• Heloooow!

    Vrijdagavond moet ik voor de eerste keer gaan babysitten. Ik heb wel al op mijn neefjes en nichtjes gepast, maar dat is toch anders dan kinderen die ik niet echt ken. Ik heb ze wel eens gezien en met de ouders gebabbeld, want ze wonen bij me in de straat.

    Heeft hier iemand al een keertje babysit moeten zijn? Zoja, wat moest je dan allemaal doen?
    Heeft iemand tips om de kindjes bezig te houden?
    Ik heb er wel zin in, want ik ga graag met kindjes om en ik speel graag met ze. Maar het gaat toch raar zijn denk ik. Zo met totaal vreemde kinderen.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Mijn oppaskids zijn echt saai... Je eet met ze, braaf eten ze alles op. Ze kijken en dansen nog even met k3 mee. en dan breng je ze op bed en hoor je de rest van de avond geen kik.

    Hoe oud zijn ze?

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 11:49 ]


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Laat vooral niet over je heen lopen, je kunt vaak beter de eerste keer wat strenger zijn dan niet.
    En doe gewoon wat de kinderen graag willen doen, zoals mijn neefje en nichtje willen vaak verstoppertje ofzo doen!


    Learn who you are before someone tells you who you should be.

    Ik ga regelmatig babysitten op drie kindjes die enkele huizen verder wonen. Een jongetje van 1 jaar en twee meisjes van 5 en 7 jaar. Ik speel meestal nog wat spelletjes met hun (die zij zelf uitkiezen) en ga op tijd naar boven. Want het duurt toch wel even vooraleer ze hun pyjama aan hebben getrokken, tanden gepoetst, boekje hebben gekozen enzo. En vaak als ik bij hun nog op bed zit en klaar ben met hun verhaaltje voor te lezen, blijven we nog wat babbelen en vertellen we zelfverzonnen verhaaltjes aan elkaar, want dat vinden ze leuk. Het gebeurt ook weleens dat ze terug naar beneden komen, maar dan stap ik met hun terug mee naar boven en babbelen we weer wat.

    Voila, misschien dat je hier iets aan hebt. Maar vooral: geniet ervan. Het is echt leuk om met kindjes op te trekken, ze hebben een grote fantasie enzo. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Courteous schreef:
    Mijn oppaskids zijn echt saai... Je eet met ze, braaf eten ze alles op. Ze kijken en dansen nog even met k3 mee. en dan breng je ze op bed en hoor je de rest van de avond geen kik.

    Hoe oud zijn ze?


    De kleinste is pas geboren in maart denk ik en de andere is rond de 3 - 4 jaar .


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Tip: Kijk geen oppas horror :3


    Tijd voor koffie.

    4Everdeen schreef:
    Tip: Kijk geen oppas horror :3


    Was ik ook niet echt van plan (:


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Phootos schreef:
    (...)

    Was ik ook niet echt van plan (:


    Gelukkig maar ;P
    Mijn zus vertelde me namelijk over een film die ik nooit mocht kijken als ik ging oppassen :P


    Tijd voor koffie.

    4Everdeen schreef:
    (...)

    Gelukkig maar ;P
    Mijn zus vertelde me namelijk over een film die ik nooit mocht kijken als ik ging oppassen :P


    Dewelke? Ik wil 'm zien!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Hmm, vanaf hoe laat? Want als ze zo jong zijn gaan ze meestal al snel naar bed en als je na het eten komt, is het echt alleen iets van een spelletje doen, naar bed brengen en voorlezen. Ik hoor dan echt geen kik meer als ik op mijn neefje pas, die is zes, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw oppaskindjes zijn.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    JUKEB0X schreef:
    (...)

    Dewelke? Ik wil 'm zien!

    When a stranger calls denk ik, die gaat over een oppas die steeds wordt gebeld en uiteindelijk blijkt die moordenaar in haar huis te zitten... Geweldige film (cat)

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 13:15 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    (...)
    When a stranger calls denk ik, die gaat over een oppas die steeds wordt gebeld en uiteindelijk blijkt die moordenaar in haar huis te zitten... Geweldige film (cat)


    Ah ja, die heb ik al eens gezien. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Zamaskowane schreef:
    Hmm, vanaf hoe laat? Want als ze zo jong zijn gaan ze meestal al snel naar bed en als je na het eten komt, is het echt alleen iets van een spelletje doen, naar bed brengen en voorlezen. Ik hoor dan echt geen kik meer als ik op mijn neefje pas, die is zes, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw oppaskindjes zijn.


    Van 18.45 tot waarschijnlijk 22 uur. Dus ze hebben al gegeten. De kleinste is dan waarschijnlijk ook al slapen. maar het meisje van 4 niet.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Nooit gedaan, misschien later aangezien de buren een kind krijgen. Maar ik denk dat ze daar dan iemand anders voor vragen als het zou moeten.