• Ik ben net terug van een paar dagen kamp in Zwitserland :)
    Maar er is daar zoiets verschrikkelijks gebeurd voor een jongen!
    Zijn vader had namelijk een afschijdsbrief naar hem gestuurd waar in stond dat hij donderdag om half negen 's avonds zelfmoord zou plegen.
    Ik vind het echt zo erg voor hem, heel zijn kamp is verpest en hij kon niets doen om het te vermijden.
    Ik stond zelf met tranen in mijn ogen toen hij het mij huilend vertelde.
    Welke vader doet dàt zijn kind aan?
    Dat is toch gewoon ziek van die vader?!

    Uneventful schreef:
    Dafuq is wrong with humanity.


    Don't be like the rest of them, darling

    Je kan het wel enorm gemeen vinden maar iemand die zelfmoord pleegt is al heel ver weg. Die houden geen rekening meer met andere mensen, ze willen maar één ding dat is dood zijn. De vader van een vriendin van mij heeft het ook gedaan. Hij belde zijn dochter om het te vertellen en had zijn overdosis al genomen. Daarna schreef hij een brief voor haar en is tijdens het schrijven dood gegaan. Zijn dochter heeft hem gevonden. Het is heftig maar deze mensen houden geen rekening met anderen. Ik wil het niet goed praten, absoluut niet en ik vind het heel zielig voor de jongen, echt waar maar deze mensen houden geen rekening meer met de gevoelens van anderen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Wow... Ik ben echt sprakeloos...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik vind het achterlijk dat jij hem achterlijk noemt.
    Je moet serieus kapot zijn eer je dat doet. Ik denk dat hij die datum erbij heeft gezet om het gevoel te hebben dat hij een soort van in verbinding zou staan met zijn zoon op dat moment.


    Has no one told you she's not breathing?

    Uneventful schreef:
    Dafuq is wrong with humanity.

    this.


    Life is a beautiful struggle

    LaJoie schreef:
    Ik vind het achterlijk dat jij hem achterlijk noemt.
    Je moet serieus kapot zijn eer je dat doet. Ik denk dat hij die datum erbij heeft gezet om het gevoel te hebben dat hij een soort van in verbinding zou staan met zijn zoon op dat moment.

    Dit.
    Ja het is kut dat hij het zo heeft gedaan, mar hij zou er wel zijn redenen voor hebben. Je kan hem niet veroordelen, zeker als je hem niet kent. Hij had het misschien anders kunnen doen, maar he, hij pleegt niet voor niets zelfmoord. Een beetje respect mag wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Erg voor die jongen, maar ook erg voor die vader, dat hij zo erg in de pat zat dat hij zichzelf van het leven heeft beroofd. Dat is niet egoïstisch, het is egoïstisch om te eisen dat zo iemand blijft, terwijl hij hier ontzettend ongelukkig is.
    Volgens mij weten de meeste mensen hier niet echt waarom mensen zelfmoord plegen, zoiets is niet egoïstisch. Leer het nou eens, ik kan daar echt boos om worden. Mensen die zelfmoordenaars uitmaken voor egoïsten.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2012 - 18:16 ]


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik vind het echt erg voor die jongen :(.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Het is afschuwelijk, maar niet achterlijk. Zo'n iemand is helemaal kapot en denkt daar echt niet meer aan. Het enige waar je dan aan denkt is het feit dat je dood wil. Als iemand zijn problemen zo groot schat dat - dat over de liefde voor zijn naasten heengaat, is iemand heel ver heen. Dit doe je niet zomaar. Het blijft afschuwelijk voor die jongen, maar zo'n iemand denkt daar echt niet meer bij na. Achterlijk? Nee. Alleen maar verschrikkelijk dat die vader zich zo heeft moeten voelen. Desondanks, echt vreselijk voor die jongen.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2012 - 18:17 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Impressie schreef:
    Damnn, alleen al als ik dit lees word ik emotioneel, heel erg voor die jongen!


    You can’t force love,but when you let it find you, it’s phenomenal. - Khloe Kardashian

    Jullie hebben gelijk, ik mocht hem misschien niet achterlijk noemen, maar ik vind het een beetje 'respectloos' dat hij het zo zijn zoon moet vertellen...

    Infidelity schreef:
    Erg voor die jongen, maar ook erg voor die vader, dat hij zo erg in de pat zat dat hij zichzelf van het leven heeft beroofd. Dat is niet egoïstisch, het is egoïstisch om te eisen dat zo iemand blijft, terwijl hij hier ontzettend ongelukkig is.
    Volgens mij weten de meeste mensen hier niet echt waarom mensen zelfmoord plegen, zoiets is niet egoïstisch. Leer het nou eens, ik kan daar echt boos om worden. Mensen die zelfmoordenaars uitmaken voor egoïsten.


    Ik ben mijn beste vriendin aan zelfmoord verloren en ik vind zelfmoord egoïstisch.
    Ja, die mensen denken niet meer helder, maar de eerste keer dat die gedachte in hun hoofd opkwam dachten ze wel degelijk helder. Dát is het punt waarop ze hulp hadden moeten vragen. Het is egoïstisch van deze maatschappij dat we schijnbaar de indruk wekken dat mensen niet met elkaar kunnen praten over zulke dingen. Praten over de dood en toegeven dat je daar af en toe aan denkt is nog altijd een taboe. Schandalig, daar moet juist over gepraat worden, dat zou zoveel schelen.
    Toch blijft zelfmoord egoïstisch omdat het weglopen is en met weglopen bereik je niets. Ja, jij bent van je pijn af, maar je laat alle mensen die je liefhebben er wel mee zitten. Dat vind ik egoïstisch, maar dat ik het egoïstisch vind wil nog altijd niet zeggen dat ik het niet kan begrijpen.


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Ik ben mijn beste vriendin aan zelfmoord verloren en ik vind zelfmoord egoïstisch.
    Ja, die mensen denken niet meer helder, maar de eerste keer dat die gedachte in hun hoofd opkwam dachten ze wel degelijk helder. Dát is het punt waarop ze hulp hadden moeten vragen. Het is egoïstisch van deze maatschappij dat we schijnbaar de indruk wekken dat mensen niet met elkaar kunnen praten over zulke dingen. Praten over de dood en toegeven dat je daar af en toe aan denkt is nog altijd een taboe. Schandalig, daar moet juist over gepraat worden, dat zou zoveel schelen.
    Toch blijft zelfmoord egoïstisch omdat het weglopen is en met weglopen bereik je niets. Ja, jij bent van je pijn af, maar je laat alle mensen die je liefhebben er wel mee zitten. Dat vind ik egoïstisch, maar dat ik het egoïstisch vind wil nog altijd niet zeggen dat ik het niet kan begrijpen.


    Dat jij zo over je vriendin praat vind ik ook niet echt kunnen. Eigenlijk vind ik het behoorlijk egoïstisch van jou dat jouw vriendin op de wereld had moeten blijven voor o.a. jou terwijl zij absoluut niet gelukkig was. Soms kan je niet anders dan weglopen en het is niet altijd weglopen. Zelfs met hulp is er soms geen andere oplossing. Natuurlijk weet ik het probleem van jouw vriendin niet en kan ik daar niet over oordelen maar dit noem ik egoïstisch. Mensen die je trouwens echt liefhebben zullen het na een lange tijd begrijpen en het vergeven; dat houdt men echt van je. Mensen vragen niet om hulp, ze zijn daar te zelfstandig voor. Het zit niet in onze aard om snel om hulp te vragen en vaak schaamt men zich voor hun gedachtes. Het is - uit ervaring - niet makkelijk om je verhaal open en bloot aan een vreemd te vertellen. Praten over dood is geen taboe meer dat weet ik ook uit ervaring. Het is een onderwerp wat je zelf moet opzoeken maar veel gesprekken gaan erover. Dit is echt geen persoonlijke aanval maar dit vond ik een beetje vreemd aangezien ik er zelf ook ervaringen mee heb gehad. (:


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boutella schreef:
    (...)

