• Yoda schreef op 2 juli 2012 - 20:40:
    Toestemming themawedstrijd
    Hallo Errin,
    hierbij krijg je toestemming om te beginnen met je themawedstrijd. Je hebt een week om het topic te openen. Veel plezier!
    Groetjes, Yoda



    Wat zoek ik:
    Ik zoek maximum 15 deelnemers die actief zullen meestrijden in deze competitie. Denk goed na voor u zich inschrijft, want ik zoek enkel leden die zich 100% voor deze wedstrijd inzetten.

    Wat wordt er verwacht:
    Deze themawedstrijd wijkt een tikkeltje af van de doorsnee wedstrijden. Er valt namelijk niemand af. Per opdracht zal u een punt krijgen en op het eind van de rit wordt dan een gemiddelde van uw punten berekend. Om er voor te zorgen dat u niet meteen verliest door eens een minder goede opdracht te maken, worden uw uitschieters (beste en slechtste punt) eerst verwijderd en wordt pas daarna uw gemiddelde berekend.
    Tijdens deze themawedstrijd kunt uw zich aan verschillende soorten opdrachten verwachten (denk maar aan een schrijfopdracht, quizopdracht, zingopdracht etc.). Omdat niet iedereen talent heeft in al deze takken is het mogelijk om doorheen deze wedstrijd juist één joker te gebruiken. Deze joker zorgt er voor dat je vrijstelling krijgt voor de gekozen opdracht.

    Tijdens de eerste opdracht is het mogelijk om zich nog uit te schrijven, maar dan wordt wel van u verwacht om zelf een vervanger te vinden. Vanaf de volgende opdrachten is dit niet meer mogelijk. Wanneer er één iemand niet meer indient doorheen deze wedstrijd wordt de wedstrijd gewoon doorgezet, maar kan ik aan jullie prijzen zitten. Indien er zo goed als niemand begint in te dienen, zet ik de wedstrijd stop en kan iedereen fluiten naar zijn prijs. Werk dus alsjeblieft goed mee en verpest het niet voor een ander.

    Voor elke opdracht krijgen u twee weken de tijd om iets in te zenden. Indien u niet op tijd klaarkomt met uw inzending is het mogelijk om uitstel te krijgen, dit met een geldig excuus en dit ten minste 24h vóór de deadline. U kunt maximum een week uitstel krijgen. Dit kan variëren indien je op reis gaat.
    Om verwarring met de usernames te vermijden, wordt gevraagd om een Disney karakter als naam op te geven. Indien u uw username toch verandert, verwacht ik dat u dit desondanks in deze topic meld zodat ik uw link kan aanpassen.

    Doordat dit een themawedstrijd is zal bij iedere opdracht de voorwaarden verschillend zijn. Ik vraag u dan ook om u aan deze voorwaarden te houden. Indien u bv. maar één minuut mag zingen, komt u niet met een lied van twee minuten af of indien u een werkje moet schrijven tussen de 500 en 1500 woorden, wens ik geen verhaaltjes te ontvangen van 2000 woorden. Indien u zich niet houdt aan de voorwaarden, zult u dus punten verliezen.

    Wat valt er te winnen:
    De winnaar krijgt 6 credits.
    Degene die het net niet haalde van de winnaar krijgt 4 credits.
    Degene die op de derde plaats is gestrand krijgt 2 credits.

    Hoe en wanneer indienen:
    Per opdracht wordt een deadline gegeven. U krijgt de tijd om in te dienen tot 23u59 die dag. Indien u uitstel krijgt is dat ook tot 23u59 op de dag van uitstel. Uw creaties worden niet op mijn profiel geplaatst, zorg er dus voor dat ik met gemak al uw inzendingen terug vinden. Het is dus toegestaan om een bijhorende story aan te maken, maar dit is niet noodzakelijk.
    Ik waarschuw 1 week - 3 dagen - 1 dag voor de deadline.

    Daarnaast vraag ik u:
    Ik zou het appreciëren als u een andermans werk niet afbreekt. Commentaar en tips zijn altijd welkom, maar wees niet gemeen of onrechtvaardig.

