• Ik zit echt met iets in de knoop.

    Vroeger werd ik heel erg veel buitengesloten door mensen,
    Ik zat vaak in groepjes van drie, en al snel trek je toch meer naar een persoon.
    Dus dan gingen ze met z'n tweeën spelen, en dan was ik alleen.
    Dat is al heel vaak gebeurd, en nu dreigt het weer te gebeuren.

    Mijn vriendinnen gingen vandaag met z'n tweeën naar de stad, en ik mocht niet mee..
    Reden? Omdat vriendin 1 al een keer samen met me naar de stad geweest was.
    Wat een schijt reden zeg, ik had al meteen door dat ze geen zin in me had, maar zeg het dan recht in mijn gezicht.
    Krijg ik net een smsje, dat ze morgen samen naar onze schoolpicknick fietsen, in plaats van met z'n drieën.
    Ik heb uitgelegd waar ik mee zat, dat ik vroeger ook zo werd behandeld.
    Wat krijg ik terug, een dommig antwoord:
    Groei er dan overheen.

    Zeik, zeik, zeik


    Ik weet dat ik dit het beste kan negeren, maar ik heb echt niemand anders waarmee ik omga.
    Ik wil niet weer alleen zijn..

    Ik vind dit erg klote voor je - zeker omdat ik op mijn nieuwe school ook zoiets heb gehad. Mijn gouden tip: stop met het proberen om je ertussen te wurmen, dan laten ze je alleen nog maar harder vallen.
    Dus wat je wél moet doen (moeten is een erg groot woord a,): sta open voor nieuwe mensen. Als jouw vriendinnen je niet behandelen op de manier, dan zoek je toch nieuwe? I mean, wees zelfverzekerd en dan zal het goedkomen. Misschien vind je geen nieuwe vriendinnen - dat is dan jammer, het gaat erom dat je voor jezelf kiest. En misschien vind je wel nieuwe vriendinnen of krijg je je oude zelfs weer terug!
    Bij mij heeft het erg geholpen :Y)
    Vergeet dus niet dan het dan niet aan jou ligt, maar aan je vriendinnen. Okee en toen was mijn geniale ingeving voorbij; maar ik hoop dat je wat aan mijn gebazel hebt.

    EDIT: En als je niet alleen wil zijn, zoek dan ergens anders vrienden als je ze op school niet kan vinden. Ook is het trouwens zo dat het alleen zijn helemaal niet zo erg is, het is alleen maar hoe je er zelf tegenaan kijkt..

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 16:56 ]


    I solemny swear I'm up to no good.

    Ooh, en meisje uit mn klas heeft dat ook; ze zit altijd samen met 2 vriendinnen uit mn klas; hun 2 zijn beste vriendinnen en ze sluiten haar ook en beetje buiten. Zij neemt dan meestal en ander meisje mee, naar de tafeltjes voor die 2 beste vriendinnen; dan zijn ze met 4; dat is toch en stuk gezelliger. Ik heb voor de rest geen tips voor je; want ik zit zelf altijd met en groepje van 5; en ik doe gezellig tegen hun allemaal & niemand word buitengesloten :D


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Hmm, ik kan me de situatie best wel inbeelden omdat ik 'soort van' hetzelfde heb meegemaakt. Maar ik heb me eroverheen gezet. Die twee andere vriendinnen van me zijn altijd samen, logisch, want ze wonen tegenover elkaar. In het begin werd ik er altijd kwaad over als alweer iets waren gaan doen zonder mij, maar achteraf heb ik me er wel bij neergelegd. Als ik op dezelfde straat als hun zou wonen zouden we ook altijd dag samen zijn, maar helaas woon ik 25 minuten (met de auto) van hun af. Maar in de vakantie zijn we wel bijna elke dag samen, en iedereen neemt wel eens het initiatief om iets te gaan doen..

    Ik vind wel dat jou vriendinnen zich best wel kinderachtig gedragen.. In een vriendschap moet toch om zulke problemen kunnen gepraat worden?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik zou andere vrienden gaan zoeken.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ivan schreef:
    Ik zou andere vrienden gaan zoeken.


    Dat is makkelijker gezegd dan gedaan ._.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik vind het wel logisch dat je vriendinnen eens wat samen willen doen, een drietal is inderdaad niet het handigst om mee op te trekken. Dat betekent echter niet dat ze jou er niet meer bij willen of dat ze je laten vallen. Daar moet je misschien wel een beetje overheen groeien, inderdaad.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Cloelia schreef:
    Ik vind het wel logisch dat je vriendinnen eens wat samen willen doen, een drietal is inderdaad niet het handigst om mee op te trekken. Dat betekent echter niet dat ze jou er niet meer bij willen of dat ze je laten vallen. Daar moet je misschien wel een beetje overheen groeien, inderdaad.


