• Velen van jullie zullen me nu een verschrikkelijke aansteller gaan vinden, maar er is zojuist een ontzettend grote, dikke sprinkhaan het vakantiehuisje ingesprongen. Het vervloekte wezen is zo'n acht centimeter lang, anderhalve centimeter breed en heeft lange, harige poten van hier tot Tokio. Om nog maar niet te spreken over die griezelige vleugels...

    Niemand heeft hier de ballen om de duivelscreatie netjes te vangen en buiten weer vrij te laten, aangezien we allemaal als de dood zijn dat hij gaat springen (straks belandt hij in mijn bed, horror!). Heeft er iemand ervaring met het vangen/vermoorden/verwijderen van zulke beesten? :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Sla hem gewoon dood met een krant. Succes ^^


    26 - 02 - '16

    Geen ervaring, maar probeer het met een groot glas ofzo... Zet het glas boven het beest en schuif het naar buiten, eventueel met een papiertje/stukje karton eronder. ;o;


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Je moet hem in één keer bij de vleugels pakken. Dan kunnen ze niet wegspringen. (ringstaartmaki's eten die dingen en ik mocht ze een keertje voeren ^^)


    Happy Birthday my Potter!

    Pak een(grote) zak en ga hem daar mee vangen. Doe ik altijd met vlinders en andere beesten.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2012 - 21:52 ]


    Shoganai i ne~

    Rider schreef:
    Je moet hem in één keer bij de vleugels pakken. Dan kunnen ze niet wegspringen. (ringstaartmaki's eten die dingen en ik mocht ze een keertje voeren ^^)

    Weet jij toevallig of sprinkhanen een snel reactievermogen hebben? Ik heb nml. zojuist een heldhaftige poging gedaan het Wezen te vangen met een grote schaal+papier, maar toen begonnen allerlei horrorscènarios door mijn hoofd te spoken over dat gedrocht dat op me zou springen als ik binnen een straal van een meter bij hem in de buurt zou komen...

    [ bericht aangepast op 21 aug 2012 - 21:57 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Weet jij toevallig of sprinkhanen een snel reactievermogen hebben? Ik heb nml. zojuist een heldhaftige poging gedaan het Wezen te vangen met een grote schaal+papier, maar toen begonnen allerlei horrorscènarios door mijn hoofd te spoken over dat gedrocht dat op me zou springen als ik binnen een straal van een meter bij hem in de buurt zou komen...


    Ze kunnen inderdaad op je springen. Ze zijn best snel... Maar ze doen niks.


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    Ze kunnen inderdaad op je springen. Ze zijn best snel... Maar ze doen niks.

    Dat is erg geruststellend... ik ga maar eens alle moed bij elkaar rapen en dat beest gewoon vangen, klaar d'r mee. *gruwelt al bij de gedachte, maar ja*


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Eeeeeeks. D:
    Issie al dood?

    [ bericht aangepast op 21 aug 2012 - 22:03 ]


    ars moriendi

    Ik krijg al de kriebels als ik eraan denk. Ik was al doodse bang voor een grote spin op mijn raam, die hier nu nog steeds levend rondloopt, dus bij de gedachte aan een sprinkhaan...


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Don't kill iet D: Ik ving altijd sprinkhanen op mijn vakanties. Ze zijn awesome EN ENERGIEK :Y) Nee, maar echt. Laat dat beestje gewoon buiten vrij (: 't Is banger voor jou, dan jij voor hem.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sprinkhanen zijn awesome en doen geen ene flikker. Vangen wordt lastig, die beesten zijn snel. Jaag 'm gewoon naar buiten met een bezem of iets (maar doe 'm geen pijn :C).


    i put the fun in funeral

    Huntelaar schreef:
    Eeeeeeks. D:
    Issie al dood?

    Het Wezen leeft nog. Het zit nu veilig buiten op een steen, op de routebeschrijving naar de camping. Na een hoop gedoe en gegil heb ik een bak over hem heen gegooid, heeft mijn moeder er de routebeschrijving onder geschoven en heeft mijn nicht dat papier 'rechtgelegd' (het was dubbelgeslagen waardoor het Wezen nog zou kunnen ontsnappen als we het mee probeerden te tillen) met een mes (voor de dierenliefhebbers onder ons, het Wezen heeft helaas al z'n pootjes nog). Dat ellendige beest loopt nu ergens in het gras rond te hoppen, hopelijk springt hij binnenkort een vakantiehuis binnen met minder tolerante eigenaars en vindt hij daar zijn dood :Y) (hij heeft mijn familie per slot van rekening een hartaanval bezorgd, dus nu ben ik boos)

    Dus, dat was het avontuur van de sprinkhaan. Wat mij betreft mag dit topic nu best gesloten worden, bedankt voor alle tips! :3


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Het Wezen leeft nog. Het zit nu veilig buiten op een steen, op de routebeschrijving naar de camping. Na een hoop gedoe en gegil heb ik een bak over hem heen gegooid, heeft mijn moeder er de routebeschrijving onder geschoven en heeft mijn nicht dat papier 'rechtgelegd' (het was dubbelgeslagen waardoor het Wezen nog zou kunnen ontsnappen als we het mee probeerden te tillen) met een mes (voor de dierenliefhebbers onder ons, het Wezen heeft helaas al z'n pootjes nog). Dat ellendige beest loopt nu ergens in het gras rond te hoppen, hopelijk springt hij binnenkort een vakantiehuis binnen met minder tolerante eigenaars en vindt hij daar zijn dood :Y) (hij heeft mijn familie per slot van rekening een hartaanval bezorgd, dus nu ben ik boos)

    Dus, dat was het avontuur van de sprinkhaan. Wat mij betreft mag dit topic nu best gesloten worden, bedankt voor alle tips! :3


    Haha, lol. Gelukkig is ie levend en wel uit jullie huis c:


    Happy Birthday my Potter!

    Wiarda schreef:
    (...)
    Het Wezen leeft nog. Het zit nu veilig buiten op een steen, op de routebeschrijving naar de camping. Na een hoop gedoe en gegil heb ik een bak over hem heen gegooid, heeft mijn moeder er de routebeschrijving onder geschoven en heeft mijn nicht dat papier 'rechtgelegd' (het was dubbelgeslagen waardoor het Wezen nog zou kunnen ontsnappen als we het mee probeerden te tillen) met een mes (voor de dierenliefhebbers onder ons, het Wezen heeft helaas al z'n pootjes nog). Dat ellendige beest loopt nu ergens in het gras rond te hoppen, hopelijk springt hij binnenkort een vakantiehuis binnen met minder tolerante eigenaars en vindt hij daar zijn dood :Y) (hij heeft mijn familie per slot van rekening een hartaanval bezorgd, dus nu ben ik boos)

    Dus, dat was het avontuur van de sprinkhaan. Wat mij betreft mag dit topic nu best gesloten worden, bedankt voor alle tips! :3

    En zo was het verhaaltje uit en leefde Het Wezen nog lang en gelukkig*.

    Toch..? (cat)

    Dit vraagt om een sequel.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2012 - 22:15 ]


    ars moriendi

    Ik noem hem Peter Sprinkhaan :Y)


    Tijd voor koffie.