• Over een poosje moet ik een boekverslag met een verwerkingsopdracht inleveren. De opdracht is om een stukje uit een dagboek van de hoofdpersoon te maken. Ik heb iets geschreven, maar ik weet niet of het goed is. Is het goed geschreven? Dit is het stukje, het gaat over het boek Wings van Aprilynne Pike.

    Zouden jullie misschien ook even willen letten op spellingsfouten? Dankjewel! x

    Lief Dagboek,
    Nog steeds weet ik niet wat me is overkomen. Een paar weken geleden kwam ik op mijn nieuwe school: ik kende niemand, ik voelde me alleen en er speelde nog meer ellende. Het leven in de grote stad was heel anders dan op het platteland waar ik eerst leefde. Ik ontmoette David en werd vrienden met hem. Even later groeide er een enorme puist op mijn rug, had ik ineens vleugels en alsof het niet gekker kon worden, vertelde Tamani me dat ik een elf was. Ja, mijn wereld werd even helemaal omgegooid.
    Nog steeds weet ik niet wat ik er van moet denken. De magie, de vleugels; het lijkt allemaal zo nep. Alsof het een droom is en ik het allemaal gedroomd heb. Dit soort dingen gebeuren alleen in boeken en in films. Maar ik weet gewoon dat het echt is. Anders had ik allang mijn ogen open gedaan, want in de tijd dat ik niet in jou geschreven heb, Dagboek, zijn er ook nare dingen gebeurd. Ik weet van mezelf dat ik altijd wakker wordt van nachtmerries, dus het kan niet gedroomd zijn. Eigenlijk ben ik daar ook wel blij mee. Stiekem had ik altijd al gefantaseerd dat de hele wereld magisch zou zijn. Het idee vond ik echt prachtig. Nu het uitgekomen is, kan mijn leven niet meer stuk.
    Liefde is ook magisch. Dus eigenlijk had dit allemaal niet waar hoeven te zijn, want ik heb David ontmoet. David is knap. Maar dat boeit me echt totaal niet. Hij is er voor me. Dat is alles wat telt. Dat is alles wat ik belangrijk vind in een jongen. In tijden dat ik een schouder nodig had om op te huilen, kon ik op de zijne huilen. Hij kan me altijd opvrolijken.
    Weet je, sommige dingen in het leven zijn gewoon perfect
    .

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 17:10 ]


    Being happy is a choice ~

    Met spel fouten kan ik helaas niet helpen, maar zelf heb ik dat boek ook gelezen:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik tijden dat ik een schouder nodig had om op te huilen, kon ik op de zijne huilen.
    Die eerste ik moet in zijn. Verder kon ik niets vinden.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik tijden dat ik een schouder nodig had om op te huilen, kon ik op de zijne huilen.
    Die eerste ik moet in zijn. Verder kon ik niets vinden.


    O ja, ik zie het. Dankjewel.


    Being happy is a choice ~

    Is het ook goed en duidelijk geschreven?