    De jury bestaat uit:
    Belle


    Deelnemers:
    1. Aurora - Uitstel tot 03/09
    8.5 • 7.3

    I • II • X
    2. Rapunzel
    7.6 • 6.7

    I • II • III
    3. Giselle - Uitstel tot 05/09
    6.9 • JK.

    I • X
    4. Snow White
    9.5 • 8.7

    I • II • III
    5. Piglet - Uitstel tot 03/09
    6.2 • 6.5

    I • II
    6. Mulan
    8.0 • 8.7

    I • II • III
    7. Mary Poppins
    8.5 • 8.7

    I • II • X
    8. Ariel
    7.4 • 7.0

    I • II • III
    9. Nala
    6.0 • 7.3

    I • II • III
    10. Bambi - Uitstel tot 05/09
    4.4 • 8.3

    I • II
    11. Poeh
    8.3 • 7.8

    I • II • X


    12. Jasmine
    I • II


    De opdracht:

    Maak een quiz gebaseerd op een van onderstaande liedjes. Je mag zelf kiezen of je eerder een quiz maakt over de film waaruit het liedje komt of over Disney in het algemeen, maar dan wel gebaseerd op dat liedje. Je mag ook zelf kiezen of je met de Engelse versie te werk gaat of je je eerder laat inspireren op de tekst van de Nederlandstalige variant.
    Kies je bijvoorbeeld voor True Love’s Kiss uit de Film Enchanted, kan je een quiz maken over de film Enchanted, maar kan je ook een quiz maken zoals volgend voorbeeld. Zorg er voor dat ik in je quiz kan zien op welk liedje je gebaseerd hebt. Het is de bedoeling dat elk liedje maar één maal gekozen wordt, maar ik heb zoveel mogelijk liedjes gekozen zodat iedereen zeker genoeg keuzes heeft. Wisselen doorheen de wedstrijd is mogelijk
    Verder moet je verplicht vijftien à vijfentwintig vragen verwerken in je quiz dit met minimum drie uitkomsten.
    Gelieve ook een bijpassende template te ontwerpen.
    Je levert in via pb met als titel Opdracht 3 - Naam karakter.

    A Whole New World – Aladdin
    Beauty And The Beast – Beauty And The Beast
    Stories – Beauty And The Beast
    Learn Me Right - Brave
    Touch The Sky – Brave Jasmine
    Can’t Back Down – Camp Rock 2
    This Is Our Song – Camp Rock 2
    Life Is A Highway - Cars
    A Dream Is A Wish Your Heart Makes – Cinderella
    Ever Ever After - Enchanted
    So Close - Enchanted
    That’s How You Know – Enchanted
    The Climb – Hannah Montana Giselle
    I Can Go The Distance – Hercules
    I Won’t Say – Hercules
    I’ll Make A Man Out Of You - Mulan
    Reflection – Mulan
    Colours Of The Wind – Pocahontas
    Once Upon A Dream – Sleeping Beauty
    Someday My Prince Will Come – Snow White
    I See The Light – Tangled Aurora
    Gift Of A Friend – Tinkerbell
    Circle Of Life – The Lion King Bambi
    Can You Feel The Love Tonight – The Lion King
    Hakuna Matata – The Lion King
    Ma Belle Avangeline – The Princess And The Frog
    You’ve Got A Friend In Me – Toy Story Piglet
    Deadline: 31 augustus 2012


    Day #10: Your Favourite Song?
    (Gelieve eerst op de link te klikken en dan te antwoorden. Dank u voor uw begrip.)


    Veel succes, geniet er van en maak Walt Disney trots!

    [ bericht aangepast op 3 sep 2012 - 16:13 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Austen schreef:
    (...)
    Oh, oké! In dat geval zou ik het erg fijn vinden om eens samen te werken met anderen.
    Oki, sorry dat mijn beschrijving wat vaag is, maar ik kan moeilijk de opdracht al verklappen.

    @Aragog, fijn dat je het creatief vindt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Eigenlijk zou ik dat niet zo fijn vinden, vooral niet op de manier waarop je het nu uitlegt. Gezien ik tijd moet vinden om dingen te doen, het moment dat ik weer naar school moet en het dan meteen gaat lijken of ik er geen ene flikker aan doe ofzo. Sowieso ben ik bar en barslecht in logboeken bijhouden en om samen te werken, moet je wel beiden maar net op dezelfde momenten tijd hebben.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Day #7: Your Favourite Sidekick?
    (Gelieve eerst op de link te klikken en dan te antwoorden. Dank u voor uw begrip.)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Yoda schreef:
    Eigenlijk zou ik dat niet zo fijn vinden, vooral niet op de manier waarop je het nu uitlegt. Gezien ik tijd moet vinden om dingen te doen, het moment dat ik weer naar school moet en het dan meteen gaat lijken of ik er geen ene flikker aan doe ofzo. Sowieso ben ik bar en barslecht in logboeken bijhouden en om samen te werken, moet je wel beiden maar net op dezelfde momenten tijd hebben.
    Nee, zo zit het niet in elkaar. Ik ga eens een voorbeeld geven. Neem nu dat je een album moet maken. Dan gaat de ene bijvoorbeeld een instrument bespelen. Terwijl iemand anders zingt, dan zijn kijkt iemand voor een edit en iemand anders zorgt dan voor een cover en het schrijven van de lyrics. Jullie doen dus individueel iets, maar het blijft wel één opdracht. Met dat logboek bedoel ik gewoon dat je opschrijft wat jij precies deed en wat een ander deed.
    bv:
    02/05 Aurora heeft lyrics geschreven, samen overlegt, Mulan heeft verbetert en Ariel heeft tekst aangepast.
    05/05 Mulan ontwerpt albumhoes
    07/05 Overleg op forum met andere deelnemers Giselle heeft nog altijd geen inbreng gedaan, maar was wel online.
    ...
    (ik heb nu random een paar namen ingevuld)

    Zo zie ik wie er aan werkt. Vind je dat iemand te weinig werk verricht, dan kan je dat ook melden. Je hoef dat logboek niet in detail bij te houden. Je moet enkel vermelden wat je precies gedaan hebt aan het werkje.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Heel eerlijk, ik vind het samenwerken absoluut niets...ik heb niets tegen iemand in de wedstrijd, maar gewoon het samenwerken aan opdrachten vind ik, sorry voor mijn taalgebruik, klote...ik heb behoorlijk wat negatieve ervaringen opgedaan in samenwerken...en het doet me te erg aan school denken en ik doe juist mee voor de lol...

    mocht het zo zijn dat iedereen het een leuk idee lijkt, ben ik wel bereid mij te voegen...

    [ bericht aangepast op 1 aug 2012 - 0:12 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Shira schreef:
    Heel eerlijk, ik vind het samenwerken absoluut niets...ik heb niets tegen iemand in de wedstrijd, maar gewoon het samenwerken aan opdrachten vind ik, sorry voor mijn taalgebruik, klote...ik heb behoorlijk wat negatieve ervaringen opgedaan in samenwerken...en het doet me te erg aan school denken en ik doe juist mee voor de lol...

    mocht het zo zijn dat iedereen het een leuk idee lijkt, ben ik wel bereid mij te voegen...
    Het is wat polsen dat ik doe. Als de meerderheid tegen is, doe ik het automatisch niet. Het is tenslotte maar een idee. Het is niet dat je een onderzoekscompetentie zoals op school moet klaarspelen. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik moet heel eerlijk zijn: liever niet.
    Sowieso ben ik verschrikkelijk slecht in samenwerken. Ik kan alles heus wel doen, en ik kan ook rekening houden met anderen, etc., maar als er iets is waar ik heel goed in ben, dan is het wel uitstellen. (Om nu even héél eerlijk te zijn).

    Daarbij komt mijn vijfde jaar eraan en ik zie nu al dat ik het verschrikkelijk druk ga krijgen. Ja, ik heb meegedaan aan deze wedstrijd, maar ik had eerlijk gezegd dit niet verwacht, en dus had ik gewoon gedacht dat ik al mijn tijd zelf kon verdelen.

