• Hoi mensen,

    Hoe leren jullie biologie uit het boek biologie (en verzorging) voor jou?
    Er staat wel een samenvatting achterin, maar ik weet niet hoe je dat moet leren.
    Kunnen jullie me tips geven?
    xx


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    gewoon (heel) vaak de samenvatting lezen.

    Ik probeer gewoon de stof in mijn hoofd te stappen, aantekeningen door nemen en goed opletten in de les.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik heb dat boek ook en ik vind het eerlijk gezegd ook verschrikkelijk om daar uit te leren, omdat het allemaal zo'n plakken tekst zijn.
    Wat ik doe is het volgende: ik lees de tekst en maak er vervolgens schema's van, dat maakt alles overzichtelijker. Dan leer ik mijn schema's en dan kan ik het. Min of meer.

    Lezen ,lezen en lezen (soms een samenvatting ,maar ik ben goed in biologie dus ik leer niet vaak)


    Shoganai i ne~

    Neenie schreef:
    Ik heb dat boek ook en ik vind het eerlijk gezegd ook verschrikkelijk om daar uit te leren, omdat het allemaal zo'n plakken tekst zijn.
    Wat ik doe is het volgende: ik lees de tekst en maak er vervolgens schema's van, dat maakt alles overzichtelijker. Dan leer ik mijn schema's en dan kan ik het. Min of meer.


    Ja, dat klopt. Maar ik moet voor morgen 18 doelstellingen leren en ik ben er nog niet mee begonnen omdat ik toetsweek heb en ook andere vakken heb. Is dat niet veel werk om die schema's te maken?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Ja, dat klopt. Maar ik moet voor morgen 18 doelstellingen leren en ik ben er nog niet mee begonnen omdat ik toetsweek heb en ook andere vakken heb. Is dat niet veel werk om die schema's te maken?

    Ja, dat wel... Goh, dan raad ik je gewoon aan om die tekst honderden keren te lezen en herlezen, dan blijft het toch wel hangen denk ik.

    Neenie schreef:
    (...)
    Ja, dat wel... Goh, dan raad ik je gewoon aan om die tekst honderden keren te lezen en herlezen, dan blijft het toch wel hangen denk ik.


    Okee! Bedankt (flower)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik leer biologie altijd door het vaak serieus door te lezen, het uit mijn hoofd te leren en iedere keer op te schrijven wat ik me herinner van wat ik gelezen heb. Daarna lees ik het nog eens door en de dingen die ik dan ben vergeten, voeg ik toe aan mijn eigen 'samenvatting'.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik gebruikte om bio te leren het boekje samengevat en ik schreef de belangrijkste dingen van de samenvatting over.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Zelf samenvatting maken. Dan analyseer je het en denk je erover na wat er het belangrijkste is...


    Deep inside, I've never felt alive

    Lezen, en belangrijke begrippen een paar keer overschrijven.
    Het helpt ook als je een kopje ziet, je kunt samenvatten wat er staat en wat je hebt gelezen. als je zelf de stof kunt uitleggen snap je het goed.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 15:23 ]


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Maak zelf een mooie en makkelijke overzicht / samenvatting met de belangrijkste elementen van je cursus. Daardoor heb ik nog geen enkele buis dit jaar. ^^


    Life is all about having a good time.

    Stoppable schreef:
    Zelf samenvatting maken. Dan analyseer je het en denk je erover na wat er het belangrijkste is...


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik lees de samenvatting eerst een paar keer en dan stel ik een soort 'examen' voor mezelf op door vraagjes over die samenvatting op een apart blad te schrijven. Zo kan ik zien wat ik wel en niet kan invullen, en de vragen die ik niet kan schrijf ik altijd een paar keer over.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Wij hebben een zelfgemaakt werkschrift. Simpel. Da's de samenvatting van het boek.
    En anders: samenvattingen en schema's.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please