• Vandaag hebben we dus een rapport gekregen van dagelijks werk. En nu dacht ik net terug toen ik mijn allereerste rapport kreeg in het eerste leerjaar/groep 3. Helemaal blij en ik voelde me hartstikke groot. Haha en met latijn ben ik enorm gestegen (van 69 naar 82) en NW daar zit ook Fysica, Chemie en Biologie bij inbegrepen.

Mijn punten:

Godsdienst 87.5 %
    Informatica 85 %
    LO 91.2 %
    MO 97.7 %
    PO 85 %
    TO 80 %

Engels 84. 3 %
    Aardrijkskunde 47.1 %
    Frans 60.7 %
    Geschiedenis 85 %
    Latijn 82.2 %
    NW 47.1 %
    Nederlands 69.2 %
    Wiskunde 73.5

Vanaf Engels zijn het de examen vakken.
    Om het nuttig te houden: wat waren jullie laatste punten op het rapport?

[ bericht aangepast op 5 juni 2012 - 20:09 ]

Endure schreef:
    Even serieus, krijgen jullie Belgen soms makkelijker onderwijs of makkelijkere toetsen ofzo? Aangezien jullie in feite gemiddeld gewoon 9ens staan. Bij ons moet je je al rot vechten voor een 6je, daar moet je 75% goed voor hebben geloof ik. (Ik doe btw 4VWO)

Ik denk het niet. Ik zit in -volgens de meesten toch- een moeilijke school. En bij ons halen sommigen ook echt zoiets. Alleen wij blijkbaar niet, maar dat is bij ons in alle Griekse en Latijnse klassen wel zo. En ik doe er ook echt wel moeite voor.

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Yail schreef:
    (...)

Ik denk het niet. Ik zit in -volgens de meesten toch- een moeilijke school. En bij ons halen sommigen ook echt zoiets. Alleen wij blijkbaar niet, maar dat is bij ons in alle Griekse en Latijnse klassen wel zo. En ik doe er ook echt wel moeite voor.

Ik hoor altijd Belgen zeggen dat ze voor bijna elk vak gemiddeld een 8/9 (80% of 90% dus) staan, dat is toch niet te doen? Dat kan volgens mij echt niet hoor, of bij ons wordt dat in ieder geval echt onmogelijk gemaakt. (Mede door zeer slechte docenten en lastige toetsen, oh je doet VWO? Dan gooien we dingen in je toets die je niet kan leren maar wel moet weten.)

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Nederlands: 7,4
    Frans: 7,5
    Duits: 7,0
    Engels: 7,4
    Geschiedenis: 7,0
    Aarderijkskunde: 6,5
    Wiskunde: 6,1
    Natuurkunde: 6,4
    Scheikunde: 5,5
    Economie: 6,9
    Tekenen: 8,4
    Gym: 7,9
    Levensbeschouwing: 6,7

Maar als ik eens echt zou gaan leren voor de talen, zou ik gemiddeld negens staan (': Ik doe trouwens 3 atheneum. En bij ons is onder de 6 onvoldoende.

[ bericht aangepast op 2 juni 2012 - 14:55 ]

Me so good.

Oh en dan heb ik het nog niet over de examens gehad. Die hebben wij dus elk jaar in tegenstelling tot jullie. Meestal 2x. En dan zit ik gewoonweg elke schooldag van 12 juni tot 26 juni 4 uur lang in een groot lokaal met een vervelende gast naast me examens in te vullen.

Dus ik denk niet dat je te klagen hebt.

Yail schreef:
    Oh en dan heb ik het nog niet over de examens gehad. Die hebben wij dus elk jaar in tegenstelling tot jullie. Meestal 2x. En dan zit ik gewoonweg elke schooldag van 12 juni tot 26 juni 4 uur lang in een groot lokaal met een vervelende gast naast me examens in te vullen.

Dus ik denk niet dat je te klagen hebt.

Ik heb 4 keer per jaar toetsweek, een week lang twee toetsen van twee uur per dag. Dat si echt geen verschil hoor en daar had ik het niet eens over, dus hoe kom je daar in godsnaam op ^.-

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Endure schreef:
    (...)

Ik hoor altijd Belgen zeggen dat ze voor bijna elk vak gemiddeld een 8/9 (80% of 90% dus) staan, dat is toch niet te doen? Dat kan volgens mij echt niet hoor, of bij ons wordt dat in ieder geval echt onmogelijk gemaakt. (Mede door zeer slechte docenten en lastige toetsen, oh je doet VWO? Dan gooien we dingen in je toets die je niet kan leren maar wel moet weten.)

Ik doe Grieks-Latijn in het derde. Bij jullie gymnasium denk ik. En dat hebben we dus ook wel is. En we zijn wel een klas met een uitzonderlijk hoog gemiddelde.

Endure schreef:
    (...)

Ik heb 4 keer per jaar toetsweek, een week lang twee toetsen van twee uur per dag. Dat si echt geen verschil hoor en daar had ik het niet eens over, dus hoe kom je daar in godsnaam op ^.-

Geen idee lol. Maar wat moeten jullie dan eigenlijk leren?

Yail schreef:
    (...)

Geen idee lol. Maar wat moeten jullie dan eigenlijk leren?

