• Zoals jullie wel weten wil ik graag naar een andere school, mijn ouders waren het hier ook mee eens.
    Maar nu begint opeens mijn moeder te zeuren dat ze het er niet mee eens is. Dat ze wil dat ik dit jaar over doe op deze school.
    Maar dat wil ik niet.
    Ik heb een hekel aan deze school en ik wil al helemaal niet mijn jaar daar over doen, dan ga ik mijn best doen om toch over te gaan(moet mogelijk zijn, ik sta 1 4 en 4 5ven die ik wel op kan halen)
    En mijn docenten vinden mij kinderlijk enzo.
    En mijn moeder denkt dat er op die nieuwe school toch niks verandert.
    Maar ik haat mijn school van nu, ik haat de kinderen, ik haat de docenten, ik haat hoe alles is geregeld.
    Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
    Mijn moeder wil niet dat ik van school verander en ik wil niet op deze school blijven
    Iemand goede raad?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Wat heeft je moeders gedachten verandert dan? Als ze het er eerst ook mee eens was, en je echt goede argumenten hebt om van je school af te willen, lijkt me dat je haar gewoon kan overtuigen, toch?

    [ bericht aangepast op 4 juni 2012 - 20:25 ]


    Great minds think alike.

    Ik zou er nog eens rustig met je ouders over praten. Je vader is het er toch wel mee eens? Misschien kan hij je moeder overtuigen. En daarbij, het is jouw keuze, als jij denkt dat een andere school het beste is, moet je gewoon naar een andere school. Dat heb ik twee jaar geleden ook gedaan en het was inderdaad de beste oplossing. :)

    Praat er nog eens rustig met je moeder over en laat ook merken dat je het echt niet leuk vindt op school en dat je het zo geen jaren meer volhoudt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Unbroken schreef:
    Wat heeft je moeders gedachten verandert dan? Als ze het er eerst ook mee eens was, en je echt goede argumenten hebt om van je school af te willen, lijkt me dat je haar gewoon kan overtuigen, toch?

    Een vriendje van mijn broertje zit op die school waar ik heen wil en die gaat nu naar de school waar ik nu opzit
    En ik ben in groep 7 ook al van school verandert en dat hielp ook niet echt
    We moeten morgen laten weten of ik naar die school ga en elke keer als ik mijn moeder uit probeer te leggen dat ik niet op deze school wil blijven vindt ze dat ik mij aanstel en dat het gewoon aan mij ligt en niet aan die school


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Savant schreef:
    (...)
    Een vriendje van mijn broertje zit op die school waar ik heen wil en die gaat nu naar de school waar ik nu opzit
    En ik ben in groep 7 ook al van school verandert en dat hielp ook niet echt
    We moeten morgen laten weten of ik naar die school ga en elke keer als ik mijn moeder uit probeer te leggen dat ik niet op deze school wil blijven vindt ze dat ik mij aanstel en dat het gewoon aan mij ligt en niet aan die school

    Okee, dit gaat hard klinken, maar ik bedoel het goed (:, maar stel je je dan niet aan? Ik bedoel, denk je echt dat er verandering in gaat komen als je naar die andere school gaat? Ik weet natuurlijk niet hoe jou situatie is, maar sommige dingen - huiswerk, stress, irritante leraren etc. - blijven waarschijnlijk gewoon. Ben je in groep 7 door dezelfde reden van school gewisseld? Ik zou even gewoon alles op een papiertje of op de computer van je af schrijven, en daarna gewoon een goed gesprek met je ouders beginnen, er op door blijven zagen als je moeder zegt dat je je aanstelt, want dit is toch een belangrijke beslissing die je het beste met je ouders kunt nemen. (:


    Great minds think alike.

    Unbroken schreef:
    (...)
    Okee, dit gaat hard klinken, maar ik bedoel het goed (:, maar stel je je dan niet aan? Ik bedoel, denk je echt dat er verandering in gaat komen als je naar die andere school gaat? Ik weet natuurlijk niet hoe jou situatie is, maar sommige dingen - huiswerk, stress, irritante leraren etc. - blijven waarschijnlijk gewoon. Ben je in groep 7 door dezelfde reden van school gewisseld? Ik zou even gewoon alles op een papiertje of op de computer van je af schrijven, en daarna gewoon een goed gesprek met je ouders beginnen, er op door blijven zagen als je moeder zegt dat je je aanstelt, want dit is toch een belangrijke beslissing die je het beste met je ouders kunt nemen. (:

    Ik stel mij niet aan, ik wordt al mijn hele leven gepest, dus ik ben niet zomaar meer ongelukkig.
    Het is ook zo dat, stel dat ik over ga, ik volgend jaar met geen van mijn vrienden in de klas zit i.v.m profielen. Ik ben in groep 7 inderdaad om dezelfde reden van school gegaan.
    Ik denk niet dat ik mijn moeder van gedachten kan veranderen(kan ik nooit) dus zal ik maar gewoon de komende drie jaar mijn best moeten doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Savant schreef:
    (...)
    Ik stel mij niet aan, ik wordt al mijn hele leven gepest, dus ik ben niet zomaar meer ongelukkig.
    Het is ook zo dat, stel dat ik over ga, ik volgend jaar met geen van mijn vrienden in de klas zit i.v.m profielen. Ik ben in groep 7 inderdaad om dezelfde reden van school gegaan.
    Ik denk niet dat ik mijn moeder van gedachten kan veranderen(kan ik nooit) dus zal ik maar gewoon de komende drie jaar mijn best moeten doen

    Oh, dat ken ik ook. Ik ga dit jaar waarschijnlijk niet meer over, dus of ik doe dit jaar over, of ik ga naar 4HAVO of ik ga over, maar iedereen die ik ook maar een beetje als vertrouwd beschouw heeft een compleet ander profiel dan ik, dus ik ken sowieso niemand volgend jaar. D:
    Ken je niemand uit andere klassen dan, die misschien in jouw klas komen?
    & als je met onbekende mensen in je klas komt, zit er misschien ook iemand in waar je het wél mee kan vinden...? Of zit je dan precies met je pesters in je klas?
    Wat zegt je vader hier dan over? Kan hij je niet helpen je moeder te overtuigen?
    woah, veel vragen, sorry, heheh.


    Great minds think alike.

    Unbroken schreef:
    (...)
    Oh, dat ken ik ook. Ik ga dit jaar waarschijnlijk niet meer over, dus of ik doe dit jaar over, of ik ga naar 4HAVO of ik ga over, maar iedereen die ik ook maar een beetje als vertrouwd beschouw heeft een compleet ander profiel dan ik, dus ik ken sowieso niemand volgend jaar. D:
    Ken je niemand uit andere klassen dan, die misschien in jouw klas komen?
    & als je met onbekende mensen in je klas komt, zit er misschien ook iemand in waar je het wél mee kan vinden...? Of zit je dan precies met je pesters in je klas?
    Wat zegt je vader hier dan over? Kan hij je niet helpen je moeder te overtuigen?
    woah, veel vragen, sorry, heheh.

    Ik ken wel wat mensen uit die andere klassen, maar dat is de populaire kliek dus dat is de pest kliek.
    Ik ga nu gewoon heel hard mijn best doen, ik heb nog een toetsweek.
    Ik heb gekeken en ik sta nu nog qua onvoldoends
    4,3 voor Frans
    5 voor Spaans
    5,1 voor Duits
    5 voor Wiskunde
    5 voor Levensbeschouwing
    Laten we zeggen dat ik levensbeschouwing, wiskunde en Duits ophalen en nog een ppuntje voor Frans, dat moet mogelijk zijn want van Wiskunde krijg ik nog twee cijfer, van lg ook en van Duits 3 waarvan in elk geval 1 goed is
    Mijn vader heeft geen mening
    Ik ga nu maar gewoon hard mijn best doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one