    Dat vind ik niet echt kloppen, want ik ben vaak genoeg in een groepje van drie naar de stad geweest en dat was geen probleem. Dus het ligt echt aan de mensen waarmee je omgaat. En deze mensen sluiten haar volgens mij duidelijk buiten.

    @Sunbaked, kom voor jezelf op en vraag waarom je niet mee mocht naar de stad en dat de reden die hun noemen nergens op slaat. Als ze nog steeds afstandelijk/buitensluitend gedrag vertonen, ben je waarschijnlijk beter af zonder ze. En ja, dat is klote, alleen zijn is niet leuk, maar zulke mensen zijn je gezelschap gewoon niet waard.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 18:04 ]


    You are beautiful, you are love.

    Bah. :C


    Pretty is just a pretty word.

    Cloelia schreef:
    Ik vind het wel logisch dat je vriendinnen eens wat samen willen doen, een drietal is inderdaad niet het handigst om mee op te trekken. Dat betekent echter niet dat ze jou er niet meer bij willen of dat ze je laten vallen. Daar moet je misschien wel een beetje overheen groeien, inderdaad.


    Euhm, nee? Om dat een drietal 'niet handig' is, ga je toch niemand uitsluiten? --' Ho ho, met 3 fietsen in plaats van met 2, wat een ramp, zeg. Dat is gewoon een dom excuus... En ze hebben al 2 keer zoiets geflikt, dat zijn geen echte vriendinnen volgens mij, hoor. En erover heen groeien, zou jij het leuk vinden dan? Dat is geen kwestie van 'over heen groeien', dit is niet haar schuld...

    Maar goed... Zoals ik al zei, dat zijn geen echte vriendinnen. Ik zou er toch niet meer te veel mee omgaan. Al snap ik dat je liever niet alleen bent, maar is dat dan veel beter? Ken je niet nog wat andere mensen, al is het maar een klein beetje? Ik zou daar bij gaan staan, je kunt altijd proberen!


    If actions spoke louder than words, you'd have made me deaf by now.

    Ze zijn geen echte vriendinnen, probeer nieuwe mensen te leren kennen en misschien zijn er wel mensen die 10x zo leuk zijn én die teminste écht vriendinnen zijn.


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Als ze zich zo gedragen... "Groei erover heen" Dan zal je nu waarschijnlijk hetzelfde overkommen, sorry dat ik het zo grof moet zeggen, maar echt. Zo'n mensen zouden het niet waard zijn vrienden te zijn van me. Deze zijn het ook niet waard om met jou bevriend te zijn! Bah, zo'n bitches.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Cloelia schreef:
    Ik vind het wel logisch dat je vriendinnen eens wat samen willen doen, een drietal is inderdaad niet het handigst om mee op te trekken. Dat betekent echter niet dat ze jou er niet meer bij willen of dat ze je laten vallen. Daar moet je misschien wel een beetje overheen groeien, inderdaad.

    Komaan?
    Met z'n drietjes is het ook wel gezellig. Ik weet het, I do that. Wij zijn met z'n drieeën.
    Zielig.
    En zeker als ze met zo'n uitvluchten komen als:
    "Omdat vriendin 1 al een keer samen met je naar de stad geweest was."
    Dat is echt gewoon zielig.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    ik had vroeger het zelfde probleem...
    ma ik ben meer mijn mening gaan zeggen en nu heb ik veel vrienden. echte vrienden...
    ik heb leren sociaal te zijn, ik kan nu zelfs op straat tege een wildvreemde knappe jonge hoi gaan zeggen...

    als ik terug denk aan vroeger dan denk ik dat ik dit tege jou kan zeggen :
    Ik snap dat het moeilijk is maar dit zijn naar mijn aanvoelen geen echte vrienden en alleen echte vrienden blijven bij jou in goed en kwaad... En als je zo vrienden wilt hebben raad ik jou aan om ook meer sociaal te leren zijn , in de spiegel te gaan staan en alleen positiefe dingen te zeggen over jezelf en nieuwe vrienden te zoeken...
    desnoods begin jij met tegen een vreemde met een hond te zeggen dat ze een mooie hond heeft en wat ras het is ofzo...

    alle beetjes helpen ;)

    heb je buiten school nog vrienden?

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 22:22 ]

    ACB schreef:
    heb je buiten school nog vrienden?


    Niet echt nee, misschien een, maar die woont best ver weg en onze vriendschap is een beetje verwatert.

    + Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, ik ga er zeker wat mee doen.