    Being happy is a choice ~

    Lief Dagboek,
    nog steeds weet ik niet wat me is overkomen. Een paar weken geleden kwam ik op mijn nieuwe school: ik kende niemand, ik voelde me alleen en er speelde nog meer ellende. Het leven in de grote stad was heel anders dan op het platteland waar ik eerst leefde. Ik ontmoette David en werd vrienden met hem. Een tijd later groeide er een enorme puist op mijn rug, had ik ineens vleugels en alsof het niet gekker kon worden, vertelde Tamani me dat ik een elf was. Ja, mijn wereld werd even helemaal omgegooid. Nog steeds weet ik niet wat ik er van moet denken. De magie, de vleugels; het lijkt allemaal zo nep. Alsof het een droom is en ik het allemaal gedroomd heb. Dit soort dingen gebeuren alleen in boeken en in films, maar ik weet gewoon dat het echt is. Anders had ik allang mijn ogen open gedaan, want in de tijd dat ik niet in jou geschreven heb, Dagboek, zijn er ook nare dingen gebeurd. Ik weet van mezelf dat ik altijd wakker word van nachtmerries, dus het kan niet gedroomd zijn. Eigenlijk ben ik daar ook wel blij mee. Stiekem had ik altijd al gefantaseerd dat de wereld magisch zou zijn. Het idee vond ik echt prachtig. Nu het uitgekomen is, kan mijn leven niet meer stuk.  Liefde is ook magisch. Eigenlijk had dit dus allemaal niet waar hoeven te zijn, want ik heb David ontmoet. David is knap. Maar dat boeit me echt totaal niet. Hij is er voor me. Dat is alles wat telt. Dat is alles wat ik belangrijk vind in een jongen. In tijden dat ik een schouder nodig had, kon ik op de zijne altijd uithuilen. Hij kan me altijd opvrolijken.  Weet je, sommige dingen in het leven zijn gewoon perfect.


    Done.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Lief Dagboek,
    nog steeds weet ik niet wat me is overkomen. Een paar weken geleden kwam ik op mijn nieuwe school: ik kende niemand, ik voelde me alleen en er speelde nog meer ellende. Het leven in de grote stad was heel anders dan op het platteland waar ik eerst leefde. Ik ontmoette David en werd vrienden met hem. Een tijd later groeide er een enorme puist op mijn rug, had ik ineens vleugels en alsof het niet gekker kon worden, vertelde Tamani me dat ik een elf was. Ja, mijn wereld werd even helemaal omgegooid. Nog steeds weet ik niet wat ik er van moet denken. De magie, de vleugels; het lijkt allemaal zo nep. Alsof het een droom is en ik het allemaal gedroomd heb. Dit soort dingen gebeuren alleen in boeken en in films, maar ik weet gewoon dat het echt is. Anders had ik allang mijn ogen open gedaan, want in de tijd dat ik niet in jou geschreven heb, Dagboek, zijn er ook nare dingen gebeurd. Ik weet van mezelf dat ik altijd wakker word van nachtmerries, dus het kan niet gedroomd zijn. Eigenlijk ben ik daar ook wel blij mee. Stiekem had ik altijd al gefantaseerd dat de wereld magisch zou zijn. Het idee vond ik echt prachtig. Nu het uitgekomen is, kan mijn leven niet meer stuk.  Liefde is ook magisch. Eigenlijk had dit dus allemaal niet waar hoeven te zijn, want ik heb David ontmoet. David is knap. Maar dat boeit me echt totaal niet. Hij is er voor me. Dat is alles wat telt. Dat is alles wat ik belangrijk vind in een jongen. In tijden dat ik een schouder nodig had, kon ik op de zijne altijd uithuilen. Hij kan me altijd opvrolijken.  Weet je, sommige dingen in het leven zijn gewoon perfect.


    Done.


    Dankjewel!


    Being happy is a choice ~

    Het is wel duidelijk, maar voor mijn gevoel stapt ze heel gemakkelijk over van 'het is heel vreemd allemaal en ik kan het nog steeds niet geloven' naar 'maar het is eigenlijk geweldig'.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Asgard schreef:
    Het is wel duidelijk, maar voor mijn gevoel stapt ze heel gemakkelijk over van 'het is heel vreemd allemaal en ik kan het nog steeds niet geloven' naar 'maar het is eigenlijk geweldig'.


    Klopt. Maar ik had niet heel veel ruimte om te schrijven. Het mocht maar een bepaald aantal woorden zijn.


    Being happy is a choice ~

    Alana schreef:
    (...)

    Klopt. Maar ik had niet heel veel ruimte om te schrijven. Het mocht maar een bepaald aantal woorden zijn.


    Oke. Het is wel een mooi stukje, leuk geschreven (: En het is helemaal duidelijk waar het boek over gaat, ook al heb ik het nooit gelezen.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?