• Al ongeveer een maand ben ik samen met een jongen en omdat ik hem vertrouwde en het echt niet meer kon opkroppen had ik tegen hem gezegd dat ik me soms zelf snij in mijn polse. Hij reageerde heel bezorgt enzo en dat is ook begrijpelijk en natuurlijk zei hij ook dat ik ermee moest proberen te stoppen. Maar nu is er 1 probleem. Hij heeft zich sinds gisteren zelf 2 keer gesneden. Ik zei hem van dat hij ermee moest stoppen, omdat ik zelf weet dat het verslavend is, maar nu doet hij alsof het niets is, dat snijden. Nu weet ik helemaal niet wat ik moet doen. Ik wil niet dat hij dat doet. Het voelt precies alsof het mijn fout is dat hij ermee begonnen is. Wat zouden jullie doen in mijn plaats??x

    Luhan schreef:
    Zelf stoppen en het hem erg duidelijk maken dat hij het niet moet doen.
    Geen ervaring, sorry ;;


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Zoek hulp. Ik denk niet dat iemand die zich zelf snijdt stopt als je zegt 'ga stoppen'. It's not thát easy.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    jezus, da's werkelijk het stomste wat iemand kan doen als je verteld dat je automutileert :/ Dat hij schrok enzo begrijp ik best, maar vraag hem anders eerst waarom hij dat deed? leg daarna uit dat je het alles behalve fijn vind dat hij dat doet (ik zou eigenlijk best pissig zijn mocht mijn vriend nu plots beginnen snijden) en vertel hem je eigen ervaringen, hoe beangstigend en gevaarlijk het kan zijn, dat hij altijd bandjes, lange shirts en shorts zal moeten dragen, het geheim op zich meedragen, zeg hem dat allemaal.

    en als het niet gaat, mag je me altijd pb'en of gb'en. Ik ben momenteel zelf aan het genezen, heb al een week niet gesneden :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    en wat jij misschien kan doen (heb ik ook geprobeerd) zijn de volgende dingen:

    "weekschema"; dag 1 snij je, dag twee niet. daarna mag je weer een dag snijden, de volgende twee dagen niet. na die twee dagen mag je éen dag snijden, daarna 3 dagen niet enzo verder. Best lastig, maar het heeft wel wat gewerkt bij mij.

    "the butterfly project": laat iemand vlinders op je tekenen of teken er zelf en noem ze naar iemand speciaal. Je mag niet snijden, want als je snijd 'vermoord' je de vlinder. Je moet de tekening vanzelf laten weggaan (dus niet eraf wassen!). klinkt kinderachtig, maar het leid je wel even af :)

    "de elastiek": een elastiekje rond je pols doen, en als je wilt snijden, zo hard mogelijk tegen je pols doen ketsen. Doet verdomd veel pijn, en je zin gaat wel over na een tijdje.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.