• Ik wil het in dit topic over stress hebben.

    Op dit eigen moment, heb ik stress. Ik weet niet waarom, maar ik heb het. Morgen en vrijdag ben ik op sportdag en daguitstap. Ik zou daar stress voor kunnen hebben, maar ik denk niet dat ik daarvoor gestressed ben. Dat doet mij namelijk niets, die twee dagen. Ik weet dus niet waarvoor ik stress heb.
    Meestal weet ik waarvoor ik stress heb: een belangrijke test, een moeilijke test, een spreekbeurt ofzo, groepsopdrachten,... (zelf meetings)

    Daardoor krijg ik soms (in combinatie met slecht slapen) een migraine aanval. Nu, die zijn nog niet zo erg. Ik krijg wel eens een totale black-out. Totaal nog niet, maar zo dat ik de simpelste dingen niet weet als de formule waar we het hele trimester hebben mee gewerkt of een afkorting dat we ook altijd gebruiken (bv: a. BTW -aftrekbare BTW)
    Dan voel ik me vlug geïrriteerd en ben ik zeer emotioneel. Dan moet je niet komen klagen bij mij. Oh, ja, dan krijg ik nooit iets binnen.

    Als ik stress heb, dan probeer ik te schrijven, maar dat lukt vaak niet door diezelfde stress. Meestal lees ik dan, dat helpt. Soms beluister ik mijn liedjes, maar soms komt dat met de stress en de emoties niet goed.

    Hebben jullie vaak stress? Waarvoor? Zijn er gevolgen? Wat verbetert het?
    Drop het hier allemaal.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2012 - 20:12 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Er staat gewoon 11x stress in je beginpost :'D

    Ik heb schijnbaar dikke stress, maarja :'D


    -

    Als ik stress heb, zoals nu, heb ik behoorlijke hoofdpijn en ben ik duizelig. Ik krijg bijna niets binnen qua eten, en tijdens bijvoorbeeld een proefwerk ga ik dan echt helemaal hyperen wat ten koste van mijn resultaten gaat(cat)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Volgens mij heb je speciale thee waar je rustig van wordt.. Al word ik sowieso al rustig van thee. En even denken, langzame liedjes helpen ook wel tegen stress, of gewoon even proberen wat te slapen, of een cake bakken...

    Eigenlijk heb ik niet zo vaak last van stress. Ik ben nogal chaotisch waardoor er van mijn planning vaak weinig terecht komt, maar als ik er dan achter kom dat ik nog iets had moeten doen wat ik niet heb gedaan of als ik in tijdnood zit dan heb ik meer zoiets van "o, oeps, niet handig" : P
    Al kan ik wel enorm flippen als ik mijn fietssleutel kwijt ben.


    I have not failed, I've just found 10.000 ways that won't work.