• Eind oktober 1973 begon he Beleg van Leiden. De Spanjaarden omsingelden de stad, die de kant van Willem van Oranje had gekozen. In april 1574 verlaten zij echter hun stellingen, en Leiden viert feest. Terwijl de bevolking en de bewaking in de stad dronken is, komen de Spanjaarden in mei 1574 terug, waarop de Leidenaren maar een ding kunnen doen: de poorten gaan dicht. De honger leidit tot zware ellende. Willem van Oranje stelde drastische maatregelen voor: heel Zuid-Holland moest onder water gezet worden, zodat de Spanjaarden weg zouden trekken.


    Ik leer hier dus net over en het leek me wel gaaf om er een verhaal over te maken met een hoofdpersoon uit het belegde Leiden in de hoofdrol. Ik weet alleen niet of hier iemand dat interessert, maar het lijkt me overigens ook leuk om hier een modernere versie van te maken, zoiets als een latere oorlog of iets dergelijks, zodat ik niet alleen aan de geschiedenis hoef vast te zitten (krul)

    Doen/niet doen?
    Volgens de geschiedenis/modern?
    Titel?

    Doen/niet doen? Doen!
    Volgens de geschiedenis/modern? Volgens de geschiedenis, ik hou van geschiedenis
    Titel? Het beleg van Leiden of De verassing (omdat de Spanjaarden terug kwamen)?


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Doen/niet doen? Doen!
    Volgens de geschiedenis/modern? Volgens de geschiedenis, ik hou van geschiedenis
    Titel? Het beleg van Leiden of De verassing (omdat de Spanjaarden terug kwamen)?


    Jeeeuj, thnx (: Ja, geschiedenis is leuk (nerd)

    Idyllic schreef:
    (...)

    Jeeeuj, thnx (: Ja, geschiedenis is leuk (nerd)


    Het enige vak waar ik altijd voldoende voor heb gestaan op school.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Het enige vak waar ik altijd voldoende voor heb gestaan op school.


    Haha, naja, ik weet eigenlijk alleen veel van de Nederlandse geschiedenis door mijn studie XD Van de rest niet zo heel veel x)