• Moira is dus onze nieuwe kat. Vanmiddag hadden we haar opgehaald. Op de weg terug naar huis zat ze constant te miauwen in de auto, op een heel klaaglijke manier. Net alsof ze huilde... We dachten dat het wel over zou gaan als we eenmaal thuis waren, maar daar werd het alleen nog maar erger. Ze blijft maar op de vensterbank springen of op een andere plaats waar ze uitzicht heeft op buiten. Of ze krabt aan de ramen of deuren, alsof ze naar buiten wil. Maar volgens de oude eigenaren mag dat de eerste twee weken dat we haar hebben nog niet, want dan gaat ze ontsnappen en proberen terug te komen naar haar oude huis. Ik vind haar nu zo zielig :c Het miauwen houdt ook maar niet op... Ze heeft al melk gehad en kibbeling van het avondeten en ik heb haar geborsteld en een mandje gemaakt (waar ze overigens niet in wil) en nu weet ik het ook niet meer...
    Heeft iemand ooit hetzelfde gehad met een nieuw huisdier? En hoe lang duurt het ongeveer voordat ze gewend zijn?

    [ bericht aangepast op 25 aug 2012 - 18:57 ]


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    -Volgens mij kan je een kat beter water geven plaats van melk-

    Ik heb zelf geen flauw idee, want mijn kat heb ik al heel lang :3.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Joa, me hond, want die begon overal te plassen binnen toen ineens hahah, alleen ja, dat doet ie nog steeds. (cat) Dat beest is gewoon nog steeds niet zindelijk, kuch.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    LacunaCoil schreef:
    -Volgens mij kan je een kat beter water geven plaats van melk-

    Water is idd gezonder, maar alle katten die ik ken zijn gek op melk (ik verzorg ook heel veel katten van buren die het grootste deel van de dag buiten zitten omdat de buren dan aan het werk zijn, arme beesten). En ik hoopte dat het haar een beetje meer op haar gemak zou laten voelen, maar het hielp niet...


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik denk dat ze zo doet omdat ze buiten wil om terug te gaan naar haar oude huis. Met pitou hadden we het niet. Die hadden ze bij de duivenmelker in de straat afgeven in een doosje, en ik wou hem meteen hebben. De oude eigenaars zijn wel nog bij ons geweest om te kijken waar hij terecht kwam. Maar kan me niet meer herinneren dat hij echt zo deed. De eerste dagen ga je er denk ik wel nog wat laatst van hebben, maar denk dat het wel snel zal wennen, zeker als je haar nu wat verwend. Binnen een paar dagen komt het wel goed denk ik. Is ook wel wat afhankelijk van de ene kat tegenover de andere denk ik. Pitou was vrij gemakkelijk op dat vlak, niet moeilijk te begrijp mits hij al van in hij in dit huis kwam serieus verwend geweest is hha. Weet het overigens wel niet zeker mits we Pitou echt al heel lang hebben namelijk.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2012 - 19:02 ]


    Tears are words the heart can't say.

    gebeurd meestal zo bij katten als ze een nieuw huisje krijgen. Soort van heimwee. En idd binnen laten anders zal ze weglopen.


    Life is hard, just break it with your head <3

    Istilmiste schreef:
    (...)
    Water is idd gezonder, maar alle katten die ik ken zijn gek op melk (ik verzorg ook heel veel katten van buren die het grootste deel van de dag buiten zitten omdat de buren dan aan het werk zijn, arme beesten). En ik hoopte dat het haar een beetje meer op haar gemak zou laten voelen, maar het hielp niet...

    Mijn kat heeft een verschrikkelijke hekel aan melk, maar ze lust ook bijna niets :W. Geef je nieuwe kat wat tijd om te wennen aan haar nieuwe omgeving.
    En katten gaan echt overal liggen. Die van mij heeft iets met tassen, bedden, dozen en papiertjes ._.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Mijn kat Mushti doet dat ook aangezien ze de hele tijd boven moet zitten en zich daar erg eenzaam voelt. Misschien helpt het als je er de hele tijd bij bent? (:


    Let the Night embrace you