• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Junns (I can almost touch you, almost
    - Memoria
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 16:18 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Memoria schreef:
    Wel het is moeilijk uit te leggen maar het komt er op neer dat ze het sterkst is in de hetfst en dat er ook iets speciaals gebeurt als het herfst word. Dit klinkt waarschijnlijk heel vaag maar ik ben niet zo goed in uitleggen:'D


    Uitleggen is ook zo niet mijn sterkste kant. Het doet m'n verhalen ook nooit recht aan als ik er een samenvatting van probeer te maken :'D
    Maar ik vind de titel leuk klinken en het past bij de beschrijving die je geeft. En als je het erbij vindt passen, waarom niet he ;)

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 9:31 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    @ Curlies: Vandaag zou iedereen 2000 woorden moeten hebben en vrijdag 3500 woorden. Als je dat haalt, kan je gemakkelijk inspringen.

    @ BlueHope: hetzelfde voor jou (:

    Ik wil van jullie beiden weten of jullie genoeg motivatie hebben om hieraan mee te doen, en niet zomaar zeggen dat je meedoet (want ik heb al een paar mensen van de lijst moeten schrappen).
    Maar jullie zijn natuurlijk welkom (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Geh... mn Engels wil niet vlotten dus ga ik maar over op Nederlands x'D. En op de een of andere manier verloopt dat ineens veel beter. Misschien he'k gewoon wat afwisseling nodig, aye!


    No growth of the heart is ever a waste

    Uchiha schreef:
    Geh... mn Engels wil niet vlotten dus ga ik maar over op Nederlands x'D. En op de een of andere manier verloopt dat ineens veel beter. Misschien he'k gewoon wat afwisseling nodig, aye!


    Olé! *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kan ik hier nog aan meedoen of moet ik wachten tot volgende maand?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    Kan ik hier nog aan meedoen of moet ik wachten tot volgende maand?


    Je kan nog altijd meedoen (;
    Het principe werkt zo: we zijn allemaal begonnen op vrijdag 5 oktober, toen moesten we allemaal 500 woorden hebben. Zo, elke dag 500 woorden schrijven tot vandaag, nu moeten we bijvoorbeeld 2000 woorden hebben en tegen het eind van de week (vrijdag) 3500.
    Het doel is om binnen 2 weken (vrijdag de 19e) 7000 woorden te hebben (: je kan oftewel nu beginnen met schrijven en nog mee volgen of anderhalve week wachten (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    amai da zijn wel veel uren wanneer er word-wars is ea :p


    mijn gsm "le bak" is awesome

    mupetfrog schreef:
    amai da zijn wel veel uren wanneer er word-wars is ea :p


    Omdat er veel mensen zijn die verschillende uren vrij zijn (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Je kan nog altijd meedoen (;
    Het principe werkt zo: we zijn allemaal begonnen op vrijdag 5 oktober, toen moesten we allemaal 500 woorden hebben. Zo, elke dag 500 woorden schrijven tot vandaag, nu moeten we bijvoorbeeld 2000 woorden hebben en tegen het eind van de week (vrijdag) 3500.
    Het doel is om binnen 2 weken (vrijdag de 19e) 7000 woorden te hebben (: je kan oftewel nu beginnen met schrijven en nog mee volgen of anderhalve week wachten (:
    Ik denk dat ik het toch een probeer. Ik kan wel niet alle dagen schrijven, maar ik kan het altijd inhalen. Ik moet namelijk een verhaal schrijven voor in mijn studentenboekje en ik kan wel wat motivatie gebruiken. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    (...)Ik denk dat ik het toch een probeer. Ik kan wel niet alle dagen schrijven, maar ik kan het altijd inhalen. Ik moet namelijk een verhaal schrijven voor in mijn studentenboekje en ik kan wel wat motivatie gebruiken. :'D


    Welkom dan ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Omdat er veel mensen zijn die verschillende uren vrij zijn (:

    ja da kan wel ea :p
    muahah kheb eindelijk een foto :p


    mijn gsm "le bak" is awesome

    Frodo schreef:
    (...)

    Welkom dan ^^
    Bedankt. Nu maar hopen dat ik het vol hou. Ik doe trouwens mee met De nacht van een schacht.
    Niet echt een serieus verhaal, maar het moet geschreven worden, dusja.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    (...)Bedankt. Nu maar hopen dat ik het vol hou. Ik doe trouwens mee met De nacht van een schacht.
    Niet echt een serieus verhaal, maar het moet geschreven worden, dusja.


    Als je geen inspiratie hebt voor dat verhaal, kan je ook altijd ergens anders aan schrijven. We tellen alle geschreven woorden (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Als je geen inspiratie hebt voor dat verhaal, kan je ook altijd ergens anders aan schrijven. We tellen alle geschreven woorden (:
    Ik doe mijn best. Spannend dit. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oh ja, omdat het een doorweekse schooldag is en er bijna niemand online is, hebben Merrow en ik besloten om een word-war te houden om half 2.
    Feel free to join ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien