• Daarstraks, wanneer ik terug kwam van de dokter belde mijn moeder me op.
    Ik vond het al vreemd aangezien ze nooit belt...
    Ze wist me te vertellen dat iemand die we kennen, gisteren dood was aangetroffen.

    De man in kwestie, een 63 jarige man die ik al kende van toen ik klein was laat een dochter en zijn vrouw na.
    Ik kom er net achter dat hij zich heeft opgehangen aan een balk op de zolder omdat hij de dood van zijn vader niet kon verkroppen.

    Misschien ligt het aan mij, maar is dit niet een beetje egoïstisch of ironisch?
    Zou hij wel beseft hebben wat hij zijn familie hier mee aan doet?
    Nu kan je leven echt wel een hel zijn, maar waarom zou je dan ophouden met leven?

    Nu begrijp ik dat je verdrietig kan zijn om de dood van een familielid maar om nu de rest van je gezin hetzelfde te laten ondergaan?
    Ik weet natuurlijk niet wat die man bezielde aangezien hij bij mij altijd overkwam als een opgewekt iemand.


    Njha, ik moest dit toch even kwijt(no_chears)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Persoonlijk vind ik het ook wel een beetje egoïstisch, maar als zijn vader de motor van zijn leven was, kan ik het van de andere kant ook wel weer begrijpen.
    Gecondoleerd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja, zeker met zo'n reden, krijg ik altijd het gevoel dat zelfmoord een beetje egoïstisch is, ja...
    Maar niemand kan in zijn hoofd kijken, natuurlijk. Toch is het zielig voor de rest van zijn familie, inderdaad. Hij is oud genoeg om te kunnen beseffen dat de dood van een geliefde niet het einde van de wereld is, maar ja...

    Ik vind zelfmoord een heel laffe manier om je problemen te ontvluchten, maar er is moed voor nodig om het door te zetten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tja, je weet natuurlijk niet wat er verder nog speelt of hoe hij zich voelde. Het is natuurlijk goed kut dat hij het gedaan heeft maar egoïstisch zou ik het niet noemen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    het is verschrikkelijk voor de familie. Maar ik vind het niet egoïstisch. Als zijn leven zo erg voor hem was dat het boven de liefde van zijn familie ging, zegt dat toch wel echt wat. Iemand doet zoiets echt niet zomaar, zeker niet als je een vrouw en kinderen hebt. Maar ik zeg niet dat het niet verschrikkelijk is voor de familie.

    En iemand kan nog zo vrolijk overkomen, maar hij kan zich vanbinnen afschuwelijk voelen. Wat de buitenkant uitstraalt hoeft niets te zeggen over de werkelijkheid.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 22:43 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    In sommige opzichten vind ik zelfmoord niet egoïstisch, maar meer een schreeuw om de hulp die hij nooit heeft gehad om te herstellen van een traumatische ervaring (of wat het ook mag wezen). Het is niet leuk voor zijn omstanders - dat zeker. Maar ik snap dat je er zo over denkt.


    Searching heavens for another earth

    Oké, ik vind het altijd erg als mensen zeggen dat zelfmoord egoïstisch is. Het is pas egoïstisch als je iemand die zo ongelukkig is in deze wereld dwingt om te blijven.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Infidelity schreef:
    Oké, ik vind het altijd erg als mensen zeggen dat zelfmoord egoïstisch is. Het is pas egoïstisch als je iemand die zo ongelukkig is in deze wereld dwingt om te blijven.


    Perfect verwoord.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.