    Als het zo is dat het toch wel gaat gebeuren, dan ben ik best bereid om nog steeds mee te doen, maar dan kan ik heel flauw worden en school en andere verplichtingen, die ik heb, voortrekken, omdat dat ècht belangrijker is voor mij.


    Deep inside, I've never felt alive

    Mysteria schreef:
    Ik moet heel eerlijk zijn: liever niet.
    Sowieso ben ik verschrikkelijk slecht in samenwerken. Ik kan alles heus wel doen, en ik kan ook rekening houden met anderen, etc., maar als er iets is waar ik heel goed in ben, dan is het wel uitstellen. (Om nu even héél eerlijk te zijn).

    Daarbij komt mijn vijfde jaar eraan en ik zie nu al dat ik het verschrikkelijk druk ga krijgen. Ja, ik heb meegedaan aan deze wedstrijd, maar ik had eerlijk gezegd dit niet verwacht, en dus had ik gewoon gedacht dat ik al mijn tijd zelf kon verdelen.

    Als het zo is dat het toch wel gaat gebeuren, dan ben ik best bereid om nog steeds mee te doen, maar dan kan ik heel flauw worden en school en andere verplichtingen, die ik heb, voortrekken, omdat dat ècht belangrijker is voor mij.
    Ja, dat begrijp ik. Dat is ook de reden waarom ik het vraag. Ik zou niet willen dat jullie het allemaal tegen jullie zin zouden doen. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Shira schreef:
    Heel eerlijk, ik vind het samenwerken absoluut niets...ik heb niets tegen iemand in de wedstrijd, maar gewoon het samenwerken aan opdrachten vind ik, sorry voor mijn taalgebruik, klote...ik heb behoorlijk wat negatieve ervaringen opgedaan in samenwerken...en het doet me te erg aan school denken en ik doe juist mee voor de lol...

    mocht het zo zijn dat iedereen het een leuk idee lijkt, ben ik wel bereid mij te voegen...


    Dit..


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Je zegt dat je de foto mag bewerken, maar wat versta jij daaronder? Mag je iets toevoegen aan de foto? Of bedoel je dat je enkel de foto bijvoorbeeld zwart/wit mag maken?

    En met dat samenwerken, dat lijkt mij ook niet echt wat om heel eerlijk te zijn. Mocht het wel door gaan, dan hoor je mij niet klagen hoor, maar ik ben niet zo heel goed met samenwerken want ik ben redelijk lui dus stel ik altijd alles uit. Het zal dan op het eind wel af komen maar wel met wat stress. x3

    Oh ik moet wel goed onthouden dat de deadline de 12de is want ik ben 10 augustus pas laat in de avond weer thuis en dan moet ik 11 augustus meehelpen met de caravan uitpakken en zo. Dat betekend dat ik hem waarschijnlijk de 12de pas kan inleveren.
    Ik zal het wel op een briefje schrijven dat ik het dus niet moet vergeten. ^^
    Nutteloos bericht, dit, eigenlijk maarja.

    In het slechtste geval kan je een dag extra krijgen. Met photoshoppen bedoel ik inderdaad zwart-wit. Je mag ook de lichtinval wat veranderen. Etc.
    Het is wel niet de bedoeling dat je verschillende foto's in 1 foto photoshopt.
    En oki. Het was maar een voorstel. Ik kan het op het moment zelf alsnog voorstellen met de opdracht en dan zie ik wel of jullie het zien zitten of niet. (zit op gsm, want mijn pc is weer eens kapot, negeer de typo's dus.)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik schrijf me uit, als dat mag.


    'Follow you're heart he's the only one who can tell you the right way.' 'Let nobody change you, you're perfect!'

    SummerShade schreef:
    Ik schrijf me uit, als dat mag.

    Tijdens de eerste opdracht is het mogelijk om zich nog uit te schrijven, maar dan wordt wel van u verwacht om zelf een vervanger te vinden. Vanaf de volgende opdrachten is dit niet meer mogelijk.


    comfort in c h a o s

    SummerShade schreef:
    Ik schrijf me uit, als dat mag.

    Misschien moet je voortaan eerst beter de regels van een wedstrijd lezen voordat je je aanmeldt.