• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Junns (I can almost touch you, almost
    - Memoria
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 16:18 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    461 woorden erbij geschreven tijdens de word war, damn, dat werkt echt goed :'D. Het is vergeleken met wat veel van jullie in een uur schrijven niet zoveel, maar ik ben al lang blij dat het weer een beetje wil. Ik heb zooo lang vastgezeten =O
    Zit nu op een totaal van 1208, wat betekent dat ik gewoon bij ben, bitches 8D.
    Applaus voor iedereen! C:


    i put the fun in funeral

    Merrow schreef:
    Ik heb zeker 95 woorden bijgeschreven :'D dus mijn totale aantal zit op 545. Zo vreselijk om perfectionistisch te zijn en ik kan het gewoon niet van me afzetten :'D

    Het is absoluut geen probleem om perfectionistisch te zijn. Zo zijn er nog, like me (a)

    @Souvenir: dank je wel! c:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    (Y) helemaal geweldig Audacity!

    Ik zit nu pas aan de 244 woorden voor vandaag dus ik heb nog even te gaan ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Gilmore schreef:
    (...)
    Het is absoluut geen probleem om perfectionistisch te zijn. Zo zijn er nog, like me (a)

    @Souvenir: dank je wel! c:


    Misschien geen probleem, maar soms vind ik het echt wel strontvervelend. En dan vooral als ik andere mensen zo bezig hoor dat ze al zoveel geschreven hebben XD

    Maar ik ben gelukkig niet alleen (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Voorlopig zit ik op een totaal van 2702 woorden. [:


    comfort in c h a o s

    Total: 3072 woorden.
    :Y)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Journalist schreef:
    Man, deze topics gaan snel ;o

    Succes aan degene die meedoen met de word war (:


    •*• Lululu •*•

    Merrow schreef:
    (...)

    Misschien geen probleem, maar soms vind ik het echt wel strontvervelend. En dan vooral als ik andere mensen zo bezig hoor dat ze al zoveel geschreven hebben XD

    Maar ik ben gelukkig niet alleen (K)

    Natuurlijk niet c:
    Maar goed, ik ken jouw gevoel. Het is hatelijk, maar op zich geen drama, haha ^^

    Ik wil iedereen die hun doel bereikt hebben even applaudisseren!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik wil iedereen die zijn doel heeft (typing) een cyberhug geven! Kom hier! Groepsknuffel!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Gilmore schreef:
    (...)
    Natuurlijk niet c:
    Maar goed, ik ken jouw gevoel. Het is hatelijk, maar op zich geen drama, haha ^^

    Ik wil iedereen die hun doel bereikt hebben even applaudisseren!


    De wereld vergaat gelukkig niet, nee ^_^ En uiteindelijk scheelt het ook behoorlijk wat herschrijfwerk achteraf XD

    (Y)(Y)(Y) aan iedereen die zijn of haar aantal woorden bereikt heeft!

    [ bericht aangepast op 6 okt 2012 - 21:50 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En weer gemist '-- Haha. Ik begin morgen - als ik dan een verhaallijn heb want het werkt niet mee.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    En dat zijn ook nog 500 woorden vandaag.


    Ex astris, sciencia

    Souvenir schreef:
    Ik wil iedereen die zijn doel heeft (typing) een cyberhug geven! Kom hier! Groepsknuffel!


    Jippie, knuffelen!!!


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    (baby) 1.010 woorden bereikt, morgen weer verder.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    586 woorden. Dat worden er morgen minimaal 914, maar ik vind dat ik vandaag toch best wat heb geschreven.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn