• De vraag luidt, zoals de titel al aangeeft: heb jij een fotografisch en/of een visueel geheugen?

Fotografisch geheugen houdt in: je kan complete teksten in feite opdreunen zonder grondig te leren of een dergelijken, in feite hoef je het maar èèn keer te zien.
    Visueel geheugen houdt in: je kan je dingen voor de geest halen zoals ze zijn, bijvoorbeeld het Pantheon in Rome. Je hebt datgene gezien in het echt of een boek of dergelijken, en onthoud het beeld veilloos.

Ok, het zijn vrij praktische omschrijven en haar het schijnt heeft het meer inhoud begreep ik, alleen ik heb mij er niet geheel in verdiep, omdat ik zelf een combinatie heb van fotografisch en visueel en geen rede zag om research te doen naar iets wat naar mijn mening geen nut had om te achterhalen. Enfin, voor mij zijn het positieve eigenschappen en ik zie het als een van mij kwaliteiten, het komt op soms idiote wijze van pas. Ik vraag mij af of meer mensen dat hebben. Ik heb er nooit heel erg over nagedacht, behalve dat het mij soms wordt verteld, totdat Kalle Blomkvist in Mannen die vrouwen haten, Salander deze eigenschap toeschreef. Toen ben ik 's gaan vragen wat het verschil tussen visueel en fotografisch was. Dat ik visueel had, wist ik al, ik had niet door dat het een combinatie bleek te zijn. Toen bedacht ik me dat het dus in feite eigenschappen zijn, dus, om het kort samen te vatten: wie is bekend hiermee? :3

UPDATE.
    Ik heb wat gezocht, en daaruit beelk dat deze eigenschappen vaak sterk aanwezig zijn en sowieso een sterk niveau hebben.
    UPDATE.
    Verder gezocht: in feite is bij bijna iedereen, begreep ik, het vermogen tot zoiets in de hersenen, alleen de frequentie hiervan is sterk verschillend en ook sterk verschillend merkbaar. Het is ook logisch dat iedereen hiertoe in staat is, alleen er zijn mensen die een aanzienlijk sterkere frequentie hebben in de hoogte van het visueel en/of fotografisch geheugen.

[ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 20:17 ]

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Nou, nee niet bepaald. Ik heb eerder een geheugen van hier-kan-je-niet-echt-goed-op-rekenenen-want-ik-vergeet-nogal-eens-wat-en-onthoud-dingen-niet-snel..
    Maar het is wel heel cool als je dat hebt, handig en zeker een positief iets.

Aan niets denken is ook denken.

Visueel geheugen hiero :3
    Het is jammer dat ik niet kan tekenen, anders zou ik iets nog haarscherp na kunnen tekenen.

If a writer falls in love with you, you can never die

Visueel, ik ben er zelfs op getest geweest, al weet ik niet eens meer waarom.

Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

Lol,ik heb dat. Maar soms kan ik de simpelste dingen vergeten. :/

Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

Rembrandt schreef:
    Lol,ik heb dat. Maar soms kan ik de simpelste dingen vergeten. :/

Herkenbaar.

Een paar berichten erboven: Ja, ik ben er soortement ook op getest waar het o.a. uitkwam. :3

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Bwah, ik heb zeker geen fotografisch geheugen. Mijn geheugen leunt dan nog eerder aan bij een visueel geheugen, maar dat geheugen is ook al niet te vet. Niet dat ik zou zeggen dat ik een visueel geheugen heb :Y)

[ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 19:31 ]

There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

Visueel.
    Maar ik heb ook dat ik dingen in mijn gedachten kan 'tekenen' zodat ik het niet op papier hoef te doen. Ik kan dit niet goed uitleggen... Maar als je bijvoorbeeld (dit is even iets makkelijks) puzzels zoals dit hebt, kan ik heel makkelijk zoiets in mijn hoofd voortekenen en dan later op papier zodat ik het in één keer kan. Snappie? ><

Op een site die ik een tijd geleden heb bezocht staat er iets anders over een fotografisch geheugen. Daar staat dat die persoon bepaalde situaties uit hun verleden heel gedetaileerd terug kunnen halen.
    Dus volgens die site heb ik er wel een, maar volgens jouw definitie niet. :3

It is better to reign in hell than to serve in heaven.

Vasilisa schreef:
    Visueel geheugen hiero :3
    Het is jammer dat ik niet kan tekenen, anders zou ik iets nog haarscherp na kunnen tekenen.

Whahaha misschien kunnen we het elkaar leren

'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

Starkisch schreef:
    Bwah, ik heb zeker geen fotografisch geheugen. Mijn geheugen leunt dan nog eerder aan bij een visueel geheugen, maar dat geheugen is ook al niet te vet. Niet dat ik zou zeggen dat ik een visueel geheugen heb :Y)

Ik zou zeggen dat ik geen betrouwbaar geheugen heb ahaha
    Ik onthou op de een of andere manier random dingen heel goed en andere dingen slecht =x

[ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 19:34 ]

Aan niets denken is ook denken.

Strider schreef:
    Visueel.
    Maar ik heb ook dat ik dingen in mijn gedachten kan 'tekenen' zodat ik het niet op papier hoef te doen. Ik kan dit niet goed uitleggen... Maar als je bijvoorbeeld (dit is even iets makkelijks) puzzels zoals dit hebt, kan ik heel makkelijk zoiets in mijn hoofd voortekenen en dan later op papier zodat ik het in één keer kan. Snappie? ><

Ik snap dat, ik heb dat soms wel 's, je kan op voorhand in feite de situatie, in dit geval de puzzel, inschatten en zonde enige hulp van atributen de puzzel oplossen. [: Begrijp ik het zo goed? :-S

[ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 19:33 ]

Ik heb wel een goed later termijn geheugen maar ook niet echt extreem goed

'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

Ik heb een visueel geheugen denk ik (:

And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

Ik heb een fotografisch geheugen, maar ik herken mezelf ook in visueel.

If you don't understand my silence, you will never understand my words.

Strider schreef:
    Visueel.

Haha, dat doe ik dan ook altijd, maar meer omdat ik anders afga bij mn spelletje. :3

It is better to reign in hell than to serve in heaven.