• Ik heb dus een stelling "Mag een student voor een jaar alleen reizen en dus ook school missen?", maar heb daar natuurlijk ook wat argumenten bij, alleen de 'argumenten' die heb zijn genoeg.
    Misschien weten jullie nog iets?


    - Student wordt er zelfstandig van.
    - Reizen is leerzaam. (Student komt met verschillende culturen in aanmerking, talen leren, alleen leren 'overleven')
    - Leerlingen hebben leerplicht tot hun 18e jaar, hoewel studeren een vrijheid is. Maar als de opleiding/school stimuleert om lange periodes niet naar college te gaan, heb je kans dat er verzuim optreedt onder de studenten die hiervoor kiezen. Niet iedereen heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel op die leeftijd en in een jaar zullen veel mensen verzuimen en misbruik maken van de situatie en de school.
    - Alleen reizen kan erg gevaarlijk zijn.
    - Kost veel geld om student toch lessen te laten volgen/toetsen maken.
    - Als de student goedkeuring krijgt van bijvoorbeeld ouders en docenten, omdat ze denken dat de student het aan kan, zou het goed moeten zijn.
    - Alleen reizen is onacceptabel als iemand nog zo jong is.
    - Als student bijvoorbeeld wilt zeilen, dan is hij superlang alleen en op die leeftijd is een student daar nog niet klaar voor.
    - Ontwikkeling van verantwoordelijkheid op eigen motivatie en niet door school of een andere meerdere, is goed voor de bevordering van de verantwoordelijkheid van de student[e].
    - Het is niet goed voor de motivatie van een student(e) wanneer hij of na een jaar weer op school zit. Daarin tegen kan de student(e) al zijn kennis van het jaar daarvoor verliezen van wat hij/zij heeft geleerd.
    - Het ritme van studeren en de leerstof die studenten voor het reisjaar hebben opgedaan, kunnen verouderde informatie bevatten en niet meer helder zijn bij de student in kwestie. De student heeft in feite achterstand op de studie door de vergeten stof van voor de reis.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 16:44 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Voor: Ontwikkeling van verantwoordelijkheid op eigen motivatie en niet door school of een andere meerdere, is goed voor de bevordering van de verantwoordelijkheid van de student[e].

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 16:32 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    Ontwikkeling van verantwoordelijkheid op eigen motivatie en niet door school of een andere meerdere, is goed voor de bevordering van de verantwoordelijkheid van de student[e].


    Wow. Haha, die is wel mooi verwoord.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Wow. Haha, die is wel mooi verwoord.


    Dankjewel, ik doe mijn best. =P

    Tegen: Leerlingen hebben leerplicht tot hun 18e jaar, hoewel studeren een vrijheid is. Maar als de opleiding/school stimuleert om lange periodes niet naar college te gaan, heb je kans dat er verzuim optreedt onder de studenten die hiervoor kiezen. Niet iedereen heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel op die leeftijd en in een jaar zullen veel mensen verzuimen en misbruik maken van de situatie en de school.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 16:32 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Het is niet goed voor de motivatie van een student(e) wanneer hij of na een jaar weer op school zit. Daarin tegen kan de student(e) al zijn kennis van het jaar daarvoor verliezen van wat hij/zij heeft geleerd.


    Shoganai i ne~

    Tegen: Het ritme van studeren en de leerstof die studenten voor het reisjaar hebben opgedaan, kunnen verouderde informatie bevatten en niet meer helder zijn bij de student in kwestie. De student heeft in feite achterstand op de studie door de vergeten stof van voor de reis.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 16:34 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Dankjewel, ik doe mijn best. =P

    Tegen: Leerlingen hebben leerplicht tot hun 18e jaar, hoewel studeren een vrijheid is. Maar als de opleiding/school stimuleert om lange periodes niet naar college te gaan, heb je kans dat er verzuim optreedt onder de studenten die hiervoor kiezen. Niet iedereen heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel op die leeftijd en in een jaar zullen veel mensen verzuimen en misbruik maken van de situatie en de school.


    Haha, leerplicht had ik al, maar deze is wel mooi uitgebreid (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Misschien moet je eens op de site van ASF kijken. Daar kan je al vanaf 15 jaar naar het buitenland gaan en misschien vind je daar mooie argumenten.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Endure schreef:
    (...)

    Haha, leerplicht had ik al, maar deze is wel mooi uitgebreid (:


    Onderbouw van argumenten, heel belangrijk. Jouw argument moet je onderbouwen met andere argumenten. De tegenpartij gooit namelijk tegenargumenten en jij moet ver genoeg kunnen beargumenteren om het argument te winnen. Dat heet debatteren. :]

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 16:38 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Het erge is dat het ook niet in het Frans moet straks, ahha, bah ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Het erge is dat het ook niet in het Frans moet straks, ahha, bah ;p
    AFS heeft ook Nederlandstalige sites.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Matsuyama schreef:
    Het is niet goed voor de motivatie van een student(e) wanneer hij of na een jaar weer op school zit. Daarin tegen kan de student(e) al zijn kennis van het jaar daarvoor verliezen van wat hij/zij heeft geleerd.


    Die hele zin klopt van geen kanten :P
    En sommigen zullen heus wel huiswerk moeten maken tijdens het reizen, anders am g't niet denk ik :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Het erge is dat het ook niet in het Frans moet straks, ahha, bah ;p


    KDH CKUBXCJN DKV dat is echt idioot?! Waarom? Ik zou gewoon weigeren. Engels is nog leuk, maar Frans? Dat is toch niet te doen!? D:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    KDH CKUBXCJN DKV dat is echt idioot?! Waarom? Ik zou gewoon weigeren. Engels is nog leuk, maar Frans? Dat is toch niet te doen!? D:


    Nee, is het ook niet :p Ik zit in 5VWO en heb 1,5 jaar geen Frans gehad.. Bij Engels doen we nu allemaal brugklas shit (present simple, meervoudsvormen, pffft, om te lachen gewoon) en bij Frans gaat alles gewoon door en dan moeilijker.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.