• [Let op! Deze roleplay is gebaseerd op de geschiedenis, maar wel met eigen inbreng en verandering.]

    Introductie.
    Imperium Romanum of te wel het Romeinse rijk is bekend om de goden, de elite, slaven en normale arbeiders. Het is 14 na Christus, Augustus - Achterneef van Julius Caesar - is alleenheerser over het Romeinse rijk. Augustus is streng gelovig en brengt dat over in zijn koninkrijk. Iedereen moet gehoorzamen aan de goden anders zal Pluto - God van de onderwereld - je persoonlijk komen halen. Veel mensen luisteren naar zijn bevelen en regels, want Augustus heeft nog wel eens last van losse handjes.
    In de tijd van het Romeinse rijk werd de bevolking onderverdeeld in vier groepen;
    De halfgoden; Een halfgod is een nageslacht van een relatie tussen een god en een mens. Halfgoden zijn sterfelijk, maar bezitten wel speciale krachten.
    De Elite; Een kleine groep mensen die door middel van veel handel veel geld verdiend hebben en rijker zijn dan de normale bevolking.
    De slaven; Het is de grootste groep van de bevolking. De slaven zijn onvrije mensen die in dienst zijn van Augustus. Hun werk bestaat voornamelijk uit het bouwen van tempels voor Goden.
    De normale arbeiders; Normale arbeiders zijn mensen die werken in de handel. Vaak zijn ze in dienst van de Elite.

    Entourage en dagorde.
    De stad Athene bestaat uit verschillende delen. Het buitenste deel staat bekend staat als een soort 'sloppenwijk'. Hier leven de slaven. Het grootste deel van hun dag zijn ze aan het werk, enkel 's nachts slapen ze in hun kleine huisjes. Vaak wonen ze met veel mensen in één huis. Ze eten tweemaal per dag, 's ochtend vroeg en 's avonds laat. Hun eten bestaat uit een dikke brij van bonenmeel. Het is voedzaam, maar niet erg lekker.
    Verder naar de Akropolis - Het hoger liggende middelpunt van de stad, waar het paleis van Augustus staat - heb je de huizen van de arbeiders. Het zijn geen fantastische huizen, maar ze zijn in ieder geval beter dan de huizen van de slaven. Het leven van de arbeiders is beter. Ze hebben kortere werktijden en zondag is een vrije dag. Ze eten ook een dikke brij van bonenmeel, maar dan wel met eieren, kaas en/of honing. Verder hebben ze redelijke inkomsten en kunnen daar van leven.
    Dicht tegen de Akropolis aan staan de luxueuze huizen van de Elite. Vaak zijn het grote, vrijstaande huizen die tegen de berg opgebouwd zijn. Vanuit die huizen kan je over een groot deel van de stad uitkijken. Ook beschikken deze huizen over een klein eigen badhuis, zodat de leden van de Elite niet naar de openbare badhuizen hoeven te gaan.
    De halfgoden daarentegen kunnen slaven, arbeiders of leden van de Elite zijn. Deze mensen weten meestal niet dat ze anders zijn dan hun medemensen.
    Verder zijn er in de stad verschillende badhuizen, winkeltjes en tempels te vinden. Ook staat er een groot amfitheater, waar vaak voorstellingen worden gegeven.

    Voorschriften.
    ¤ 16+ mag, met of zonder details.
    ¤ Speel realistisch. Wanneer dit niet gebeurt, wijs ik je erop.
    ¤ Minimaal 5 tot 7 regels.
    ¤ Maximaal twee personage's.
    ¤ Alleen ik en Amorphous openen nieuwe topic's of ik geven toestemming om het te doen.
    ¤ Naam-veranderingen doorgeven.
    ¤ Als je afwezig bent voor een langere tijd, moet je het melden anders wordt je personage verwijderd.