Wat we moeten leren? Gewoon normale dingen over het vak zelf lijkt mij. Daarnaast hebben we ook nog stomme PO's, blargh, zoals nu voor filosofie. Moet ik leren voor mijn toets (ik begin 3 weken van te voren voor toetsweek) en dan ook nog PO van 5-10 pagina's. Maar ik heb wel een "makkelijker" profiel, of in ieder geval minder vakken waar je toetsen voor krijgt. Scheikunde enzo heb ik laten vallen, daar vond ik namelijk geen zak aan.

Endure schreef:
    (...)

Wat we moeten leren? Gewoon normale dingen over het vak zelf lijkt mij. Daarnaast hebben we ook nog stomme PO's, blargh, zoals nu voor filosofie. Moet ik leren voor mijn toets (ik begin 3 weken van te voren voor toetsweek) en dan ook nog PO van 5-10 pagina's. Maar ik heb wel een "makkelijker" profiel, of in ieder geval minder vakken waar je toetsen voor krijgt. Scheikunde enzo heb ik laten vallen, daar vond ik namelijk geen zak aan.

Wat is een PO? En ik bedoel hoeveel je moet leren. Ik moet namelijk nu alles vanaf januari herhalen. Echt kut als je het mij vraagt.

Endure schreef:
    Even serieus, krijgen jullie Belgen soms makkelijker onderwijs of makkelijkere toetsen ofzo? Aangezien jullie in feite gemiddeld gewoon 9ens staan. Bij ons moet je je al rot vechten voor een 6je, daar moet je 75% goed voor hebben geloof ik. (Ik doe btw 4VWO)

Nee. Dat is niet zo. Ik denk eigenlijk gewoon dat dat afhangt van Belgen die hier op Quizlet zitten (en die hun punten willen zeggen). Het klasgemiddelde ligt in mijn klas in de 60%.

België heeft wel een van de beste onderwijs(systemen) ter wereld, heb ik gehoord.

There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

Yail schreef:
    (...)

Wat is een PO? En ik bedoel hoeveel je moet leren. Ik moet namelijk nu alles vanaf januari herhalen. Echt kut als je het mij vraagt.

Praktische opdracht, krijg je 3 maanden voor, één periode dus. Hmm, ik moet meestal ook nog stof van vorige toetsen weten, maar niet opnieuw leren.. Ze gaan er vanuit dat je het nog kent. Moet meestal twee hoofdstukken leren.

Endure schreef:
    (...)

Praktische opdracht, krijg je 3 maanden voor, één periode dus. Hmm, ik moet meestal ook nog stof van vorige toetsen weten, maar niet opnieuw leren.. Ze gaan er vanuit dat je het nog kent. Moet meestal twee hoofdstukken leren.

Ooh oké. Dat valt toch nog mee niet?

Yail schreef:
    (...)

Ooh oké. Dat valt toch nog mee niet?

Nee :'] Ik heb mazzel dat ik zelf goed kan leren, maar ik heb serieus docenten die geen Frans gestudeerd hebben en het toch geven. Of een wiskunde docent die niet weet hoe die rekenmachine werkt en dingen verkeerd uitlegt. Plus ze vragen dus altijd dingen op de toets die we niet hebben behandelt en gaan er dan vanuit dat je het weet.. Zo was het gemiddelde van onze klas bij een economie toets 4.7 en ook van de andere V4 klassen.. Maar daarbij is het vooral omdat het zo moeilijk is en het is het enige vak waarvan ik alle drie de modules (met ieder 3/4 hoofdstukken) weer moet leren voor de komende toets.

Endure schreef:
    (...)

Nee :'] Ik heb mazzel dat ik zelf goed kan leren, maar ik heb serieus docenten die geen Frans gestudeerd hebben en het toch geven. Of een wiskunde docent die niet weet hoe die rekenmachine werkt en dingen verkeerd uitlegt. Plus ze vragen dus altijd dingen op de toets die we niet hebben behandelt en gaan er dan vanuit dat je het weet.. Zo was het gemiddelde van onze klas bij een economie toets 4.7 en ook van de andere V4 klassen.. Maar daarbij is het vooral omdat het zo moeilijk is en het is het enige vak waarvan ik alle drie de modules (met ieder 3/4 hoofdstukken) weer moet leren voor de komende toets.

Kut leerkrachten? Daar weet ik toevallig ook alles over. Maar de hoeveelheid leerstof, valt die dan nog mee?

Endure schreef:
    (...)

Ja. Het hangt allemaal af van de leerkrachten.
    Een goede leerkracht + een vak dat je moet begrijpen + goed redeneervermogen = goede punten
    Een slechte leerkracht + een vak dat je moet begrijpen + goed/slecht redeneervermogen = slechte punten (zo heb ik in het eerste trimester één onvoldoende gehad voor wiskunde - doordat we een vervanger hadden. Nu hebben we onze normale leerkracht en zijn al mijn testen 8/10)
    Zo hebben wij voor economie een slechte leerkracht. 9 van de 16 hebben een onvoldoende voor een test.
    En hij was (toen wij een test aan het maken waren) testen van een andere (bevriende) klas aan het verbeteren... hij had er 10 verbeterd en er was er maar één door!

There's faith and there's sleep - we need to pick one - please