• Voor muzikale opvoeding moet ik op school een presentatie geven over een onderwerp naar keuze. Twee klasgenoten en ik hebben voor Coldplay gekozen, maar we weten niet zo goed wat ik allemaal zou kunnen doen.

    Heeft iemand misschien ideeën om een presentatie te maken die +/- 20 minuten duurt en niet te saai is?
    We waren in ieder geval al van plan om één of twee liedjes te laten beluisteren, kort uitleggen over de leden van de band en al het gebruikelijke. (:

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 23 mei 2012 - 16:15 ]

    Over de invloeden in het muziek?


    Your make-up is terrible

    1) Je koopt een album van Coldplay
    2) Je neemt gigantische speakers mee naar school.
    3) 20 minuten lang alles op zijn hardste volume laten spelen c:

    Aangezien het muziek is, misschien een stukje spelen op de piano? Viva La Vida is namelijk echt niet zo moeilijk. Hoe de groep ontstaan is, hun doorbaak en zo gewoon. Misschien kan je op internet redes vinden achter de nummers die ze geschreven hebben of misschien de stad in gaan met je camera en aan onbekenden vragen wat hun van Coldplay vinden en dat in de klas laten zien?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Meade schreef:
    Aangezien het muziek is, misschien een stukje spelen op de piano? Viva La Vida is namelijk echt niet zo moeilijk. Hoe de groep ontstaan is, hun doorbaak en zo gewoon. Misschien kan je op internet redes vinden achter de nummers die ze geschreven hebben of misschien de stad in gaan met je camera en aan onbekenden vragen wat hun van Coldplay vinden en dat in de klas laten zien?

    We gaan naar een lokaal waar een projector enz. is, maar daar is geen piano, dus dat zal geloof ik niet lukken. Verder zijn het wel leuke ideeën, dank je. (:

    20 minuten over Coldplay? Da's veel. ;o
    En ja, je kan spreken over de personen apart, het ontstaan, de albums, doorbraken, betekenissen, covers (mensen die hen gecoverd hebben, denk aan scala), samenwerkingsverbanden (Coldplay en Eva Derovere als ik mij niet vergis, zunder zingen wel nog vaak samen) idk wat je nog op het internet vindt over hen.
    En natuurlijk een stukje pianospelen of een stukje van een liedje tonen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    20 minuten over Coldplay? Da's veel. ;o
    En ja, je kan spreken over de personen apart, het ontstaan, de albums, doorbraken, betekenissen, covers (mensen die hen gecoverd hebben, denk aan scala), samenwerkingsverbanden (Coldplay en Eva Derovere als ik mij niet vergis, zunder zingen wel nog vaak samen) idk wat je nog op het internet vindt over hen.
    En natuurlijk een stukje pianospelen of een stukje van een liedje tonen.

    Danku, Nele, da's kei handig. _O_

    Joe Satriani had Coldplay beschuldigd van plaginaat over Via La Vida. Misschien kun je daar iets over vertellen...
    Succes met je presentatie!


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Weten ze al wat het onderwerp is anders kun je een liedje uitbeelden en de klas laten raden waar jullie presentatie over gaat.
    Geen garantie als iedereen jullie uitlacht ;$


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Konayuki schreef:
    Joe Satriani had Coldplay beschuldigd van plaginaat over Via La Vida. Misschien kun je daar iets over vertellen...
    Succes met je presentatie!

    Oh ja, natuurlijk! Dankjewel!

    Criminiall schreef:
    Weten ze al wat het onderwerp is anders kun je een liedje uitbeelden en de klas laten raden waar jullie presentatie over gaat.
    Geen garantie als iedereen jullie uitlacht ;$

    Da's wel leuk, maar ik ziet in zo'n klas waar je niet echt te creatief mag zijn, als je snapt wat ik bedoel. Ze kunnen nogal gemeen zijn...

    Cardew schreef:
    (...)
    Da's wel leuk, maar ik ziet in zo'n klas waar je niet echt te creatief mag zijn, als je snapt wat ik bedoel. Ze kunnen nogal gemeen zijn...


    Haha, daarom zei ik ook al: Geen garantie. Ik ben namelijk bang dat het in mijn klas ook niet gewardeerd zou worden.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Nog iemand ideeën, misschien?

    Tss. Nela is geweldig. Dus ik ook.
    En vertel natuurlijk ook over het genre dat ze spelen (en misschien hoe het gelinkt is aan het genre, wat het genre is en ontstaan genre -als in voorlopende bands)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Je kunt misschien ook uitleg geven over de cover van Viva la Vida, De vrijheid leidt het volk.

    Eleos schreef:
    1) Je koopt een album van Coldplay
    2) Je neemt gigantische speakers mee naar school.
    3) 20 minuten lang alles op zijn hardste volume laten spelen c:


    "Your life. Your choice. Think about what you want."