    Mensen.
    Halfgoden; (Totaal 6)
    ¤ Reservering - ... - PeregrinTook
    ¤ Evangeline Aure Lykaios - Lid van de Elite - Amorphous
    ¤ Stacey Melanthi Roux - Lid van de Elite - Aragog
    ¤ Jason - Arbeider - Spyclon
    ¤ Marcus Subor - Arbeider - HurtedHeart
    ¤ Altair Protus Romeos - Arbeider - Zayngasm
    Leden van de Elite; (Totaal 10)
    ¤ Tamino Aeneas Stavrinos - Blanche
    ¤ Carmen Saverna Maice - HurtedHeart
    ¤ Xavier Samuel West - IHeartMusicc
    Arbeiders; (Oneindig)
    ¤ Reservering - Mortica
    Slaven; (Oneindig)
    ¤ Melrose Thalia Xanthe - Aragog
    ¤ Calix Ambrose Evander - Amorphous
    ¤ Amare Catherine Eastwood - IHeartMusicc
    ¤ Eleonora Melita Voulkos - Blanche

    © Blanche en Amorphous.

    We beginnen bij een gewone dag. Iedereen wordt wakker en gaat naar zijn of haar werk.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 16:42 ]

    Evangeline Aure Lykaios
    'Tja, zoveel kan ik dan niet doen. Meestal probeer ik dan zoveel mogelijk te slapen dat ik niet merk dat ik honger heb,' zegt hij zacht en verlegen.
    Ik bijt op mijn lip. 'Oh, dat is eh rot voor je,' zeg ik zacht. 'Ik zou mijn vader kunnen vragen of je wat klusjes voor hem zou kunnen doen maar meestal regelt hij daar zelf mensen voor,' zeg ik aarzelend. En dan zou hij weten dat ik in mijn eentje, 's ochtends naar buiten ben gegaan zonder iets te zeggen. Dat zal hij niet leuk vinden, of ik moet een andere manier verzinnen hoe ik Jason heb ontmoet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jason

    'Oh, dat is eh rot voor je,' zegt ze zacht, en ik kon me nog net inhouden een sarcastische opmerking te maken. 'Ik zou mijn vader kunnen vragen of je wat klusjes voor hem zou kunnen doen maar meestal regelt hij daar zelf mensen voor,' ik schud mijn hoofd nadat ze dat heeft gezegd, 'Je hebt me al misschien wel meer geld gegeven dan dat ik ooit zal verdienen in een week, meer kan ik echt niet van je vragen. Maar wel heel erg bedankt voor he aanbod,' zeg ik glimlachend, ze was echt niet zo'n iemand als ik van veel rijken had verwacht: Arrogant.


    I only miss you when I'm breathing

    Evangeline Aure Lykaios
    Jason schudt gelijk zijn hoofd, 'Je hebt me al misschien wel meer geld gegeven dan dat ik ooit zal verdienen in een week, meer kan ik echt niet van je vragen. Maar wel heel erg bedankt voor he aanbod,' glimlacht hij.
    'Oh, misschien een andere keer dan,' zeg ik met een lichte glimlach. 'Maar eh, ik was eigenlijk op weg naar de tempels,' zeg ik dan. Ik twijfel even voordat ik verder praat. 'Wil je misschien mee of ga je terug naar je eh huis?'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jason

    'Oh, misschien een andere keer dan,' glimlacht ze. 'Maar eh, ik was eigenlijk op weg naar de tempels. Wil je misschien mee of ga je terug naar je eh huis?' zegt ze met een spoor van enige twijfel in haar stem. Tja huis, een moeilijk onderwerp om over te praten, en ik wilde het er zeker niet over hebben. Dus koos ik maar voor het makkelijkste antwoord zodat we het daar niet over hoefden te hebben. 'Het lijkt me wel leuk om mee te gaan, ik krijg altijd een goed gevoel als ik naar een tempel toe ga.'


    I only miss you when I'm breathing

    Evangeline Aure Lykaios
    'Het lijkt me wel leuk om mee te gaan, ik krijg altijd een goed gevoel als ik naar een tempel toe ga,' antwoordt hij.
    Ik glimlach even en wil alvast verder lopen als ik me iets bedenken.
    Eh, naar welke tempel gaan we?' vraag ik. 'Kies jij maar'. Zelf ga ik meestal naar die van Athena of Apollo maar ik weet niet waar Jason het liefste heen gaat.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jason

    'Eh, naar welke tempel gaan we? Kies jij maar,' zegt Aure tegen mij. 'Ehm, bij de tempel van Poseidon heb ik meestal een goed gevoel. En ik voel me er altijd wel goed, maar naar welke tempel wil jij het liefst dan? Dan kunnen we misschien naar jouw en mijn voorkeur gaan.'


    I only miss you when I'm breathing

    Evangeline Aure Lykaios
    'Ehm, bij de tempel van Poseidon heb ik meestal een goed gevoel. En ik voel me er altijd wel goed, maar naar welke tempel wil jij het liefst dan? Dan kunnen we misschien naar jouw en mijn voorkeur gaan,' zegt Jason.
    Ik begin een beetje aarzelen of het wel zo'n goed idee is. Straks komen we daar iemand tegen die ik ken. De kans is groot dat die het dan tegen mijn vader of broer zegt.
    'Oh, eh Athena of Apollo,' zeg ik en ik begin snel te lopen. Hoe eerder ik hier weg ben hoe kleiner de kans dat ik iemand tegen kom die ik ken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Tamino Aeneas Stavrinos.

    De warme zonnestralen vallen op mijn gesloten oogleden. Rustig open in mijn ogen en kijk om me heen. Ik lig in mijn bed, in een grote, ruime kamer.
    Ik sla mijn benen over de rand en woel en voel aan mijn kin. De ruwe stoppeltjes kietelen op mijn vingers. Dat wordt scheren. Ik wil er natuurlijk wel goed uitzien als ik naar de vader van Aure ga. Ik zal hem immers moeten gaan vertellen dat ik met zijn dochter wil trouwen om één goede reden.
    Ik loop naar het bureau toe en bekijk het blaadje.
    - Het is goed voor het geld voor beide families. We kunnen de handen ineen steken en samenwerken. Dat verbeterd de leefomstandigheden van ons, maar ook van de werknemers. We kunnen de grondstoffen delen en het geleverde werk zal beter worden. En natuurlijk zullen we meer gaan verdienen.
    Na een nog een paar keer het doorgelezen te hebben, stop ik het in een envelop en vouw deze dicht. Deze laat ik op het stenen bureau liggen en ik loop door naar mijn privé badhuis. Ik hoef het enkel te delen met mijn familie, bestaande uit mijn vader, moeder, twee broers en twee zusjes. Één broer is ouder en de rest van de familie is dus allemaal jonger.
    Ik laat het katoenen doek van mijn lichaam glijden en ik stap in het voorverwarmde water. Het water wordt iedere dacht ververst door de dienaars hier in huize Stavrinos.
    Met het zwaar geurige zeep was ik mijn huid schoon om vervolgens weer uit het water te stappen, mijn lichaam af te drogen en mijn toga aan te trekken.

    Ik loop de stenen trap af, die uitmondt in de gigantische eetkamer. Alle familieleden zitten al klaar en op de tafel staat een heerlijk ontbijt klaar. Ik schuif aan en begin te genieten van het heerlijke eten. Ondertussen praten we over van alles en nog wat.

    Jason

    Ze lijkt eerst opeens wat vertwijfeld, 'Oh, eh Athene of Apollo.' zegt ze waarna ze meteen richting de tempels loopt. Ik kijk haar wat verbaasd na waarna ik me achter haar aan snel en ik loop al ssnel weer naast haar. 'Vanwaar al die haast? Is er iets mis?' vraag ik terwijl ik haar aankijk tijdens het lopen. Had ik misschien iets verkeerds gedaan, of wilde ze niet met zo'n zwerver als mij worden gezien misschien?


    I only miss you when I'm breathing

    Evangeline Aure Lykaios
    'Vanwaar al die haast? Is er iets mis?' vraagt Jason.
    Ik voel zijn blik op mij rusten maar ik kijk hem niet aan.
    'Hoe minder mensen ons samen zien, hoe beter het is,' zeg ik terwijl ik blijf lopen. 'Je wilt niet weten hoe boos mijn vader kan worden,' zucht ik daarna. 'En dat zal hij ook worden als hij er achterkomt dat ik in mijn eentje de straat op ging en vervolgens met iemand die hij niet kent naar een tempel ging,' voeg ik er aan toe. 'Bovendien kunnen daar roddels van komen'.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Melding over Blanche aka Maartje.
    Ik heb het deze week ongelofelijk druk met toetsen, dus tot vrijdag middag (22-06-2012) ben ik afwezig.

    IHeartMusicc -> Prisoner


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Wie wilt er Amberlyn ontmoeten?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Melding over Blanche aka Maartje.
    Ik ben niet meer afwezig! (:

    Blanche schreef:
    (...)


    [Yaay (:]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered