Svenka schreef:
Hmm, al nieuws?
Ik ben zwaar teleurgesteld in de 'straf' die hij heeft gekregen, maar ben het deels ook met de rechter eens...
De chauffeur mocht eerst zijn eigen praatje houden en had foto's bij zich van de plaats waar de aanrijding plaats vond. Hij had die foto's meegenomen omdat hij wilde bewijzen dat de plek zeer onoverzichtelijk was en dat hij niet kon voorkomen dat hij mij aanreed omdat hij me door de onoverzichtelijkheid niet had kunnen zien.
Toen hij klaar was met zijn praatje gaf hij de foto's aan de rechter en (.. Minister?) .. man van justitie (weet zo even de benaming niet). En die keken er naar, en lachten de chauffeur bijna in zijn gezicht uit.
"Dit is één van de meest duidelijke kruisingen die ik ooit gezien heb," hadden ze gezegd.
De chauffeur werd dus een beetje de grond in gestampt aangezien het allemaal niet waar was wat hij zei.
Maar uiteindelijk werd er voor hem 350 euro boete geëist. Dit is verlaagd door de rechter, toen werd het 250 euro. Want hij zei dat het een ongeluk was en dat het iedereen had kunnen overkomen.
Daar ben ik het deels mee eens, iedereen maakt wel eens een ongeluk en hij had dat toevallig die dag door mij aan te rijden.
Het enige wat ik er nog uit kan putten is een klein bedrag bij de letseladvocaat. Maar dat zal ook wel niet erg veel worden.