Ik hoorde vanmorgen op de radio dat er iemand gestorven was. Omdat ik de naam niet had verstaan, ging ik het opzoeken:
Profrenner Rob Goris is vannacht plots overleden in een hotel in Frankrijk. De ex-ijshockeyspeler was samen met zijn vriendin Katrien Van Looy (de kleindochter van Rik Van Looy) op bezoek in de Tour en was gisteravond nog te gast in 'Vive le Vélo', het programma over de Tour op Eén. Rob Goris reed bij Accent Jobs-Willems Veranda's. Hij was pas 30 jaar en werd vannacht geveld door een hartaanval.
Rob Goris overleed compleet onverwacht aan een hartstilstand in hotel Mercure in de Normandische badplaats Honfleur, waar hij gisteren op bezoek was in de Tour. Zijn 23-jarige vriendin Katrien Van Looy (kleindochter van Rik en ex-wielrenster) was bij hem. Samen zaten ze gisterenavond nog aan tafel bij Karl Vannieuwkerke in 'Vive Le Vélo'. Goris leek kerngezond en vertelde nog over zijn lange duurtrainingen van vorige week. De ouders van Katrien Van Looy zijn op weg naar Frankrijk.
Topijshockey
Aanvankelijk was Herentalsenaar Goris (een licentiaat Lichamelijke Opvoeding) vooral bekend als topijshockeyspeler. Hij schopte het tot aanvoerder van het nationale team. Pas drie jaar geleden werd hij renner. In 2010 won hij het BK voor eliterenners zonder contract. Een jaar later werd hij prof bij Accent Jobs-Willems Veranda's van ploegleider Lucien Van Impe.
Reacties op Twitter
Intussen stromen reacties op zijn plotse overlijden binnen op Twitter. "En toen werd het stil, heel erg stil", reageerde Vannieuwkerke. "Ik kan het niet geloven! Rob Goris overleden. En nog zo jong. Dit is verschrikkelijk nieuws! Veel sterkte aan zijn familie en naasten", liet Jasmine Vangrieken, de vriendin van Vansummeren weten.
Bron.
Ik heb gisteren nog naar dat programma gekeken, dus was ik echt wel geschokt.
How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.