• Opdracht
    Jullie gaan in groepjes van 2 en één van 3 werken om een quiz te maken die te maken heeft met: kleuren
    Dit mag vanalles zijn.
    Hier let ik op:
    - plaatjes
    - minimaal 6 vragen
    - minumaal 4 uitkomsten
    - spelling
    - volledige zinnen
    - leestekens, HOOFDLETTERS
    - GEEN template!
    Je levert de quiz per koppel één keer in.
    Uiterlijke inlever datum: 7-09-2012


    Idee:
    * Inspireren op Colours of the Wind van Pocahontas.
    * Eventueel wetenschappelijke vragen stellen.

    Enkele voorstellen voor vragen (niet verplicht te nemen)
    1. Waarom worden de blaadjes bruin in de herfst?
    2. Hoe ontstaat een regenboog? Wat is de volgorde? Welke kleuren niet, welke kleuren wel?
    3. Cyaan + magenta + yellow. Welke kleur ontstaat er? Hoe zit dat bij licht?
    4. Waarom lijken de wolken grijs?
    5. Hoe komt het dat de maan licht geeft?
    6. Kunnen blanke mensen een kind krijgen met een getinte huidskleur?
    7. Hoe ontstaat een regenboog in mijn badkamer?

    In samenwerking met Fidelius en Ananananas.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2012 - 21:11 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    7 September. Ik zal anders al de antwoorden linken aan een uitkomst en dan kijken we morgen voor een tekstje. Denken jullie er ook even over na?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Opzich is het wel een leuk idee, en met die plaatjes snapte ik even niet....
    Heb je de quiz al geactiveerd? dan kan ik evt. ook even kijken.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Fidelius schreef:
    Opzich is het wel een leuk idee, en met die plaatjes snapte ik even niet....
    Heb je de quiz al geactiveerd? dan kan ik evt. ook even kijken.
    Het was een suggestie om eventueel die plaatjes te gebruiken in de uitkomst. De natuur komt er in voor en het legt een link met het liedje die we als inspiratiebron gebruikte. Ik heb de quiz nog niet geactiveerd, sinds hij nog helemaal niet in orde is. Ik zal de antwoorden nu linken aan een uitkomst en dan kan ik een prt sc maken van de vragen met antwoorden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    okay
    Aaha, met die plaatjes snap ik nu. Heb het liedje eindelijk een keer beluisterd, sinds m'n laptop het weer doet. Maargoed, Super leuk idee! En dan bijv. bij het 1e plaatje, Je bent 1 met de natuur en haar kleur.
    Bij de 2e, Samen zie je de kleuren beter.
    Bij de 3e, Je hoeft niet onzeker te zijn de kleuren zijn mooier als je zelfverzekerd bent.
    en de 4e, Je ziet de kleuren vanuit je hart. Beetje moeilijk uit te leggen die laatste...


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Fidelius schreef:
    okay
    Aaha, met die plaatjes snap ik nu. Heb het liedje eindelijk een keer beluisterd, sinds m'n laptop het weer doet. Maargoed, Super leuk idee! En dan bijv. bij het 1e plaatje, Je bent 1 met de natuur en haar kleur.
    Bij de 2e, Samen zie je de kleuren beter.
    Bij de 3e, Je hoeft niet onzeker te zijn de kleuren zijn mooier als je zelfverzekerd bent.
    en de 4e, Je ziet de kleuren vanuit je hart. Beetje moeilijk uit te leggen die laatste...
    Dat is ook een heel leuk idee. Dan moeten we 4 zinnetjes hebben die van super positief naar minder positief gaan, sinds het een zijn met de natuur wel wat daalt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ga 5 uitkomsten nemen 90% of meer, 85%, 75%, 65% en minder dan 50% Dat rekent makkelijker voor de puntenverdeling.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    Ik ga 5 uitkomsten nemen 90% of meer, 85%, 75%, 65% en minder dan 50% Dat rekent makkelijker voor de puntenverdeling.


    uhm okay,
    dan zou ik dat allerlaatste plaatje ook nog nemen en die bij 50% doen met zoiets als, De natuur is overal om je heen maar je moet goed kijken om de kleuren en schoonheid te zien.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Ik moet nu gaan, en kom misschien morgen ochtend nog even en anders morgen middag als ik niet al te veel huiswerk heb.
    x


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Fidelius schreef:
    (...)

    uhm okay,
    dan zou ik dat allerlaatste plaatje ook nog nemen en die bij 50% doen met zoiets als, De natuur is overal om je heen maar je moet goed kijken om de kleuren en schoonheid te zien.
    Die is goed. Maar die vierde is nog een beetje vaag. Misschien moeten we voor die nog een andere zien te vinden, want hij is een beetje analoog aan 1 vind ik.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Denk ook jij na over een inleiding of uitkomsttekstje?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    Denk ook jij na over een inleiding of uitkomsttekstje?


    Ik wil de inleiding wel doen.
    Plaats hem morgen okee?
    xxx


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Is goed.
    Ik ben de quiz nu aan het aanpassen. Dan post ik ook even de antwoorden. Kunnen we samen nog een uitkomst verzinnen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?



    groter

    Als je een antwoord niet weet, gelieve het dan niet op te zoeken. Als we hem activeren kunnen we zo zien of de meerdere uitkomsten werken. (:

    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 22:49 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    De vierde vraag was een beetje vreemd gesteld, dus die heb ik even anders geformuleerd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind hem zo wel super goed!
    Ik zal vanmiddag even een stukje voor de inleiding schrijven. ^^


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore