• [Let op! Deze roleplay is gebaseerd op de geschiedenis, maar wel met eigen inbreng en verandering.]

    Introductie.
    Imperium Romanum of te wel het Romeinse rijk is bekend om de goden, de elite, slaven en normale arbeiders. Het is 14 na Christus, Augustus - Achterneef van Julius Caesar - is alleenheerser over het Romeinse rijk. Augustus is streng gelovig en brengt dat over in zijn koninkrijk. Iedereen moet gehoorzamen aan de goden anders zal Pluto - God van de onderwereld - je persoonlijk komen halen. Veel mensen luisteren naar zijn bevelen en regels, want Augustus heeft nog wel eens last van losse handjes.
    In de tijd van het Romeinse rijk werd de bevolking onderverdeeld in vier groepen;
    De halfgoden; Een halfgod is een nageslacht van een relatie tussen een god en een mens. Halfgoden zijn sterfelijk, maar bezitten wel speciale krachten.
    De Elite; Een kleine groep mensen die door middel van veel handel veel geld verdiend hebben en rijker zijn dan de normale bevolking.
    De slaven; Het is de grootste groep van de bevolking. De slaven zijn onvrije mensen die in dienst zijn van Augustus. Hun werk bestaat voornamelijk uit het bouwen van tempels voor Goden.
    De normale arbeiders; Normale arbeiders zijn mensen die werken in de handel. Vaak zijn ze in dienst van de Elite.

    Entourage en dagorde.
    De stad Athene bestaat uit verschillende delen. Het buitenste deel staat bekend staat als een soort 'sloppenwijk'. Hier leven de slaven. Het grootste deel van hun dag zijn ze aan het werk, enkel 's nachts slapen ze in hun kleine huisjes. Vaak wonen ze met veel mensen in één huis. Ze eten tweemaal per dag, 's ochtend vroeg en 's avonds laat. Hun eten bestaat uit een dikke brij van bonenmeel. Het is voedzaam, maar niet erg lekker.
    Verder naar de Akropolis - Het hoger liggende middelpunt van de stad, waar het paleis van Augustus staat - heb je de huizen van de arbeiders. Het zijn geen fantastische huizen, maar ze zijn in ieder geval beter dan de huizen van de slaven. Het leven van de arbeiders is beter. Ze hebben kortere werktijden en zondag is een vrije dag. Ze eten ook een dikke brij van bonenmeel, maar dan wel met eieren, kaas en/of honing. Verder hebben ze redelijke inkomsten en kunnen daar van leven.
    Dicht tegen de Akropolis aan staan de luxueuze huizen van de Elite. Vaak zijn het grote, vrijstaande huizen die tegen de berg opgebouwd zijn. Vanuit die huizen kan je over een groot deel van de stad uitkijken. Ook beschikken deze huizen over een klein eigen badhuis, zodat de leden van de Elite niet naar de openbare badhuizen hoeven te gaan.
    De halfgoden daarentegen kunnen slaven, arbeiders of leden van de Elite zijn. Deze mensen weten meestal niet dat ze anders zijn dan hun medemensen.
    Verder zijn er in de stad verschillende badhuizen, winkeltjes en tempels te vinden. Ook staat er een groot amfitheater, waar vaak voorstellingen worden gegeven.

    Voorschriften.
    ¤ Géén perfecte personage's. Die worden direct afgekeurd.
    ¤ Originele plaatjes, namen en karakters. Hier let ik strikt op!
    ¤ 16+ mag, met of zonder details.
    ¤ Speel realistisch. Wanneer dit niet gebeurt, wijs ik je erop.
    ¤ Minimaal 5 tot 7 regels.
    ¤ Maximaal twee personage's.
    ¤ Alleen ik en Amorphous openen nieuwe topic's of ik geven toestemming om het te doen.
    ¤ Reserveringen blijven één dag staan.
    ¤ Gebruik geen bekende personen voor je personage.
    ¤ Naam-veranderingen doorgeven.
    ¤ Als je afwezig bent voor een langere tijd, moet je het melden anders wordt je personage verwijderd.

    Mensen.
    Halfgoden; (Totaal 6)
    ¤ Reservering - ... - PeregrinTook
    ¤ Evangeline Aure Lykaios - Lid van de Elite - Amorphous
    ¤ Stacey Melanthi Roux - Lid van de Elite - Aragog
    ¤ Jason - Arbeider - Spyclon
    ¤ Marcus Subor - Arbeider - HurtedHeart
    ¤ Altair Protus Romeos - Arbeider - Zayngasm
    Leden van de Elite; (Totaal 10)
    ¤ Tamino Aeneas Stavrinos - Blanche
    ¤ Carmen Saverna Maice - HurtedHeart
    ¤ Xavier Samuel West - IHeartMusicc
    Arbeiders; (Oneindig)
    ¤ Reservering - Mortica
    Slaven; (Oneindig)
    ¤ Melrose Thalia Xanthe - Aragog
    ¤ Calix Ambrose Evander - Amorphous
    ¤ Amare Catherine Eastwood - IHeartMusicc
    ¤ Eleonora Melita Voulkos - Blanche

    Enumeratie.
    Volledige naam; [Let op! Het speelt zich af in 14 na Christus, kom niet met een moderne naam.]
    Bijnamen/Roepnamen;
    Geslacht;
    Leeftijd;
    Karakter: [Niet alleen; Vriendelijk, aardig. Leg het ook uit.]
    Uiterlijk: [Foto+Beschrijving.]
    Bevolkingsgroep; [Lid van de Elite, slaaf, arbeider, halfgod. Als halfgod vul je ook in of je weet dat je een halfgod bent en bij welke bevolkingsgroep je hoort.]
    Beroep; [Arbeiders vullen dit in. Leden van de Elite vullen in van welk bedrijf ze eigenaar zijn.]
    Verleden; [Hier vullen de halfgoden in van wie hij/zij een nakomeling zijn. De anderen mogen een verleden verzinnen.]
    Gave; [Dit vullen alleen de halfgoden in. Het moet ongeveer hetzelfde zijn als je voorouder.]
    Extra: [Is er nog iets speciaals met je personage?].

    © Blanche en Amorphous.

    [Wij zijn nog opzoek naar een plaatje. Wie wil/kan er eentje maken?]


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 16:42 ]

    Mag ik een halfgod reserveren. En een vrouwelijk lid van de elite?


    I'm finally back, Finally after a Year break

    *O*


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mag ik een halfgodin reseveren? En een vrouwelijke elite? x'D.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2012 - 17:25 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Het klopt niet helemaal maar het lijkt me wel een cool RPG!
    Mag ik een mannelijke halfgod reserveren? En mag deze dan een soort straat jongen achtig iemand zijn zonder huis?


    I only miss you when I'm breathing

    HurtedHeart schreef:
    Mag ik een halfgod reserveren. En een vrouwelijk lid van de elite?


    Reserveringen opgeschreven.

    We hebben ook slaven nodig mensen^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vooruit, een vrouwelijke slaaf nog. En dan stop ik :')


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    @HurtedHeart blijf je dit keer wel meedoen aan de rpg?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aragog schreef:
    Vooruit, een vrouwelijke slaaf nog. En dan stop ik :')


    Maximaal twee personage's. Als de eendagsvliegen weg zijn mag je er wel meer. ;D

    Aragog schreef:
    Mag ik een halfgodin reseveren? En een vrouwelijke elite? x'D.

    @lovelyloney halfgodinnen zijn vol

    En we hebben ook mannen nodig


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Blanche schreef:
    (...)

    Maximaal twee personage's. Als de eendagsvliegen weg zijn mag je er wel meer. ;D

    Hehe, oké ;D.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Moet je als halfgod(in) trouwens er ook bijzetten wie de ouders waren?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    Moet je als halfgod(in) trouwens er ook bijzetten wie de ouders waren?


    Oeps, goed dat je het zegt! Bij het invul-lijstje moet ook 'verleden' komen.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2012 - 17:46 ]

    Aragog schreef:
    Moet je als halfgod(in) trouwens er ook bijzetten wie de ouders waren?


    Yup, Maartje hierbij reserveer ik Apollo als ouder ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered