Yail schreef:
(...)
OMG oké.
OMG ik moet 1375 woorden leren. 4 teksten, 4 stukken cultuur en grammatica waar ik niks van snap. En die ga ik hier niet allemaal neerzetten, want anders ben ik morgen nog bezig.
OMG en dat tegen dinsdag.
OMG, dat kan niet op tegen 1 vak van mij. Ik moet voor burgerlijk recht Hét burgerlijk rechtboek vanbuiten kennen. Hét burgerlijk wetboek van België bestaat uit 3 delen. Dat in totaal een stuk of 1500 artikels bevat. En ieder artikel bevat bijna altijd nog subartikels zoals artikel 331 uit 331 bis, 331 ter, 331 quater, 331 quinquies, 331 sexies, 331 septies, 331 octies en 331 nonies bestaat.
Dus het komt er op neer dat het burgerlijk wetboek heel geweldig is om te leren omdat 1 deel al meer artikels bevat dan jouw vocabulaire. En Latijn is vele makkelijker dan de taal die gebruikt wordt in wettelijke teksten.
OMG, dat is dan alleen nog maar voor het burgerlijk wetboek. Ik heb dan ook nog een Wet op de arbeidsovereenkomst (WAO) en dat bestaat uit ongeveer 100 artikels, wat al veel minder is, maar ook weer met bis, ter, quater,... + dan nog eens ministeriële besluiten over werkloosheid.
OMG, Latijn kan niet op tegen Belgische wetteksten :')
[ bericht aangepast op 10 juni 2012 - 13:23 ]
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury