• Donderdag heb ik een mondeling Frans - voor het eerst. Ik zie er best wel tegenop aangezien Frans niet mijn sterkste punt is en de uitspraak zeker niet.
    Ik zal wat dingen over mezelf en over mijn familie moeten vertellen, iets over kloktijden en de weg wijzen op zo'n plattegrond. Als ik goed leer zou ik het moeten kunnen maar zoals ik al zei is mijn uitspraak niet echt geweldig. Ook heb ik van wat mensen uit andere klassen gehoord die de mondeling al gehad hebben dat je extra punten krijgt als je spontaan iets zegt en orgineel bent. (Iets als vragen hoe het gaat of zo)
    Dus, nu wou ik vragen, heeft er iemand tips om nog aan mijn uitspraak te werken of iets waarmee ik een beetje orgineel kan zijn? Ik zit nog wel in de eerste dus mijn woordenschat is nog vrij beperkt, ghehe.


    Pshht, I'm an angel undercover.

    als je iemand in je gezin hebt die goed Frans kan, daarmee Frans praten. Het lijkt verschrikkelijk irritant en dat is het ook (geloof me.) maar het doet wonderen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    TAALDORP?
    Bonjour je suis.... J'AI ..... J'adore ma famille, j'habite avec ma mere mon pere et ma souers.


    SLOAN.

    Yulivee schreef:
    als je iemand in je gezin hebt die goed Frans kan, daarmee Frans praten. Het lijkt verschrikkelijk irritant en dat is het ook (geloof me.) maar het doet wonderen.


    Haha, daar had ik ook al aan gedacht. Helaas zijn ze bij mij thuis allemaal niet zulke grote Frans-wonders... Toch bedankt!


    Pshht, I'm an angel undercover.

    Yulivee schreef:
    als je iemand in je gezin hebt die goed Frans kan, daarmee Frans praten. Het lijkt verschrikkelijk irritant en dat is het ook (geloof me.) maar het doet wonderen.


    Le dit.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Hihi, mijn vader is frans, echt heel handig :'D.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2012 - 22:48 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Faery schreef:
    (...)

    Haha, daar had ik ook al aan gedacht. Helaas zijn ze bij mij thuis allemaal niet zulke grote Frans-wonders... Toch bedankt!


    Je mag anders gerust het Franse deel van mijn familie hebben hoor, helemaal gratis enzo. (Wel zonder garantie, eenmaal je ze hebt, hou je ze ook.)

    Terug nuttig: Taalkampen of taalreis of Education First (die doen ook Frankrijk.)

    [ bericht aangepast op 6 juni 2012 - 13:36 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.