Mijn moeder en ik hadden het er vandaag over dat heel veel mensen niet vast hebben liggen wat ze op hun begrafenis/crematie willen, zoals muziek, kledij, sprekers, bloemen, kist en dat soort dingen.
Mijn broer zei dat hij dat nog niet vast hoefde te leggen, omdat hij toch nog geen vriendin heeft en geen kinderen en dat zijn volgens hem de mensen die dat moeten weten. Maar natuurlijk kunnen mijn broer en/of ik ook eerder sterven dan onze ouders, dus hebben we besloten het ook alvast een beetje op te schrijven, of in ieder geval in word te zetten.
Het klinkt luguber, maar ik wil niet, dat wanneer ik onverwachts kom te overlijden, dat mijn ouders (of later een vaste vriend/man/kinderen) geen idee hebben wat ze moeten doen.
Op dit moment ben ik bezig met de muziek. Natuurlijk kan dat veranderen, maar ik hou het word document gewoon bij als ik van gedachten verander. Persoonlijk wil ik zo'n vrolijk mogelijke crematie (voor zover dat kan, ja, en hoe raar het ook klinkt). Als laatste liedje wil ik dan You Raise Me Up van Celtic Woman, zodat iedereen dan denkt van 'goh, dat viel wel mee' en dan hoop ik iedereen met dit lied alsnog aan het huilen te krijgen. Mwuhahaha.
Maar, omdat ik niet raar wil klinken of zo, vroeg ik me af of iemand van jullie daar ook regelmatig over nadenkt of dat jullie ook al wat hebben vastliggen?
everything, in time