    Dat jij zo over je vriendin praat vind ik ook niet echt kunnen. Eigenlijk vind ik het behoorlijk egoïstisch van jou dat jouw vriendin op de wereld had moeten blijven voor o.a. jou terwijl zij absoluut niet gelukkig was. Soms kan je niet anders dan weglopen en het is niet altijd weglopen. Zelfs met hulp is er soms geen andere oplossing. Natuurlijk weet ik het probleem van jouw vriendin niet en kan ik daar niet over oordelen maar dit noem ik egoïstisch. Mensen die je trouwens echt liefhebben zullen het na een lange tijd begrijpen en het vergeven; dat houdt men echt van je. Mensen vragen niet om hulp, ze zijn daar te zelfstandig voor. Het zit niet in onze aard om snel om hulp te vragen en vaak schaamt men zich voor hun gedachtes. Het is - uit ervaring - niet makkelijk om je verhaal open en bloot aan een vreemd te vertellen. Praten over dood is geen taboe meer dat weet ik ook uit ervaring. Het is een onderwerp wat je zelf moet opzoeken maar veel gesprekken gaan erover. Dit is echt geen persoonlijke aanval maar dit vond ik een beetje vreemd aangezien ik er zelf ook ervaringen mee heb gehad. (:


    Mijn vriendin wist donders goed hoe ik over zelfmoord denk en het sterke is, dat ze er precies hetzelfde over dacht.
    Je zegt dat trouwens dat het geen persoonlijke aanval is, maar je trekt wel ontzettend veel persoonlijke conclusies die allesbehalve waar zijn.
    Waar heb ik gezegd dat ik haar niet heb vergeten? Waar heb je mij over een negatieve manier over haar horen praten? Ja, ik vind zelfmoord egoïstisch, maar mijn vriendin was een schat. Zoals ik al zei: de eerste keer dat de gedachte in haar hoofd opkwam had ze het tegen iemand moeten zeggen. Dát neem ik haar kwalijk, dat ze ons blijkbaar niet goed genoeg vertrouwde om er met ons over te praten. Dat ze het uiteindelijk heeft gedaan, neem ik haar helemaal niet kwalijk, want zoals ik al in een eerdere reactie heb gezegd, weet ik dat je in een later stadium niet meer helder denkt en dat deed zij dus ook niet meer. Hoe kan ik haar iets kwalijk nemen, waar ze misschien niet eens bewust voor heeft gekozen?

    "Mensen vragen niet om hulp, ze zijn daar te zelfstandig voor." Daar ben ik het niet mee eens, we zijn daar te eigenwijs voor. Ik net zo goed hoor, ik zeg niet dat ik het allemaal wel zo goed doe en weet. We hebben die hulp nodig, wij kunnen niet alles zomaar alleen doen. En ik weet ook uit ervaring dat dat lang niet altijd makkelijk is, ik heb enorm vaak ruzie met mensen omdat ik niet met ze praat over dingen die me dwars zitten, maar juist van daaruit weet ik ook dat wij mensen hulp nodig hadden. Ik riep ook al jarenlang dat ik het zelf allemaal zou kunnen oplossen en dat blijkt ook zwaarder dan gedacht.
    Het probleem is dat mijn vriendin nooit hulp heeft gehad, sowieso haar hele zelfmoord kwam echt enorm onverwacht. Ze was gelukkig. Ze was, zo staat in haar brief, té gelukkig, dacht ze. Wat mij betreft bestaat er niet zo iets als te gelukkig. Maar blijkbaar kun je je dus wel zo voelen. Dus ja, ik zie het ergens wel als opgeven en weglopen. Maar ik begrijp heus wel dat je hersenen trucjes met je uit kunnen halen en dingen laten zien die er niet werkelijk zijn, of je gevoelens geven die je niet hoort te hebben. Dus zeg alsjeblieft niet dat ik op een onjuiste manier over mijn vriendin praat, of dat ik egoïstisch ben, of het nu persoonlijk bedoelt is of niet.


    everything, in time

    OMG:X


    ''You need to take his heart'' - anonymous