren open. Met een klap komen ze tegen de muren, en het geroezemoes verstomt. Iedereen staart me aan. Ik maak een wat onbeholpen buiging richting koning Murgon en haast me naar mijn plaats, naast Donell. "Hoi,' fluister ik. HIj knikt me toe. Dan staat de koning op uit zijn troon.
    'wat fijn dat je toch hebt besloten ons te vergezellen. Mag ik aan u voorstellen,' zei hij terwijl hij zich naar de gasten wendde, 'Vrouwe Morin, die vandaag zeventien wordt. Gefeliciteerd,' schampert hij. Niemand hoort zijn sarcastische toon, behalve ik. Ik ril. ook al ziet hij er nog zo onschuldig uit, ik vindt het een vreselijke man.



    iemand ideeën voor dingen die kunnen gebeuren?:)


    Tomorrow is a new chance

    {Mijn topics, mischien dat ik hier later nog aan meedoe...}


    Don't be like the rest of them, darling

    {Oke, khoop et:)}

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 13:34 ]


    Tomorrow is a new chance

    Iemand?


    Tomorrow is a new chance