• Voor mijn studie Nederlands moet ik voor het vak presenteren een korte oefenpresentatie houden van 5 minuten, die ook gefilmd wordt en die mensen ook moeten beoordelen. Nu leek het me leuk om die presentatie over sprookjes te houden, omdat het natuurlijk met verhalen te maken heeft en ik het gewoon een heel leuk onderwerp vind haha (: Maar ik wil een pakkende inleiding verzinnen, maar er komt echt helemaal niets in me op... Weten iemand hier misschien iets leuks als inleiding voor mijn presentatie?

    Edit:

    Er was eens, ergens, enig tijd gelee
    een studie met een opdracht
    en die viel voor vele slimme studenten niet mee,
    zo zonder de hulp van een goede toverfee

    Daar gingen ze, vol moed en ijver aan het werk
    Maar wat als het mislukt? Monsters in hun hoofd,
    draken groot en sterk

    Maar zie daar!
    Het lukt eenieder wel, hoor maar wat ik zeg,
    het leven is geen sprookje, kant en klaar
    maar onthoudt: waar een wil is, is een weg!


    En dan mijn Powerpoint beginnen met heel groot 'sprookjes' erop en even kort de indeling van mijn presentatie uitleggen (wat het eerste deelonderwerpje is, de tweede, de derde etc.)

    Is dat grappig/leuk?

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 12:50 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Je inleiding als een sprookje beginnen? Er was eens een presentatie die ging over sprookjes... blabla, zoiets?


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    Je begint met 'Er was eens'
    haha, neen maar hoe bedoel je inleiding?

    Incredulity schreef:
    Je begint met 'Er was eens'
    haha, neen maar hoe bedoel je inleiding?


    Nou, gewoon, je presentatie een beetje aankondigen. Met een anekdote of iets in die richting. Zodat je interesse opwekt van het publiek (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Caroll schreef:
    (...)

    Nou, gewoon, je presentatie een beetje aankondigen. Met een anekdote of iets in die richting. Zodat je interesse opwekt van het publiek (:

    Oh, zo dus.
    Als ik zoiets moet doen, vertel ik gewoon kort waarover mijn onderwerp gaat en dan begin ik mijn presentatie (:

    Incredulity schreef:
    (...)
    Oh, zo dus.
    Als ik zoiets moet doen, vertel ik gewoon kort waarover mijn onderwerp gaat en dan begin ik mijn presentatie (:


    Hmm, ja, dat kan natuurlijk ook wel gewoon, maar ik wilde eens iets speciaals proberen.

    Wat zouden jullie vinden van een kort, grappig gedichtje als een sprookje? Dat dan begint met 'Er was eens' en dat het dan op de presentatie neerkomt zegmaar? Dat lijkt me ook wel grappig (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Edit:

    Er was eens, ergens, enig tijd gelee
    een studie met een opdracht
    en die viel voor vele slimme studenten niet mee,
    zo zonder de hulp van een goede toverfee

    Daar gingen ze, vol moed en ijver aan het werk
    Maar wat als het mislukt? Monsters in hun hoofd,
    draken groot en sterk

    Maar zie daar!
    Het lukt eenieder wel, hoor maar wat ik zeg,
    het leven is geen sprookje, kant en klaar
    maar onthoudt: waar een wil is, is een weg!


    En dan mijn Powerpoint beginnen met heel groot 'sprookjes' erop en even kort de indeling van mijn presentatie uitleggen (wat het eerste deelonderwerpje is, de tweede, de derde etc.)

    Is dat grappig/leuk?


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Hij ziet er wel leuk uit ja (:


    26 - 02 - '16

    wat een leuk stukje!


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Ik zou het erin verwerken als ik jou was! Het klinkt heel origineel.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik zou dat zeker gebruiken! Die is echt hartstikke leuk :')


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.