• Opdracht
    Jullie gaan in groepjes van 2 en één van 3 werken om een quiz te maken die te maken heeft met: kleuren
    Dit mag vanalles zijn.
    Hier let ik op:
    - plaatjes
    - minimaal 6 vragen
    - minumaal 4 uitkomsten
    - spelling
    - volledige zinnen
    - leestekens, HOOFDLETTERS
    - GEEN template!
    Je levert de quiz per koppel één keer in.
    Uiterlijke inlever datum: 7-09-2012


    Idee:
    * Inspireren op Colours of the Wind van Pocahontas.
    * Eventueel wetenschappelijke vragen stellen.

    Enkele voorstellen voor vragen (niet verplicht te nemen)
    1. Waarom worden de blaadjes bruin in de herfst?
    2. Hoe ontstaat een regenboog? Wat is de volgorde? Welke kleuren niet, welke kleuren wel?
    3. Cyaan + magenta + yellow. Welke kleur ontstaat er? Hoe zit dat bij licht?
    4. Waarom lijken de wolken grijs?
    5. Hoe komt het dat de maan licht geeft?
    6. Kunnen blanke mensen een kind krijgen met een getinte huidskleur?
    7. Hoe ontstaat een regenboog in mijn badkamer?

    In samenwerking met Fidelius en Ananananas.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2012 - 21:11 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Okay. Misschien nog als vraag: Welke kleuren zitten er in de regenboog?


    --

    Of eerder in welke volgorde? ^^
    Of hoe ontstaat een regenboog?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oeh en misschien welk kleur krijg als je magenta, cyaan en yellow mengt? Zowel bij licht als bij verf?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Waarom weerspiegelt water?


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Fidelius schreef:
    Waarom weerspiegelt water?
    Bedoel je dan de kleur die ontstaat door de weerspiegeling van water?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    De deadline nadert wel. Zijn er al nieuwe ideeën? Hoe gaan we de uitkomsten aanpakken en wie zal de quiz maken? Ik wil eventueel al antwoorden op de vragen bedenken.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2012 - 19:32 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben begonnen met de quiz te maken. Ik heb volgende vragen uitgewerkt met antwoorden. Ik zal de antwoorden nog niet tonen omdat daar nog fout en juist naast staat sinds we nog geen uitkomsten hebben. Zo kunnen we testen of alle antwoorden uitkomen. Heeft iemand al een idee hoe we de uitkomsten zullen aanpakken? Ook heb ik nog niet echt een inleiding. Voor het moment staat er:

    Ben jij je bewust van hoe de kleuren zich in de natuur vormen?
    Gebaseerd op Colours of the Wind van Pocahontas.
    In samenwerking met Fidelius en Ananananas.


    Als titel heb ik Can you paint with all the colours of the wind? genomen.

    Voor de uitkomsten had ik misschien het idee om een regel uit het liedje te nemen, maar ik weet niet op wat we die uitkomsten het best baseren.
    Kijken naar de slaagkansen? Of iets totaal anders?

    (de volgorde van de vragen zijn hier anders dan in het origineel. Zo komt de eerste vraag hier na de vraag over het mengen van die drie kleuren)

    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 12:58 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Deze GIF'jes kunnen we misschien als foto gebruiken. Ze tonen dan ook waar we het idee vandaan hebben en je kan er de mooie kleuren van de natuur in terugvinden.







    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 13:32 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb geen idee wat de antwoorden kunnen zijn, dat hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor antwoorden bij de vraag horen.
    Ik bedoel, je hebt goede antwoorden en foute antwoorden. Het simpelste zou zijn gewoon: Je weet veel van de natuur! Woehooe! & Je weet niet zo veel van de natuur, sorry & Je weet er helemaal niets van. (misschien moet je de zinnen wel iets aanpassen...) Maar je hebt best veel GIF'jes, dus misschien moeten we wat origineler zijn.

    (sorry dat ik niet reageerde, ik had gezet: Notificaties bij elke reactie na mijn bericht, maar dat deed ie dus niet. )


    --

    Het is telkens 1 juist antwoord en dan enkele foutieve, dus het makkelijkste is op slaagkansen werken. Het onhandige is dat we 4 uitkomsten moeten hebben, dus dan zou ik moeten foefelen met de puntenverdeling.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Bedoelde je dit:
    100% goed, 75% goed, 50% goed, 25% goed.
    Dan kan je bij die antwoorden dus 1 antwoord 10 doen en de rest 0.

    Maar wat misschien ook kan: Je weet veel over de natuur, Je weet een beetje over de natuur, je weet niet zoveel over de natuur, je weet niks over de natuur. Zoiets?


    --

    Ananananas schreef:
    Bedoelde je dit:
    100% goed, 75% goed, 50% goed, 25% goed.
    Dan kan je bij die antwoorden dus 1 antwoord 10 doen en de rest 0.

    Maar wat misschien ook kan: Je weet veel over de natuur, Je weet een beetje over de natuur, je weet niet zoveel over de natuur, je weet niks over de natuur. Zoiets?
    Zoals dit?

    Nemen we dan een stukje tekst uit het liedje voor de titeluitkomsten of die dingen die jij zegt. Bijvoorbeeld ignorance savages voor iemand die heel weinig tot niks weet?

    En hoe nemen we de uitkomst aan. Met een mooi stukje tekst zoals hier of eerder een foei-je-deed-het-slecht-preek?

    [ bericht aangepast op 5 sep 2012 - 20:15 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dat mooie stukje tekst is wel mooier, ook bij die GIF-plaatjes vind ik.

    En jouw idee vind ik wel goed, maar in het engels of nederlands? Aangezien je de titel ook in het engels hebt, misschien toch maar in het engels. Dat past dan wel bij elkaar. Hoewel er dan altijd wel mensen zijn die het niet snappen (ik), dus dat moet dan wel in de uitkomst duidelijk zijn dan.


    --

    Het betekend onwetende wilde. We kunnen natuurlijk ook de Nederlandse versie van het lied gebruiken.

    Enig idee wat we in het stukje tekst kunnen zetten. Misschien een moraalles die verwijst naar de opwarming van de aarde?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Yup, ik moet nu van de computer af, D:
    Maar dan kijk ik morgen wel even. Wanneer is de deadline eignelijk?


    --